וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחרים בכיכר המדינה דורשים: ועדת קבלה תחליט למי להשכיר חנות

ועדות הקבלה פולשות ללב ליבה של תל אביב: בעלי עסקים חוששים מפגיעה במעמד היוקרתי של כיכר ודורשים מראש העיר להקים ועדת קבלה שתאשר רק למותגי יוקרה לפעול במתחם

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

כיכר המדינה בתל אביב מזוהה עם כל מה שקשור למותגי היוקרה ורק מעטים מהישראלים יכולים להרשות לעצמם לרכוש את הפריטים שנמכרים בחנויות. במהלך השנים האחרונות לצד ההזנחה של הכיכר מצד העיריה וכניסתם של יותר ויותר עסקים כלליים לאזור, החליטו בעלי החנויות היוקרה לעשות מעשה בניסיון לשמור על אופייה של הכיכר כשדרת הקניות היוקרתית של ישראל.

במכתב ששלחו אמש (א') אל ראש עיריית ת"א רון חולדאי דרשו בעלי החנויות להקים וועדת קבלה לעסקים חדשים שיבקשו להיפתח בכיכר המדינה, ממש כפי שנהוג במושבים וקיבוצים ברחבי הארץ, וזאת על מנת להבטיח שיתאימו לאופיו היוקרתי של רחוב הקניות המפורסם בישראל.

"אנו, בעלי העסקים הממוקמים בכיכר המדינה פונים אליך בדרישה להעביר תקנה עירונית אשר תקבע כי בעלי עסקים חדשים, אשר מעוניינים לפתוח עסק באזור כיכר המדינה, יידרשו לעבור וועדת קבלה שתבטיח כי ביכולתם לעמוד בסטנדרט הגבוה של העסקים במקום", נכתב בפניה. "כידוע, מאז הקמתה, הייתה כיכר המדינה מוקד קניות מרכזי אשר איגד בתוכו את מותגי היוקרה המובילים בעולם שבחרו לפתוח את סניפיהם בארץ הקודש במקום. אין ספק כי לאורך השנים הפכה כיכר המדינה לגרסה הישראלית לשדרות הקניות המפורסמות בעולם כשיוקרתה מביאה כבוד רב לעיר תל- אביב בפרט, ולמדינת ישראל בכלל".

בפנייתם מסבירים בעלי העסקים כי העובדה שבעיריית ת"א בחרו להזניח את האזור לאורך שנים, הביאה לפגיעה קשה בעסקים במקום: "לצערנו, בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של בעלי עסקים במקום המתחלפים בתדירות גבוהה, כשמיותר לציין שלמדיניות ההזנחה של עיריית ת"א באזור, לצד בעיות תשתיות ותחבורה עליהן אנו מתריעים כבר שנים יש תפקיד מרכזי בהחלטתם של אותם בעלי עסקים להעביר את עסקיהם למקום אחר. ברור לכל כי התחלופה הגבוהה של העסקים באזור עלולה לפגוע ביוקרה אשר עטפה לאורך השנים את כיכר המדינה דבר אשר עלול לפגוע באופן ישיר גם בנו, בעלי העסקים במקום".

לקריאה נוספת:

זמן או כסף? מה רוצים עובדי היי-טק במרכז ומה מעדיפים בפריפריה
אחרי פסח: המכות החדשות של רשות המסים
מאגר נפט בשווי כ-1.2 מיליארד שקל התגלה ליד ים המלח

כיכר המדינה תל אביב. יותם רונן
בעלי העסקים טוענים להזנחה של העירייה. כיכר המדינה/יותם רונן

כאמור, בשל המצב הקיים דורשים כעת בעלי העסקים לאמץ את וועדות הקבלה הנהוגות במושבים וקיבוצים ברחבי הארץ: "אנו פונים אליך בדרישה לפעול ולהחיל בכיכר המדינה גרסה עירונית לתיקון החוק לפקודת האגודות השיתופיות. יודגש כי במסגרת התיקון לחוק, לוועדת הקבלה ישנה הזכות למנוע קבלת חברים חדשים במידה ואינם מציגים יכולת כלכלית ראויה ו/או אינם מתכוונים להשתקע במקום לאורך זמן ו/או אינם מתאימים לחיי החברה בקהילה ו/ או אינם מתאימים למרקם החברתי- תרבותי".

עוד הוסיפו בעלי העסקים וכתבו: "תקנת ועדת הקבלה מונהגת בהצלחה יתרה כבר שנים ביישובים קהילתיים, קיבוצים ומושבים, וברור לנו כי זהו הפתרון הראוי ביותר אשר יבטיח כי לכיכר המדינה יגיעו אך ורק עסקים איתנים אשר יתאימו למרקם הייחודי של העסקים באזור".

ליאת טופל בעלת חנות המותגים 'רנבי' בכיכר המדינה: "הפניה שלנו לעיריית ת"א מגיעה מתוך הבנה שיש לאזור אופי ייחודי שמצריך תמהיל עסקים ייחודי גם כן, ממש כמו שבשדרה החמישית בניו יורק וב- Bond Street בלונדון שומרים על סטנדרט מסוים כך צריך להיות גם כאן, והגיעה העת שעיריית ת"א תבין שכיכר המדינה לישראל היא בדיוק כמו השדרה החמישית לניו יורק. ישראלי או תייר המגיע לארץ ומעוניינים לרכוש מותגי יוקרה ימצאו עצמם בכיכר המדינה כי שם נמצאים המותגים המובילים, עיריית ת"א חייבת להתייחס לזה בכובד וראש ולתת מענה אמיתי".

הלגה גוטסדינר- קוק, בעלת חנות המותגים 'הלגה עיצובים' בכיכר המדינה: "כיכר המדינה היא חלון הראווה של מדינת ישראל בכל הנוגע לאופנת פרימיום, כך היה לאורך שנים ארוכות וכך אנו מתכוונים שימשך. עיריית ת"א חייבת להבין שאנו כרטיס הביקור שלה, ואם בכוונתה להציג עצמה כעיר בירה עולמית, הרי שמן הראוי שתפעל לטפח את רחוב חנויות היוקרה היחיד בישראל. אני רוצה לקוות שראש העיר יבין את החשיבות של כיכר המדינה איתנה למיתוג העיר ת"א בפרט ומדינת ישראל בכלל ויפעל לתיקון התשתיות הלקויות במקום ובעיות התחבורה באזור".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "המכתב התקבל והעירייה תשיב באופן מסודר. על פני הדברים נראה כי הדרישה תמוהה מכיוון שלא ברור אילו כלים יש בידי העירייה להתערב בנכסים בבעלות פרטית. יש לציין כי העירייה אינה מזניחה את המקום אלא פועלת על פי סדרי עדיפויות בכל רחבי העיר. כמו כן, אזור כיכר המדינה עתיד לעבור התחדשות משמעותית בשנים הקרובות, זאת במסגרת תכניות פיתוח אשר פורסמו בחודשים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully