וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך זכויות: מי זכאי להנחה בחשבון החשמל?

גם אם אתם זכאים להנחה בחשבון החשמל עליכם לדאוג לממש את הזכות הזו. הבשורות הטובות: אפשר לממש את הזכאות עד 7 שנים רטרואקטיבית

תחנת כוח ליצור חשמל, רמת חובב. ראובן קסטרו
תחנת כוח ברמת חובב/ראובן קסטרו

מדריך זכויות שפרסמה חברת החשמל, מונה שורה של זכאויות להנחה בחשבונות החשמל. אבל גם אם אתם זכאים להנחה בחשבון החשמל עליכם לדאוג לממש את הזכות הזו. החברה מציינים כי לקוחות שלא מימשו עד כה את הזכאות שלהם יכולים לקבל זיכוי רטרואקטיבי שיוענק להם בתוספת ריבית ממועד תחילת הזכאות, ועד 7 שנים רטרואקטיבית, בהתאם למידע שחברת החשמל תקבל מהגוף המוסמך.

הגופים הבלעדיים המוסמכים לקבוע את הזכאות להנחה הם המוסד לביטוח לאומי, הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר וצה"ל. חברת החשמל מעניקה את הזכאות על פי הנחיות גופים אלה. לכל הצרכנים שנמצאים בקשר רציף עם אחד מהגופים הללו כדאי לוודא שהם נהנים מההנחות שמגיעות להם.

חוק משק החשמל קובע, כי כל מי שנמנה עם אחת הקבוצות הזכאיות להנחה בחשבון החשמל, משלם עבור צריכת 400 הקוט"ש (קילוואט שעה) הראשונים בכל חודש בתעריף מופחת של 50% מהתעריף הביתי.

לקריאה נוספת:
סוחרים בכיכר המדינה דורשים: ועדת קבלה תחליט למי להשכיר חנות
בלי מסעדות שף - הטרנד הקולינרי החדש הוא "בזול"
בדקנו: החידושים שיעשו לכם את החיים קצת יותר קלים

מי זכאי להנחה?

• לקוח הזכאי לגמלת הבטחת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי

• לקוח הזכאי לגמלה מהרשות לזכויות ניצולי השואה בהתאם לחוק נכי רדיפות הנאצים, או לחוק נכי המלחמה בנאצים

• לקוח הזכאי לקצבת זקנה לנכה לפי חוק הביטוח הלאומי

• לקוח הזכאי לגמלה עבור ילד נכה לפי תקנות הביטוח הלאומי

• לקוח הזכאי לגמלת סיעוד לפי חוק הביטוח הלאומי

• לקוח יוצא צבא המשרת בשירות סדיר והוכר לפי פקודות הצבא כחייל בודד הזכאי להשתתפות בשכר דירה או כחייל הזכאי להשתתפות בשכר דירה עקב מרחק מקום מגוריו ממקום שירותו, לפי קביעת צה"ל

• לקוח הזכאי לגמלה מהביטוח הלאומי לפי חוק הבטחת הכנסה, או לתשלום לפי חוק המזונות להורה יחיד שעמו ובהחזקתו שלושה ילדים לפחות

• לקוח הזכאי לגמלה מהביטוח הלאומי לפי חוק הבטחת הכנסה, או לתשלום לפי חוק המזונות למשפחה שעמה ובהחזקתה ארבעה ילדים לפחות

• לקוח נכה צה"ל הזכאי לתגמול לפי חוק הנכים )תגמולים ושיקום(, שנקבעה לו נכות בשיעור של 50% לפחות, או לקוח הזכאי לתגמול לפי החוק האמור שדרגת נכותו נמוכה מ-50% והוא מקבל תגמול קיום קבוע לפי הוראות משרד הביטחון

• לקוח נפגע פעולות איבה הזכאי לתגמול מהביטוח הלאומי לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, שנקבעה לו נכות בשיעור של 50% לפחות לפי החוק האמור, או לקוח הזכאי לתגמול לפי החוק האמור שדרגת נכותו נמוכה מ50%- והוא מקבל תגמול קיום קבוע לפי הוראות משרד הביטחון.

למדריך הזכויות המלא של חברת החשמל

כיצד מקבלים את ההנחה?

כדי לקבל את ההנחות ראשית יש לפנות לאחד מהגופים שמעניקים הנחות: המוסד לביטוח לאומי, הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר וצה"ל, ולבקש ספציפית את ההנחה המגיעה לכם בחשבונות החשמל. הפנייה לחברת החשמל צריכה להיעשות מטעם גופים אלה.

במקרה שחשבון החשמל רשום על שם הזכאי להנחה - כולל מספר תעודת זהות - היא תיכלל אוטומטית בחשבון החשמל לאחר שהגוף המוסמך יעביר לחברת החשמל את המידע על זכאותו. אם הלקוח קיבל הודעה מאחד הגופים שהוא זכאי להנחה ומסיבה כלשהי ההנחה אינה נכללת בחשבון, יש לפנות בהקדם למרכז השירות הטלפוני 103.

זכאי שמתגורר בבית דיור מוגן, בבית אבות, בקיבוץ וכדומה: אם הזכאי מתגורר במקום שבו מותקן מונה-מ?ש?נ?ה הרושם את צריכת החשמל שלו, עליו לפנות אל האחראי במקום, אשר יטפל בקבלת ההנחה עבורו באמצעות מרכז השירות 103.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully