וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יעלה לכם בילוי בים - ואיפה הכי זול?

26.5.2016 / 19:30

חופי הים הם של כולנו? הבילוי בחוף הים עלול לעלות למשפחה במקרים מסויימם עשרות ואף מאות שקלים. המועצה לצרכנות בדקה את רצועת החוף כדי לגלות - איפה תחנו חינם ואיפה תשלמו 6 שקלים לארטיק קרח?

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

שערוריית המחירים בקיוסקים ובמסעדות של חופי ישראל מסרבת לגווע. גם השנה, הנתונים שמפרסמת המועצה לצרכנות על מחירי מצרכים בסיסיים כמו בקבוק מים, חניה ופיסת צל מקוממים למדי ונראה שבעלי העסקים ממשיכים לנצל את המיקום המנצח, השמש הלוהטת ומצוקת המבלים בחוף, על מנת להרוויח.

מבדיקה שערכה סיירת המועצה לצרכנות (סמ"ל) ב-16 חופים לאורך כל הרצועת הים מצפון ועד דרום עולה כי המחיר הממוצע שתשלמו על טילון גלידה קטן עומד על כ-12 שקלים. הטילון היקר ביותר נמכר בחוף אולגה בחדרה – 15 שקלים, והזול בחוף דדו בחיפה – 10 שקלים, ואם זה נחשב מחיר טוב, נראה שהמחירים בחופים באמת בשמיים.

על בקבוק מים תשלמו כ-8 שקלים בממוצע. את המחיר הגבוה ביותר - 10 שקלים לבקבוק - גובים בחוף אולגה בחדרה, בחוף הסטודנטים בחיפה ובחוף ירושלים בבת ים.

מחירו הממוצע של ארטיק קרח פשוט מתקרב ל-5 שקלים, בעוד הקיוסקים הרגילים שנמצאים בחלק מהמקרים ממש מעבר לכביש מוכרים את אותו המוצר במחצית מהמחיר ועדיין מרוויחים. בחוף נאות וזבולון בקריית ים הרחיקו לכת ומוכרים את הארטיק הבסיסי ב-6 שקלים.

כדי לשכור שמשייה, כיסא נוח או מיטת שיזוף, עליכם להיפרד מ-35 שקלים בחוף פולג בנתניה ובחוף זבולון בהרצליה. בחופים האלה יחייבו אתכם ב-15 שקלים על כיסא או מיטת שיזוף, וב-10 שקלים על שמשיה. בחופי תל אביב – מציצים, ירושלים וגבעת עלייה, מחיר המתקנים להשכרה הוא בפיקוח, ושם תיאלצו להיפרד מ-6 שקלים בעבור כיסא או שמשיה ומ-12 שקלים בעבור מיטת שיזוף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתבסס על המידע, חישבנו כמה יעלה בילוי בחוף הים של נתניה, למשפחה בת חמש נפשות - שני הורים ושלושה ילדים. אם מדובר באורחי העיר, הם ישלמו על חניה יומית 20 שקלים. הם ישכרו לפחות שמשייה אחת כדי לא להיצלות בחום השמש. נניח שההורים יתפנקו על מיטות שיזוף ואת הילדים יושיבו בכיסאות, יקנו ארטיק קרח לכל ילד וטילון גלידה קטן לכל הורה. בתוספת בקבוק מים קטן לכל בני המשפחה, ההוצאה המצטברת היא 184 שקלים על הבילוי בים, עוד לפני ארוחת צהריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירי טילון גלידה, מים וארטיק קרח בחוף אולגה בחדרה הם מהגבוהים בארץ. יתרה מזו, מדובר בחוף קטן, נקי ומסודר עם המון הצללה. יש בו שתי מסעדות וקיוסק השייך לאחת מהן. בקיוסק מחירון בולט וברור, אך אין אלטרנטיבות כמו קיוסקים או מסעדות אחרות בסביבה. שירותים ומקלחות סבירים. יש תחבורה ציבורית שמגיעה לחוף ויש חניה חינם. בחוף לא תמצאו שמשיות, כיסאות או מיטות שיזוף להשכרה.

המחיר להשכרת שמשייה, כיסא ומיטת שיזוף בחוף פולג בנתניה הוא מהגבוהים בארץ, זאת כאשר בחוף כמעט אין הצללה. מדובר בחוף רחב וארוך, נקי מאוד, ויש בו מסעדה וקיוסק. אין אלטרנטיבות לרכישת אוכל ושתייה בסביבה. אם תגיעו בתחבורה ציבורית תצטרכו לצעוד כדי להגיע לחוף עצמו, החניה הקרובה לחוף היא בתשלום של 20 שקלים לאורחי העיר ו-5 שקלים לתושבי נתניה.

הקיוסק בחוף זבולון בהרצליה היה סגור בשעת הביקור. אין באזור קיוסקים נוספים אך יש כמה מסעדות בקרבת מקום. החוף נגיש לתחבורה ציבורית, אבל אם תגיעו עם רכב ולא תמצאו חניה בכחול לבן ברחובות הסמוכים תאלצו להיפרד מ-30 שקלים אם אתם אורחי העיר או 10 שקלים אם אתם תושבי הרצליה.

ברוב חופי תל אביב, בעיקר במרכז העיר, יש לא מעט אלטרנטיבות לקיוסקים ולמסעדת בקרבת החופים. נוסף על כך, עיריית תל אביב היא היחידה שחרטה על דגלה לפקח על מחירי המצרכים הבסיסיים בחופים, ולאחרונה אף התחייבה לרפורמת המתקנים - 2 שקלים בלבד לכיסא נוח, 2 שקלים לשמשייה ו-4 שקלים למיטת שיזוף, עבור תושבי העיר.

ככל שמתרחקים מהמרכז, נמצא יותר חניה חינם שצמודה לחוף ויותר מתקנים שהחוף מעמיד בחינם לרשות המבלים. כך למשל בחוף דדו בחיפה ובחוף זבולוו בקריית ים. עם זאת, יש הרבה חופים שבהם עדיין לא החלו למכור כיסאות, מיטות חוף ושמשיות, כגון מי עמי ולידו באשדוד, חוף נאות בקריית ים, בת גלים וחוף הסטודנטים בחיפה.

"משפחות רבות המגיעות לחוף הים, מוצאות עצמן מוציאות סכומי כסף ניכרים העומדים בסתירה לבילוי הבסיסי והפשוט הזה. הנסיעה, החניה, הכניסה ואחר כך גם שמשיות, כיסאות, מזון ושתיה", אומר עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה לצרכנות. "אנו ממליצים לבאי החוף לצמצם את ההוצאות בחוף עצמו ולצטייד במזון ובשתייה מבעוד מועד. המועצה גם קוראת לרשויות המקומיות שיש חופים בתחומן להכריז על סל מוצרים בסיסי בפיקוח כדי להקל על כיסיהם של הצרכנים ולהגביר את ההנאה שבבילוי".

כשבאים לדון בסיבות למחירים הגבוהים בחופים, ההסבר הפשוט והמתבקש נעוץ בעיקרון בסיס של כלכלה קפיטליסטית – היצע וביקוש – המבלים קונים בכל מחיר כי הם קהל שבוי והזכיינים מוכרים ביוקר כי הם יכולים. הזכיינים מצדם מגלגלים את האחריות אל העיריות, שגובות הרבה כסף על אגרות והיתרים שונים. הבלאי של הציוד בחוף הים גדול, התשלום הגבוה על העבודה המאומצת של העובדים בשמש הקופחת גם הוא מהווה סיבה מצד בעלי העסק למחירים הגבוהים.

כך או כך, הבילוי האהוב בחוף הים ששייך לכולנו הוא כבר מזמן לא מה שהוא היה פעם - הוא ממש לא זול – ובטח לא בחינם.

  • עוד באותו נושא:
  • חופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully