וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה חוקי: כך תוכלו למצוא עבודה באוסטרליה

החל המחודש יוני 2016 צעירים ישראלים יוכלו לקבל אשרת עבודה לאוסטרליה. אז איך משיגים את ויזת העבודה הנחשקת, למי היא מיועדת ומה מצפה לישראלים בשוק העבודה האוסטרלי? אספנו בשבילכם את כל המידע השימושי, לכם נותר רק להזדרז ולהגיש בקשה – נותרו רק עוד 488 מקומות

מערכת וואלה!

הסכם אשרות עבודה וחופשה בין אוסטרליה לישראל נכנס סוף סוף לתוקף וחלק מהישראלים כבר הצליחו להגיש בקשות לאישורים - 12 מותכם אפילו אושרו. כעת נותרו אשרות לעוד 488 ישראלים שיוכלו לקבל אישור עבודה השנה - על פי ההסכם רק 500 צעירים ישראלים בשנה, בגילאים 18 עד 30 יוכלו לעבוד באוסטרליה.

מה מאפשרת אשרת העבודה החדשה?

האשרה תאפשר שהייה של 12 חודשים באוסטרליה מתאריך הכניסה הראשונה ועבודה למשך 12 חודשי השהייה - אולם לא לתקופה של יותר משישה חודשים עם אותו מעסיק. כמו כן, ניתן ללמוד באוסטרליה למשך ארבעה חודשים לפי תנאי האשרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

למי מיועדת האשרה ומה התאנים לקבלתה?

האשרה מיועדת לצעירים ישראלים מגיל מגיל 18 ופחות מגיל 31 בזמן הגעת הבקשה לשגרירות. שימו לב שעל הצעירים להיות נטולי ילדים בשום שלב של השהיה באוסטרליה (כולל נשים הרות עם כוונה ללדת באוסטרליה).

כמו כן, הצעירים מתבקשים להציג סכום שווה ערך של לפחות 5,000 דולר אוסטרלי נטו בחשבון הבנק בנוסף שווה ערך של לפחות 2,000 דולר אוסטרלי לכיסוי הוצאות טיסה לאוסטרליה וחזרה. סה"כ 19,576 שקלים, על פי השער היציג.

אשרה לא תינתן לישראלים שביקרו באוסטרליה בעבר באשרת חופשת עבודה ו\או עבודה וחופשה כולל נסיעות עם דרכונים אחרים\זרים.

על הצעירים להיות בעלי תעודת בגרות ממשרד החינוך או תעודת סיום 12 שנות לימוד לאלה שלמדו בבתי ספר פרטיים. תנאי נוסף לזכאות הוא סיום שירות צבאי או שירות לאומי עם תעודת שיחרור או פטורים משירות צבאי.
על הישראלים לדעת את השפה האנגלית ברמה פונקציונלית (תעודת בגרות עם ציון עבר באנגלית ברמה של 3 יחידות לימוד עונה על הדרישה של אנגלית פונקציונלית), ולענות על דרישות הבריאות וההתנהגות הטובה של אוסטרליה (לאחר בדיקה ראשונית של הבקשה השגרירות שומרת את הזכות לבקש בדיקות רפואיות או תעודות יושר משטרתיות).

מכסה שנתית

המכסה השנתית היא 500 אשרות בין הראשון ליולי עד ה 30 ליוני בשנה שאחרי. עם סיום ההנפקה של 500 האשרות השנתיות לא ניתן להגיש בקשות עד לתחילת יולי של השנה החדשה. הודעות על מספר האשרות שהונפקו ומספר המקומות הנותרים תתפרסמנה באתר של השגרירות באופן יומי

בית האופרה של סידני. ShutterStock
הקהילות הישראליות מרוכזות בסידני ומלבורן/ShutterStock

כיצד להגיש את הבקשה לאשרה

יש לשלוח את הבקשות בדואר רשום או דואר מהיר לשגרירות אוסטרליה. חשוב! לא ניתן להגיש בקשות בשגרירויות אוסטרליה בעולם. רק בישראל. בנוסף לא ניתן להגיש בקשות עבור אנשים הנמצאים באוסטרליה. יש חובה להימצא מחוץ לאוסטרליה בזמן הגעת הבקשה לשגרירות בישראל וגם בזמן קבלת ההחלטה.

שוק העבודה באוסטרליה

מדובר ביבשת גדולה עם המון הזדמנויות ומקומות עבודה פנויים שזקוקים לידיים עובדות. ענפי מסעדנות, מלונאות, שירות, עבודות כפיים וחקלאות, אלה הם הענפים שהצעירים הישראלים יכולים להשתלב בהם.

"האשרה פתוחה לכל העבודות והיא לא מבחינה בין ישראלים ללא ישראלים, אבל מכיוון שהיא מוגבלת לגיל 31 אז מדובר בעבודות שמתאימות לאנשים צעירים וחסרי השכלה. עבודות שמאפשרות לטייל באוסטרליה ולעבוד", מספר עו"ד דורון גולדברשט, ממשרד אגמון ושות', מנהל דסק אוסטרליה, שחי באוסטרליה.

אוסטרליה נחשבת למדינה יקרה, מלבורן וסידני הן מהערים היקרות בעולם, אבל ההוצאות על מחיה מתאימות לגובה המשכורות, וגם אפשר להתרחק, והמחירים יורדים כשהולכים מערבה לערים הקטנות או כפרים.

לצד יוקר המחיה גם המשכורות שם גבוהות. שכר המינימום עומד על קרוב ל-17 דולר אוסטרלי (דולר אוסטרלי שווה ערך ל 3 שקלים), כלומר שכר המינימום עומד על יותר מ-50 שקלים.

למי שמעוניין לעבוד במלצרות כדאי לדעת שלא נהוג להשאיר טיפ באוסטרליה אבל המשכורות עומדות על כ-25 דולר אוסטרלי לשעה והמעביד דואג לך לכל התשלומים הסוציאליים של העובדים.

"אוסטרליה יקרה למי שבא מבחוץ ואין לו אפשרות לעבוד כאן. מי שמרוויח משכורת אוסטרלית, מצליח לממן לעצמו את הטיול, ליהנות וגם לחסוך כסף. האשרה נועדה לאפשר לאנשים לטייל באוסטרליה, ומכיוון שזה יקר, כדאי שיהיו מקורות הכנסה תוך כדי", מוסיף עו"ד גולדברשט.

האם כדאי לחפש עבודה מהארץ?

"אני ממליץ לחפש עבודה עוד לפני שיוצאים מהארץ דרך האינטרנט, אבל אפשר גם לנחות לחפש תוך כדי שהייה. בסידני יש מועדון עסקים ישראלי שמקשר בין ישראלים לעסקים של ישראלים. לישראלים כאן יש בתי קפה ומסעדות, ובתי מלון, וחנויות קוסמטיקה וגם עגלות, אבל מהיום זה חוקי לעבוד גם בעגלות".

איך מתייחסים באוסטרליה לישראלים?

הקהילה הישראלית מתרכזת בסידני ומלבורן, ויש לא מעט חברות ישראליות שיכולות להעסיק את אותם ישראלים שיגיעו. אוסטרליה היא מדינת הגירה, יש כאן המון מהגרים, אין יחס שונה לישראלים מאשר לכל מהגר אחר. כמובן שהערים הגדולות יותר פתוחות לזרים מאשר מקומות יותר מרוחקים. אני לא צופה בעיה במישור הזה.

האם המכסה של 500 אשרות תגדל עם השנים?

"אני מאוד מקווה שכן וזה לגמרי תלוי בתייר- עובד הישראלי שיגיע לכאן. השאלה הגדולה האם הישראלים יכבדו את תנאי הוויזה שיקבלו, האם יצייתו לחוק ויעזבו את המדינה או ינסו להתחכם ולהישאר בצורה לא חוקית. בהתאם למצב הזה האוסטרלים יגדילו או יקטינו את המכסה. הרי יש מדינות שאוסטרליה נתנה להם מכסה יותר גבוהה ממה שנתנו לישראל וגם אפשרות של הארכת אשרה לתקופה נוספת אחרי שהיא פגה" , מסכם עו"ד גולדברשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully