וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיהיה ברור: עבירות המס של קובי פרץ הן גניבה של ממש"

17.5.2016 / 10:54

אם קובי פרץ היה מגיע להסדר הוא אמנם היה מקבל עונש מאסר, אך קצר יותר - או אולי עבודות שירות במקום. "אני תמיד משווה את עברייני המס למקרה של משה קצב". צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS עם מומחה המס רו"ח עו"ד אלי אור

עריכה: ניר חן

"עברייני מס אינם עבריינים מתוחכמים", כך אומר רו"ח עו"ד אלי אור בראיון באולפן וואלה! NEWS בעקבות גזר דינו של הזמר קובי פרץ שהורשע בעבירות של העלמת מס. "כל אחד שישמע את הסיפור יבין שיש בעיה. הפער בין אורח החיים הנוצץ, התעריפים שהשוק הזה גובה כל לילה והצהרה על הכנסות של 12 אלף שקל בלבד מדברים בעד עצמם"

אור, תובע וסנגור לשעבר בעבירות מסים, ראש המחלקה לחשבונאות המסלול האקדמי המכללה למנהל, טען כי "היה כאן רעב גדול לביצוע עבירה כזו. הסיכויים להיתפס בישראל בעבירות מס הם סיכויים מאוד נמוכים. ולכן אנשים לוקחים את הסיכון. ככל שלא מגיעים אליך, אתה תיקח סיכון עוד יותר גדול. רשות המסים מאוד נחושה אך חסר לה אמצעים. חוסר בכוח אדם, אמצעים טכנולוגיים ולכן היא לא מגיעה לאף אחד".

אור התייחס לגרסתו של פרץ לפיו מנהלו הוא האשם בעלמת המס. "לא משנה אם הוא אחראי. רק חתימה על דו"ח למס הכנסה מספיקה ומחייבת אותו ויכולה להוביל למאסר שקיבל. הצהרה כוזבת דינה 7 שנות מאסר. הרי גם רוב השכירים לא מצליחים להתפרנס מ-12 אלף שקלים. ולכן זה צועק לשמיים. העלמה של חמישה-שישה מיליון שקלים מעידה על הכנסות מאוד מאוד גבוהות. הענישה צריכה להיות קשורה לנזק שיצר. הענישה של פרץ לא חמורה כלל. גם כשנשאלתי בעבר על העונש הצפוי לו סברתי שיחויב ב-24 חודשי מאסר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הזמר קובי פרץ בהקראת גזר דינו בית משפט השלום. אבי כהן
היה כאן רעב גדול לביצוע עבירה כזו. קובי פרץ בבית המשפט/אבי כהן

לדברי אור היחס בענישה בין סלבריטאים ואנשים מן היישוב שונה לחלוטין. "אצל בר רפאלי רוב החשדות לא היו צריכים להגיע למישור הפלילי והתחושה שלי היא שרשות המסים ניסתה בעזרתה ליצור הרתעה. זה יוצר הרתעה זמנית. מעריך שבעניינה לא יוגש כתב אישום. היא קיבלה טובות הנאה כי היא מפורסמת והיא יכולה להתווכח בבית המשפט על כך. במקרה של פרץ מדובר על גניבה של ממש".

"אני תמיד משווה את עברייני המס לסיפור של משה קצב", אמר אור. "עונשו לא קוצר כי הוא לא הביע חרטה ולא התנצל. בעבירות מס החרטה מתבטאת בתשלום המס. 'שלם 2.5 מיליון ונלך אתך להסדר מקל'. אם קובי פרץ היה משלם סכום זה כל הסדר היה כולל בתוכו עונש מאסר, אך מקוצר יותר, או אולי עבודות שירות במקום. אייל גולן למשל עבר עבירות בסכומים נמוכים. הוא שילם את המס, הביע חרטה וריצה עונש של עבודות שירות. פרץ לא העריך את הסיכון נכון. הוא יכול היה לקבל עונש גבוה יותר".

"אני לא רואה את הכלכלה השחורה מצטמצמת בשנים הקרובות. שוויה 200 מיליארד שקל בשנה. אלה סכומי עתק. המלצה הטובה ביותר היא לנצל את ההזדמנות של גילוי מרצון שמאפשרת רשות המסים. הרשות מציעה גביית מס הוגן ותעניק הגנה מהליך פלילי. רשות המסים מנצלת את התקשורת כדי להעביר מסר לציבור. עברייני המס הם פושעים לכל דבר ועניין כי בסופו של דבר שירותים חברתיים נפגעים, השכירים נפגעים, מסים לא יורדים ועוד ועוד".

  • עוד באותו נושא:
  • קובי פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully