וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סטארט-אפים ישראליים גייסו מתחילת השבוע 58 מיליון דולר

טלי ציפורי

26.5.2016 / 12:48

מתחילת חודש מאי מדובר על היקף גיוס של 320 מיליון דולר, ומתחילת שנת 2016 הגיוסים של חברות ישראליות כבר מסתכמים ב-1.54 מיליארד דולר

אנשים עובדים במשרד. ShutterStock
אנשים עובדים במשרד/ShutterStock

מבול של גיוסי הון בחברות הטק הישראליות, כאילו הייתה האטה ואיננה. ונתחיל בגיוס הגדול ביותר: Invest.com מבית היוצר של משה חוגג גייסה 20 מיליון דולר. החברה, שלמעשה הדומיין שלה נרכש בדצמבר 2014 על ידי קרן ההון סיכון של חוגג, Singulariteam, תמורת 5 מיליון דולר, פיתחה פלטפורמת מסחר מקוונת בני"ע. החברה לא מציינת מי המשקיעים בסבב גיוס זה, מלבד Singulariteam עצמה.

הפלטפורמה של החברה, שרק תושק לראשונה עכשיו בבריטניה, בתור התחלה, מאפשרת להשקיע החל מ-500 ליש"ט, כולל השקעה בחוזי הפרש (CFD) הן עבור משקיעים מנוסים והן עבור הפחות מנוסים.

החברה טוענת כי היא גובה דמי ניהול של 1.5% בשנה ו-15% מהרווח, אך כחלק מהשקת פעילותה בבריטניה היא תעניק לכל מי שמצטרף אליה בחודש הפעילות הראשון, דהיינו עד 22 ביוני, פטור מדמי הניהול. אחרי בריטניה, החברה מתכננת להשיק את פעילותה בגרמניה, איטליה, רוסיה, אסיה ואפילו המזרח התיכון.

8 מיליון דולר ל-Glide

הגיוס השני הוא של חברת Glide הירושלמית שפיתחה אפליקציה להעברת הודעות וידאו בין משתמשי קצה. החברה גייסה 8 מיליון דולר, אך כהלוואת גישור שניתנת להמרה למניות. למעשה, הלוואה זו אינה סממן חיובי מכיוון שהחברה מפטרת כעת 25% מעובדיה ומנסה להתמקד בשוק השעונים החכמים, כך לפי דיווח באתר Business insider. ההלוואה ניתנה לחברה מקבוצה של משקיעים אסטרטגיים חדשים, והשתתפו בה כל המשקיעים הקיימים. אחרי הפיטורים, החברה מעסיקה 55 איש.

הגיוס השלישי הוא של חברת אבטחת הסייבר Demisto שגייסה 6 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון. לדבריה, החברה "מתמקדת בצ'אט בוט (chat bot) אינטליגנטי בתחום האבטחה, טכנולוגיה שעתידה ליצור מהפכה בהתמודדות עם אירועי אבטחת סייבר. טכנולוגיה חדשנית זו נושאת בשורה לצוותי האבטחה - אינטגרציה בין מוצרי אבטחה שונים, אוטומציה של תהליך התגובה לאירועי אבטחה, והפחתה ניכרת בהיקפן של פעולות החקירה והתיעוד הידניות".

במקביל לגיוס, הודיעה החברה על השקת המוצר "דמיסטו אנטרפרייז" - המערכת הראשונה בתעשייה, לדבריה, שמושתתת על צ'אט בוט אבטחה. מערכת זו מאפשרת אוטומציה וייעול של ההתמודדות עם אירועי אבטחה, והיא מעודדת שיתוף פעולה תוך ארגוני בניהולם.

ולגיוס הרביעי, של חברת Senssifree שפיתחה טכנולוגיית חיישנים ביומטריים ללא מגע. החברה גייסה 5 מיליון דולר בהובלת קרן Translink. החברה טוענת בהודעתה כי היא מציגה טכנולוגיה פורצת דרך לשווקי ה-wearable (טכנולוגיה לבישה) וה-Mobile health (אפליקציות בתחומי הבריאות) ו"מציעה חלופה טובה יותר לטכנולוגיות החיישנים הוותיקות. החיישן הראשון אותו מציעה החברה הוא חיישן דופק לאפליקציות של מחשוב לביש, בגדים ואריגים חכמים ולתעשיית השעונים המסורתית".

טכנולוגיית חיישנים

"כמו כן, אנחנו מפתחים על בסיס טכנולוגיית הליבה שלנו את 'הגביע הקדוש' של החיישנים - מד לחץ דם ללא כרית מתנפחת, ומצפים להציג תוצאות ראשונות לפני סוף השנה", ציין בהודעה ערן אגמון, מייסד משותף ומנכ"ל.

הגיוס החמישי הוא של Saguna Networks, המפתחת פתרונות תוכנה שנועדו להאיץ העברה של תכני וידאו ותכני טקסט על גבי רשתות סלולריות. החברה גייסה 5 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון CE. מהקמתה בשנת 2008 גייסה החברה 15 מיליון דולר.

ולגיוס השישי האחרון, לפחות נכון לרגע זה: חברת hoop גייסה 2 מיליון דולר בסבב סיד ראשון. החברה פיתחה רשת חברתית מבוססת וידאו בלבד שמאפשרת למשתמשים בה ליצור שרשורי וידאו משותפים. כל משתמש יכול להעלות וידאו באורך של עד 15 שניות וליצור שרשור חדש, אליו יגיבו משתמשים אחרים, או להוסיף אותו לשרשור קיים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
גיוסי הון. גלובס
גיוסי הון/גלובס

ולסיכום, מבדיקת "גלובס" (ראו טבלה) עולה כי השבוע נודע על 7 חברות שגייסו 58 מיליון דולר (מלבד השש שנמנו לעיל, חברת הביומד Zebra Medical Vision גייסה 12 מיליון דולר). מכובד, אך מן הראוי לציין כי מדובר בגיוסי הון קטנים-בינוניים שמחזקים את מגמת ההאטה.

וכך, מתחילת מאי מתברר כי 25 חברות גייסו 320.2 מיליון דולר, וכי מתחילת השנה מדובר על 125 חברות שגייסו 1.54 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוסי הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully