וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: איפה תמצאו את תכשירי ההגנה הזולים ביותר?

אילו תכשירי הגנה מהשמש מציפים את השוק הישראלי והיכן המחירים זולים – ברשתות הפארמה או ברשתות השיווק?בדקנו את מחירי התכשירים גם בבתי מרקחת של קופות החולים. ציפינו למצוא מחירים זולים ומסובסדים – מצאנו את המחירים הגבוהים ביותר בשוק

אילוסטרציה. Ivanova Inga, ShutterStock
בדקנו את הרשתות והמותגים השונים/ShutterStock, Ivanova Inga

הקיץ הישראלי והשמש הלוהטת כבר כאן, ואם עדיין לא הצטיידתם בטונות קרמי מהגנה זה בדיוק הזמן. החלטנו לבדוק עבורכם אילו מותגים שולטים היום בשוק, מה החידושים, והיכן תרכשו את המוצרים הזולים ביותר.

בעזרת הסיירת של המועצה לצרכנות (סמ"ל) סקרנו את רשתות הפארמה השונות, את רשתות השיווק, ולראשונה גם בדקנו את בתי המרחקת של קופות החולים. התוצאות מפתעיות – דווקא בקופות החולים, שם היינו מצפים למחירים מסובסדים למצרך כה חשוב להגנה על בריאותנו, מצאנו את המחירים הגבוהים ביותר לתכשירי הגנה.

מהבדיקה שערכנו התכשירים הנפוצים ביותר בשוק הם – ד"ר פישר וסקין גארד של חברת קרליין שנמכרים בכל הרשתות, ומוצרים של ניוואה תוצרת גרמניה שהצליחו להתברג לשוק הישראלי. שחקן חזק נוסף הוא מותג הבית של רשת סופר-פארם – תכשירי ההגנה של לייף. במדפי הקוסמטיקה של רשתות הפארמה תוכלו למצוא גם את תכשיר ההגנה של החברות היוקרתיות מחו"ל, הסקירה לא מתייחסת לתכשירים אלה, אלא לתכשירים הנפוצים ונגישים ביותר.

ברשתות הלואו קוסט, אלה שמתיימרות להביא לנו את המחירים הטובים ומתיימרים לאיכות טובה ניתן למצוא את תכשירי ההגנה במחירים נמוכים במיוחד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המותג היקר ביותר

מהסקירה של סמל, שכללה גם מבצעים והנחות למעט כרטיסי חבר מועדון/אשראי, עולה כי המותג היקר ביותר הוא של תכשירי ניוואה, ובו יש גם את פערי המחיר הגבוהים ביותר - תרסיס הגנה לילדים +SPF 50 ניוואה (200 מ"ל) נמכר בסניף סופר פארם של קניון לב העיר בקריית גת ב-119 שקלים לעומת 34.90 בסניף ניו פארם של קניון חוצות אשקלון, פער של 241%.

המותגים הזולים

נראה שמבין המותגים הפופולריים, סקין גארד הוא המותג הזול ביותר. מחירו של תרסיס הגנה למבוגר עומד על כ-40 שקלים ברוב רשתות השיווק והפארמה. המחיר הגבוה ביותר לתכשיר נמצא דווקא בבית המרקחת של קופת החולים מכבי גושן בקריית מוצקין – 55 שקלים. 40 שקלים הוא גם המחיר הממוצע של תרסיס הגנה של מותג פרטי לייף, אולם הוא כולל נפח גדול יותר של תרסיס – 260 מ"ל לעומת 200 בלבד.

יש לציין שגם לתכשירי המותג הפרטי של סופר פארם מחיר שמשתנה מסניף לסניף. כך למשל המחיר הזול ביותר של 29.90 נמצא בסניף קרליבך בתל אביב, והתכשיר היקר ביותר בסניף קניון לב העיר בקריית גת – 63.30 שקלים. פער של 112%.

המוצרים של ד"ר פישר נמכרים במחיר גבוה בכ-20 אחוזים – בין 50 ל-59 שקלים בממוצע ברוב רשתות השיווק והפארמה. המחיר הזול ביותר – 39.90 שקלים נמצא ברשת רמי לוי והיקר מכולם – 59 שקלים דווקא בבתי המרחקת של קופות החולים כללית ולאומית.

תכשירי לואו קוסט

רשת הלואו קוסט למוצרי טיפוח סאקרה מציעה תכשיר הגנה בעל מקדם הגנה 30 SPF ב-24.90 שקלים, אולם שימו לב - מדובר ב-150 מ"ל בלבד, ובשקלול של משקל ונפח המחיר לא יותר אטרקטיבי מהתכשירים המתחרים.

רשת הקוסטיקה הזולה ביוטיקייר מוכרת תחליב הגנה SUN GUARDבעל מקדם הגנה 35 SPF ב- 16.90 שקלים בלבד. מחיר זול במיוחד, אולם מדובר ב-150 מ"ל בלבד, אבל למי שמכיר את הרשת, משתמש במוצריה ונמצא בקרבת סניפיה, זה יכול לשמש פתרון טוב, כי גם בשקלול של המשקל והנפח מדובר בתכשיר זול יותר מהתכשירים הנפוצים.

והחידוש של הימים האחרונים – רשת סופר קופיקס החלה לשווק תחליב הגנה של חברת "נובו" ב 5 שקלים בלבד. על פניו מדובר במחיר משתלם אך יש לשים לב שמדובר באריזה קטנטונת של 30 מ"ל בלבד. התכשיר מציע הגנה גבוהה - SPF50 , אך בשקלול נפח האריזה, המחיר יוצא דומה למחירי המוצרים האחרים.

מוצר צריכה בסיסי

ללא ספק הממצא המפתיע ביותר בסקירה הנוכחית הוא המחירים הגבוהים במיוחד שמצאנו בבתי המרקחת של קופות החולים. לאור העובדה שמדובר במוצר צריכה בסיסי שאמור להגן על בריאותינו במדינה כה חמה עם מקרי סרטן העור כה רבים, היינו מצפים מקופות החולים לסבסד את התכשירים. בניגוד לכך, דווקא שם מצאנו את המחירים הגבוהים ביותר בשוק. יש לציין כי בבתי המרקחת של קופות החולים ניתנות הנחות של עד עשרות אחוזים לבעלי הביטוחים המשלימים.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר כי הפערים הגדולים בין מחירי המוצרים בחנויות שונות מעידים על כך שהתנהלות נבונה של הצרכנים עשויה להביא לחיסכון משמעותי בקניית מוצרי הגנה אלה לעור, החשובים כל כך לשמירת בריאותנו. לצורך ביצוע בחירה מושכלת, ממליץ פלג, לבחון גם מותגים שונים אבל להתייעץ לגבי מרכיביהם והתועלת שהם מספקים עם רופאי עור.

  • עוד באותו נושא:
  • קרם הגנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully