וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ebay: כ-95% מהישראלים קנו השנה באינטרנט לפחות פעם אחת

מיכל רז-חיימוביץ'

31.5.2016 / 12:45

סקר של ענקית המסחר המקוון: מדובר בעלייה של 4% בהיקף הקונים בסקר דומה שנערך ב-2015. 61% מהנשים קונות מוצרי אופנה והנעלה, ו-57% מהגברים קונים גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב

אילוסטרציה. ShutterStock
ישראל כמעצמת קניות מקוונות צילום: shutterstock)/ShutterStock

95% מהישראלים הגולשים באינטרנט רכשו לפחות פעם אחת אונליין בשנה האחרונה, נתון זה עולה ממחקר ענק של ebay ישראל שנערך בחודש מארס האחרון ושכלל 1,500 ישראלים בגילאי 18-65, לא כולל האוכלסיה הערבית או החרדית.

הקניות באינטרנט מתייחסות לכל השירותים והמוצרים במנעד הרחב שיש ברחבי האינטרנט: מביגוד, עבור במוצרי אלקטרוניקה ועד טיסות ונופש. הנתון המרשים הזה לפיו מרבית הגולשים קונים אונליין משקף עלייה של 4% בהיקף הקונים בסקר דומה שנערך ב-2015.

הנתון הזה מציב את ישראל כמעצמת קניות מקוונות כאשר בסקרים שנערכו ברחבי העולם עולה כי 81% מהגולשים הגרמנים ביצעו רכישה באינטרנט בשנה האחרונה, 77% מהאמריקאים, 72% מהצרפתים ו-62% מהספרדים. יצוין כי בכל המדינות הללו נתוני 2016 משקפים גידול ביחס לנתוני 2015.

מי שבין היתר אחראי לגידול הזה הן הצרכניות שקונות יותר אונליין בשעה ש-96% מהגברים הצהירו כי הם רוכשים אונליין - בדומה לשנה קודמת, 94% מהנשים הצהירו כי רכשו בשנה האחרונה באינטרנט - לעומת 85% בשנה קודמת.

ומה קונים וקונות? 61% מהנשים קונות מוצרי אופנה והנעלה ו-57% מהגברים קונים גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב.

ירידה לאתרים הישראלים: חלוקת הקניות בין אתרים בינלאומיים וישראלים קובעת יחס של 60%-40% לטובת האתרים הבינלאומיים - היחס הזה עמד על 50%-50% בשנה קודמת כך שלמרות הכניסה של רשתות ישראליות רבות לרשת - הישראלים עדיין מעדיפים לרעות בשדות זרים - והרבה יותר מאחיהם בעולם: בגרמניה לשם הדוגמה 47% ציינו כי הם רוכשים מאתרים בינלאומיים, כך גם 32% מהרוכשים אונליין בבריטניה ו-25% מהאמריקאים.

הסקר מלמד כי הגולש הישראלי הממוצע מבצע שלוש קניות חודשיות באינטרנט. סכום הקנייה בממוצע עומד על 68 דולר - בין היתר מהשיקול של פטור מלא ממסים (עד לקנייה ב-75 דולר) - סכום הקנייה של הישראלים נמוך ביחס לממוצע הקנייה של האמריקאים - 75 דולר, אולם גבוה מזה של הבריטים שהיקף כל קנייה עומד הממוצע על 50 דולר.

מה השיקול שמוביל את הישראלים לקנות ברשת?

46% ציינו כי השיקול הוא מחיר, 20% ציינו את הנוחות, 13% ציינו את הקלות שבהשוואת מחירים, 9% את העובדה שניתן לרכוש מוצרים מחו"ל ו-7% התייחסו למגוון ולמבחר הגדול.

עולם הקניות הווירטואלי עדיין לוקה בחסרים. חמש החסרונות שהישראלים ציינו בקניות באונליין משקפים את המחסום שהאתרים המוכרים יצטרכו לפתור בדרכים יצירתיות: 48% ציינו כי הם מעדיפים לראות את המוצר פיזית, 26% ציינו כי המשלוח בדואר הוא הבעיה וכי הם מעדיפים לרכוש ולקבל במקום - למרות אמצעי האבטחה והיכולת לשלם באמצעות פייפאל, 14% ציינו כי הם חוששים למסור פרטי כרטיס אשראי, ורק 2% ציינו כי משך הגעת המשלוח מהווה נקודת חסרון.

"זה מלמד כי הישראלים כבר למדו כי ערך החיסכון בא לפני ערך הזמן והם מבצעים קניות מראש", אמר אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של איביי בישראל. דוגמה טובה לכך היא 45,000 תחפושות שרכשו השנה ישראלים דרך איביי כשהקנייה התבצעה בטווח של כחודשיים לפני פורים – כאשר נלקח בחשבון זמן ההגעה והיכולת להחליף את התחפושת במידת הצורך. הישראלים שילמו בממוצע 14 דולר על תחפושת באיביי כשיש להעריך שעשרות אלפים ביצעו רכישה דומה גם דרך עלי אקספרס. עוד אפשר ללמוד על התכנון מראש שלמדו הרוכשים אונליין ליישם בעבור חסכון כספי לפי נתון הקובע כי 36% מהקונים אונליין רכשו בבלאק פריידי.

חיסכון אמנם חשוב לצרכנים אבל לא תמיד: אחד המוצרים הפופולאריים ביותר לקניות אונליין הם כרטיסים לקולנוע – למרות המחיר הגבוה לעומת המחיר בקופה: 60% מהגולשים קנו באינטרנט בשנה האחרונה כרטיסים לקולנוע, כרטיסים למופעי בידור והצגות (סינמה סיטי מובילה בסגמנט הזה), 60% קונים ביגוד והנעלה – לעומת 47% בשנה קודמת, 59% קנו מוצרי חשמל/אלקטרוני – עלייה של 5% משנה קודמת, 52% רכשו שירותי תיירות חוץ ופנים – עלייה קלה ביחס לשנה שעברה ו-47% רכשו קופונים – ענף שנמצא בירידה – בשנה שעברה שיעור הקונים של קופונים עמד על 56%.

ענף אחר שמחלחל יותר לתודעת הרוכשים אונליין הוא קניות בסופר: 26% סיפרו שהם ביצעו קניות בסופר – לעומת 22% בשנה קודמת – הנתון הזה אמנם רחוק מנתוני הרשתות שבמקרה הטוב משקפים 5% מכלל המחזור לקונים אונליין – אבל הוא משקף את המודעות הגוברת לעניין הזה. מי שבלטה באופן אבסולוטי בענף היא שופרסל.

  • עוד באותו נושא:
  • אי ביי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully