וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרו ההנחות - כל הרשתות העלו מחירים אחרי הפסח

המסורת היפה של חג הפסח מלווה במסורת הרבה פחות יפה: רשתות השיווק מעלות מחירים אחרי החג מעבר לרמתם לפני מבצעי החג. מנכ"ל המועצה לצרכנות שערכה את הבדיקה: "הרשתות מתחכמות לחובת השקיפות המצופה מהן"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

לרשתות השיווק אמנם לקח מעט זמן לעדכן את מחירי המוצרים בסניפים לאחר חג הפסח, אך כולן העלו את מחירי המוצרים. נתונים אלה עולים מבדיקות השוואתיות שערכה סיירת המועצה לצרכנות הן בסופרים והן מחוצה להם. ההשוואה מתייחסת למחירי המוצרים לפני כחודש ימים ואתמול, יום ג'.

לקריאה נוספת:
סוחרים בכיכר המדינה דורשים: ועדת קבלה תחליט למי להשכיר חנות
אחרי פסח: המכות החדשות של רשות המסים
מדריך זכויות: מי זכאי להנחה בחשבון החשמל?

זה מכבר ידוע כי הרשתות מורידות מחירים לקראת החג במסגרת מבצעים שהן עורכות כדי למשוך את קהל הצרכנים. בבדיקה הראשונית שערכה המועצה לצרכנות ביום ראשון מיד לאחר החג (1.5) התגלה כי נרשמה עליית מחירים ממוצעת כללית של אחוז אחד, אך חלק מהרשתות העלו את המחירים בשיעור גבוה יותר, בהן רשת אחת שהעלתה מחירים ב- 7%.

לפי הנתונים שמפרסמות הרשתות עצמן - כולן העלו מחירים ביחס לתחילת אפריל, למעט יינות ביתן. הרשתות טוענות כי המחירים פשוט חזרו לרמתם הרגילה לאחר סיום מבצעי החג. ואולם בדיקה של המועצה לצרכנות מראה כי כמו בכל חג יש רשתות שמנצלות את סיום מבצעי החג להעלאת מחירים נוספת.

סל קניות. המועצה לצרכנות, אתר רשמי
סל קניות/אתר רשמי, המועצה לצרכנות

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי המסורת היפה של חג הפסח מלווה במסורת הרבה פחות יפה של התנהלות רשתות השיווק המייקרות מחירים אחרי החג עוד מעבר לרמתם טרום מבצעי החג. לדבריו, פעולה זו של הרשתות חודרת מתחת לרדאר של הצרכנים תוך התחכמות לחובת השקיפות המצופה מהם במסגרת התנהלות מסחרית הוגנת. הוא ציין כי "על הצרכנים לחזור מהר לגישת הדריכות הנכפית עליהם על ידי פרקטיקה בלתי מכובדת זו, ולהפעיל את כלי ההתגוננות הצרכנית השוואת מחירים וסירוב קנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully