וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלימה דירה במנהטן: "הדוח של ענבל אור לא מדויק וחסר"

2.5.2016 / 17:46

מבדיקה במחשבי אשת העסקים ומריאיון שהעניקה בעבר עולה כי בבעלותה חברה ובניין בניו יורק, שלא מופיעים בדוח שנועד לכך. בבקשה שהוגשה לבית המשפט, נכתב: "זו העלמת מידע המשקפת את התנהלותה"

עריכה: ניר חן

(יהודה אלון, קונה מחברת "אור סיטי נדל"ן" בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, לפני כשבועיים)

עו"ד איתן ארז, המתפקד ככונס הנכסים הזמני של אשת העסקים ענבל אור, טען היום (שני) כי קיים חשד שאור לא מסרה לבית המשפט דוח מלא המפרט על כל נכסיה. לדבריו, בבדיקה של מחשבי החברות של אור נמצא כי בבעלותה חברה בארצות הברית בשם "אור סיטי USA", שלא נכללה בדוח. בבקשה שהוגשה היום לבית המשפט ביקש ארז להורות לאור שלא לעשות כל שימוש ברכוש שבבעלותה מעבר לים.

נוסף לחברת "אור סיטי USA" גילה ארז כתבה משנת 2014 שבה סיפרה אור על בניין שרכשה במנהטן שבניו יורק. עם זאת, בעלותה על הבניין גם היא לא דווחה במסמכים שמסרה אור על נכסיה.

בבקשה שהגיש ארז לבית המשפט נכתב כי על אף שהתבקשה להגיש דוח מפורט על נכסיה, הכולל מניות, זכויות בתאגידים, נדל"ן וחפצים שונים, בחרה אור "להגיש דוח חלקי ביותר, ללא כל אסמכתאות, וזאת באמתלה כי אין בידיה מסמכים". הוא הוסיף כי הותיר לאור לשמור לעצמה העתקים מהמסמכים המצויים בשרתי חברת "אור סיטי נדל"ן", בתנאי שתעביר למשרדו של ארז כונן קשיח שאליו יועתקו המסמכים. לטענתו, היום הובא הכונן הקשיח למשרדו והעתקת המסמכים החלה.

לקריאה נוספת:
ענבל אור שוב החליפה עורך דין - הפעם אילן בומבך
אחותה של ענבל אור: "המפרק דורך על אדם שהוא כבר מת"
ציוד היוקרה של ענבל אור יימכר בעשרת אלפים שקל פחות מהשווי שנקבע

ענבל אור דיון בבית המשפט 3.4.2016. מגד גוזני
"הדוח שהגישה נמצא לא מדויק ואף חסר". אור/מגד גוזני

בבקשתו כתב ארז כי "הדוח שהגישה החייבת נמצא לא מדויק ואף חסר". נוסף לחברת "אור סיטי USA", ציין הכונס כי חברות נוספות מקבוצתה של אור אינן מופיעות בדוח, וזאת חרף העובדה שניתן נגדן צו פירוק זמני. החברה בארצות הברית לא הופיעה גם בבקשה למתן צו הקפאת הליכים, והיא התגלתה לראשונה רק כעת.

בהמשך, ציין הכונס הזמני כי בריאיון שהעניקה אור לאתר "גלובס", אמרה כי רכשה בניין ברחוב 81 במנהטן. על כך כתב ארז: "גם נכס זה לא מצוין כלל וכלל במסגרת הדוח ו/או בבקשה להקפאת ההליכים, שכללו גם את נכסיה האישיים. והנה, ראה זה פלא: שנה וחצי בלבד לאחר מכן, אין בדוח זכר לא לבניין במנהטן ולא לחברת 'אור סיטי USA', ולא לכסף שהתקבל ממכירתו, אם נמכר". עוד כתב הכונס כי "מדובר בהעלמת מידע המשקפת את התנהלותה של החייבת עד כה".

אשת העסקים נחקרה מאז שעות הבוקר ביחידה לחקירות הונאה במשטרה. על פי החשד, אור משכה כספי לקוחות שיועדו לרכישת מגרשים ולהשקעה בבניית דירות, ולקחה ללא דיווח כספים מחברות שבבעלותה לחשבונה הפרטי. היא חשודה בעבירות הונאה, הלבנת הון והעלמת מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully