וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים עלולים לקבל קצבה של 40% מהשכר האחרון שלהם"

6.6.2016 / 13:22

סוכני הביטוח המובילים כבר מתכננים את עתיד הענף ובראשו את שאלת מיליון השקל: כיצד להבטיח חיים בכבוד בגיל הפנסיה? גדעון סער, שר החינוך לשעבר: זו משימה שקשה למצוא חשובה ממנה

אתר רשמי

הישיבה הראשונה של הוועדה הציבורית לבחינת עתיד ענף הביטוח 2030 נערכה בתחילת השבוע (א'). בראש הוועדה עומד השר לשעבר עו"ד גדעון סער, ובין חבריה נכללים שמואל סלבין, לשעבר מנכ"ל משרדי האוצר, העבודה והרווחה; רו"ח דורון שורר, לשעבר המפקח על הביטוח ומנכ"ל משרד התחבורה; ואריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח.

יו"ר הוועדה, שר החינוך לשעבר, גדעון סער, פתח את הדיון בהבטחה כי הישיבות, המסקנות והמלצות הוועדה יהיו פומביות, זאת במטרה לשרת את הציבור ולתת ביטחון לאזרחים ומשפחותיהם בקשת רחבה של נושאים. "העליה בתוחלת החיים והריבית הנמוכה מאתגרות את התוכניות הפנסיוניות. עם זאת, זו משימה שקשה למצוא חשובה ממנה – כיצד להבטיח חיים בכבוד בגיל הפנסיה"?

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח, אמר: "לפני כשנתיים קיבלנו החלטה אסטרטגית לעסוק לא רק בהווה, בכאן ועכשיו, אלא להכין גם את העתיד. בשנה האחרונה ערכנו מחקר מקיף לרבות השוואה בינלאומית בכדי להכין תשתית ותוכן לעתיד. אני גאה בכך שלשכת סוכני ביטוח מובילה היום תהליך אמיץ, שיישמעו בו גם דברים שלא ינעמו לנו כציבור סוכנים, אבל בסיום התהליך הזה נדע באיזה מציאות עתידית יימצא ענף הביטוח, ובאיזה כלים נפעל".

רו"ח דורון שורר, לשעבר המפקח על הביטוח אמר: "העולם הפיננסי הוא תחום מקיף שמשפיע על כלל המשק וחשוב שיהיה בו דיון ציבורי, תכנון וחילופי דעות, ועל כן הצטרפתי לוועדה. מן הראוי היה שהממשלה הייתה יוזמת מהלך כזה, גם בתחומים אחרים. ציבור הסוכנים הוא צינור הפצה מתחרה לזה של הבנקים. חיסול צינור זה, הוא פגישה קריטית בתחרותיות".

לדבריו, "ההתערבות הרגולטורית הפכה לתחליף לאומץ של הנהגה לקבל החלטות קשות ולתת פתרונות אמיתיים לבעיות של החברה והמשק הישראלי"

שמואל סלבין, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר הוסיף :"מתווכים דוגמת סוכני הביטוח הוא גורם חשוב בשרשרת המזון. יש יצרנים מצד אחד, וצרכנים מצד שני. ללא מתווכים הגונים, המעבר בין הייצור לשימוש הוא פגום. לכן יש חשיבות לייעוץ מקצועי ואיכותי". בהמשך ביקר סלבין את עודף הרגולציה בישראל:"המשפטיזציה שולטת כיום בישראל ללא עוררין. הממשלה לא מסוגלת לבצע היום דבר ללא יועץ משפטי שחושב שהוא המציא את הגלגל. זה אסון".

לשכת סוכני הביטוח - סער. אתר רשמי
שמים את עתידו של סוכן הביטוח במרכז חברי הועדה בצילום משותף/אתר רשמי

"מאפשרים לאדם לקבל החלטות מושכלות יותר"

פרופ' עודד שריג, לשעבר המפקח על הביטוח היה המוזמן הראשון בפני הוועדה. "מהפכת המידע הופכת הרבה נתונים לזמינים, אבל זה לא מספיק. צריך גם שיהיה מי שיידע לפרש אותם. המסלקה הפנסיונית מנגישה את כל המידע לכל אדם, ולכל סוכן, בצורה אין דומה לה בעולם. לכן חשיבות הניתוח של המידע עולה. הדבר הראשון ברגולציה שצריך לחשוב עליו זה איך מאפשרים לאדם לקבל החלטות מושכלות יותר בעידן של נגישות בלתי מוגבלת למידע".

שריג התייחס לטכנולוגיות המתקדמות שנכנסות לעולם הביטוח ומשנות אותו "הרכב האוטונומי יחולל שינויים משמעותיים בעולם הביטוח. מה יקרה לביטוחי הרכב? מי ייתן לנו את האחריות על הרכב האוטונומי? החברה ומי שייצר את התוכנה. כבר לא יהיה ביטוח – כי האחריות שלי היא אפס. שאלת התכנון והמניעה הם שלבים חשובים, כי להגיד אינטרנט של הדברים זה נחמד – אבל מישהו צריך לתכנן את המערכות".

לדבריו, "הבעיה הקרדינלית היום בפנסיה היא לא העלייה בתוחלת החיים, אלא הריבית הנמוכה. אנשים עלולים למצוא את עצמם עם קצבה של 40% מהשכר האחרון שלהם. הרגולציה והמדינה חייבים לטפל בזה".


ד"ר יוסי בכר, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, אמר כי "ענף הביטוח צריך לפתח תשתית כדי לתת גם אשראי למשקי הבית וגם למשכנתאות". בנוגע לבנקים אמר בכר: "הבנקים צריכים להיות מפיצים של ביטוח חיים, ומוצרי חיסכון ארוך טווח. כמו כן למכור גם מוצרי ביטוח שהם ברמה של קומודיטי, כמו למשל ביטוח רכב".

לדבריו, "סוכן הביטוח העתידי צריך להיות אחד שמציע הצעת ערך גבוהה הרבה יותר מתיווך. הסוכן העתידי צריך להיות TRUSTED ADVISOR של המבוטח. מקום הסוכנים בעתיד צריך להיות כיועצים ולא כמשווקים".

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully