וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: נדרשו לשלם על תיקון סלולר עמיד למים - שנרטב

29.5.2016 / 15:29

מכשיר שהיה אמור להיות עמיד למים התקלקל בגלל "כמה טיפות". לקוח אחר חויב למרות שלא חרג מחבילת השיחות לחו"ל. שתי תביעות ייצוגיות הוגשו נגד סמסונג ו-012 לבית המשפט המחוזי בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמסונג טוענת כי המכשיר עמיד בפני נתזי מים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתי בקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חברת הסלולר 012 וחברת סמסונג בטענה להונאה צרכנית.

התביעה הראשונה, נגד "012 סמייל טלקום", הוגשה על ידי עו"ד יוחי גבע ממשרד עורכי הדין יוחי גבע, המתמחה בתביעות ייצוגיות, בשמה של נינל מושקוביץ, לקוחת החברה. התביעה, הממתינה לאישורה כ"ייצוגית", מתייחסת לחבילת שיחות לחו"ל שסופקה על ידי חברת "012 סמייל טלקום". בתביעה נטען כי החברה חייבה את לקוחותיה למרות שהם לא חרגו מכללי התכנית, ולמעשה פעלה בשיטת "מצליח" כשהיא מנסה לגבות כסף מלקוחות שאינם בקיאים בפרטי התכנית.

לפי התכנית המוצעת, בתמורה לתשלום סכום חודשי קבוע, 012 אפשר ללקוחותיה לדבר לכל היעדים בחו"ל, ניידים ונייחים כאחד, בהתאם למגבלת דקות שנקבעה בראש. למרות זאת, נטען, החברה גבתה מלקוחותיה סכומי כסף לא מבוטלים בגין שיחות לטלפונים ניידים, וזאת למרות שלא חרגו מהיקף השעות שנקבע.

"ההתנהלות נעשית באופן גורף כלפי כלל הלקוחות, שכן ההצהרות בהסכם האחיד ובדף התכנית הינן כלפי עלמא, שכן מדובר בתכנית, מוגדרת וכללית לכל לקוחותיה", נכתב בכתב התביעה. באחד המקרים, בגין חשבונית לחודשים יולי-אוגוסט 2015, חויבה מושקוביץ מעבר לתשלום הקבוע, בסכום של 245.63 שקלים בגין 39:57 דקות שיחה לטלפון נייד בחו"ל. סך הכל, נטען, היא חויבה חיוב יתר בסך של 363 שקלים. לאחר שמושקוביץ פנתה אל חברת 012, היא קיבלה תשובה בה נטען כי החבילה שעליה חתמה לא כוללת כלל מימון של שיחות לטלפונים ניידים בחו"ל. לאחר שאמרה כי התנאים שעליהם חתמה כוללים גם יעדים ניידים, היא לא זכתה למענה מהחברה.

בתביעה נטען כי "בין אם מדובר בתקלה ובין אם מדובר בשיטת 'מצליח', הרי שברור כי אין המדובר במקרה יחידני וכי קיימת קבוצה שלמה של תובעים אשר כלל אינם מודעים להטעיה החמורה בה נוקטות המשיבות כלפיהם". בית המשפט המחוזי יצטרך להכריע האם לאשר את התביעה – בהיקף של 200 מיליון שקלים כתביעה ייצוגית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"המכשיר היה אמור להיות עמיד למים"

בתביעה שהוגשה נגד חברת סמסונג העולמית באמצעות נציגותה בישראל, טען אלי מיכאלי באמצעות עו"ד גבע כי למרות שהמכשיר שרכש – גלקסי S5 – אמור היה להיות עמיד למים, הוא נדרש לשלם על תיקונו לאחר שפגעו בו כמה "טיפות מים".

"תקן האטימות, ההגנה והעמידות בפני מים (המכונה תקן IP67), קובע כי על המכשיר להיות טבול במשך 30 דקות, בעומק של 1 מטר מים, ועדיין להיות עמיד בפני המים, ולהמשיך לעבוד, מבלי שהמים יחדרו לתוכו, ומבלי שהוא יפגע", נכתב בכתב התביעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדברי הטובע הטלפון הסלולרי נפגע מכמה טיפות בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שלפי הנטען, כשבועיים לאחר הרכישה, נרטב המכשיר מכמה טיפות מים, ולתדהמתו של מיכאלי, הוא נדרש לשלם על תיקון המכשיר הסובל מ"נזקי קורוזיה ממים". בתשובה רשמית שניתנה למיכאלי, נכתב כי המכשיר עמיד רק בפני "נתזי מים ואבק", ולא מפני טבילתו במים, וכי עליו לשלם עבור התיקון סכום שנע בין 1,300-1,700 שקלים.

"המשיבות מספקות ללקוחותיהן מוצר נחות ופחות טוב, מהמכשיר עליו הצהירו טרם המכירה לחברי הקבוצה, וזאת בניגוד חמור להוראות החוק. ברור כי לו היו יודעים חברי הקבוצה כי מדובר במכשיר נחות יותר, הרי שמרביתם לא היו רוכשים את המכשיר ולא היו מסכימים לשלם על המכשיר את הסכום אותו דרשו המשיבות בגין רכישת המכשיר", נכתב בכתב התביעה. גם במקרה זה סכום התביעה, הממתינה לאישורה כ"ייצוגית" עומד על 200 מיליון שקלים.

מחברת 012 נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשנקבל אותו, נלמד את הפרטים ונגיב בהתאם".

מחברת סמסונג אלקטרוניקס ישראל נמסר: "אין אנו מכירים את המקרה הנדון וטרם קיבלנו כל הודעה בנושא. כאשר נדרש לכך, נבדוק ונוכל להתייחס בהתאם".

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג
  • 012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully