וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדל וביונסה במבצע: הפיגועים באירופה חתכו את מחירי ההופעות

הפגיעה בתיירות במרכז אירופה משפיעה גם על מחירי הכרטיסים לאירועים הגדולים של הקיץ: בפריז או בריסל תשלמו להופעות של אדל או ביונסה חצי מהמחיר הרגיל לכרטיס. האם מדובר בהזדמנות, או שעדיף להישאר בבית?

מערכת וואלה!

פיגועי הטרור בערים התיירותיות באירופה פגעו בנהירת התיירים ליבשת. החששות של רבים מהגעה לחופשה באירופה משפיעים גם על מחירי הכרטיסים להופעות האמנים הגדולים, בייחוד בפריז ובריסל.

כך למשל, מחיר הכרטיס להופעה של אדל בקיץ הזה באמסטרדם עומד על 650 יורו (מושבי רצפה הצמודים לבמה) ואותה הופעה באותם המושבים בפריז תעלה רק 375 יורו, הפרש של 225 יורו. הופעה של ביונסה בפרנקפורט תעלה 248 יורו לכרטיס בקטגוריה 1 (קומת המושבים הראשונה אחרי מושבי הרצפה), לעומת 136 יורו בלבד בפריז.

מחיר הכרטיס בקטגוריה 2 (קומת המושבים השניה) להופעה של ביונסה בבריסל יעלה 90 יורו בלבד, לעומת 248 יורו לאותו כרטיס בהופעה בציריך. "אחרי שאירע הפיגוע בבריסל חשבנו אני ובת זוגי לבטל את הנסיעה שלנו להופעה של סלין דיון בבריסל", מספר סאלח דקסה, שרכש כרטיס להופעה בבריסל ב-275 יורו לפני הפיגוע. "לבסוף החלטנו שנטוס בכל מקרה – הרי המצב בארץ קשה ומסוכן לא פחות".

לקריאה נוספת:
סוחרים בכיכר המדינה דורשים: ועדת קבלה תחליט למי להשכיר חנות
בלי מסעדות שף - הטרנד הקולינרי החדש הוא "בזול"
בדקנו: החידושים שיעשו לכם את החיים קצת יותר קלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המחירים יורדים בעקבות הירידה בביקוש של התיירים ליעדים האלה", מסביר יוסי אלפסי, מנכ"ל LiveTickets, אתר למכירת כרטיסים להופעות בחו"ל. "השנה אנחנו חווים גם ירידה בביקוש לפסטיבלים המסורתיים שמתקיימים בבלגיה מדי שנה. פסטיבל 'טומורולנד' למוזיקה אלקטרונית, שמתקיים ליד אנטוורפן ומושך אליו המון ישראלים, ממש שומם השנה". גם מחיר הכרטיס לפסטיבל 'רוק ורכטר' שנערך כל שנה בעיר ורכטר שליד בריסל, בהשתתפותם של פול מקרטני, רד הוט צ'ילי פפרס, פלורנס אנד דה משין וטאמה אימפלה, ירד השנה ל-280 יורו, לעומת 400 יורו בקיץ 2015.

כרטיסים למשחקי היורו 2016 בכדורגל, שצפויים להיפתח ב-10 ביוני בפריז, נמכרים אף הם במחירים נמוכים בעקבות העדר הביקוש. "זה אמור היה להיות הטורניר עם הכי הרבה צופים מאי פעם באירופה, ציפינו שמספר ישראלים שירכשו כרטיסים למשחקים יגיע ל20,000 אלף", מספר אלפסי. "בפועל יגיעו רק 8,000, היקף של 50% עד 60% פחות ממה שהיו מגיעים לולא המצב הביטחוני בפריז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קלאודיו מרקיזיו נגד לוקה מודריץ' במשחק איטליה נגד קרואטיה במסגרת מוקדמות יורו 2016. GettyImages
גם המחירים למשחקי היורו בפריז יורדים. איטליה נגד קרואטיה, מוקדמות יורו 2016/GettyImages

"רכשתי כרטיס למשחק הפתיחה של יורו בפריז כבר לפני שנה ב-275 יורו", מספר אסף שקד מירושלים, אוהד ספורט מושבע שנוסע לכל אירועי הכדורגל החשובים בעולם. "אחרי הפיגוע בפריז אני חושש לטוס - ביטלתי את הטיסה ואני מנסה למכור את הכרטיס ללא הצלחה. בדרך כלל בתקופה הזו, כחודש לפני הפתיחה, הכרטיסים הרשמיים כבר אוזלים וניתן לרכוש אותם אצל הספסרים במחיר של 1,000 יורו. נכון לעכשיו יש עדיין המון כרטיסים באותם מחירים כמו לפני שנה".

למרות שגם המצב הביטחוני בארץ הוא קשה, אסף מעדיף שלא להסתכן בטיסה לפריז: "זה אירוע בין לאומי גדול, וזה יעד ממש מרכזי לארגונים כמו דאעש. לפני פחות משנה האצטדיון הזה חווה פיגוע נוראי, ואם אני כבר טס אני רוצה להרגיש בטוח".

האם מדובר בתופעה שהיא הזדמנות פז לישראלים, לרכוש כרטיסים במחירים נמוכים להופעות של גדולי האמנים? הרי השילוב של חופשה בחו"ל והופעה של אמן ענק היא עסק שלא כל אחד תמיד יכול להרשות לעצמו. או שאולי כדאי להתרחק מהיעדים הבעייתיים והישאר בבית? כל אחד יעשה את החישובים שלו. אם יש כאן הזדמנות לחסוך כסף – היא על אחריותכם בלבד.

אדל בגראמי 2016. GettyImages
650 יורו לכרטיס באמסטרדם, 375 לכרטיס בפריז. אדל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully