וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנה כרטיס רכבת בכסף מלא - ושילם קנס

16.6.2016 / 12:03

נוסע ברכבת ישראל איבד את כרטיס הנסיעה ונוכח לגלות שאין דרך לשחזר את הכרטיס אם אינו משתמש בכרטיס הנטען רב-קו - למרות ששילם באשראי. בכל מקרה של איבוד כרטיס עליו לשלם מחדש על הכרטיס - וקנס נוסף של 55 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרישת הקנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא נוהג להתלונן, אבל הפעם רכבת ישראל באמת הוציאו אותי מדעתי", כך סיפר אלעד רגב, תושב חיפה, מהנדס אלקטרוניקה ואב לשניים. בחודש מרץ האחרון עלה רגב לרכבת בתחנת ת"א השלום לכיוון בת גלים חיפה אחרי ששילם כחוק על כרטיס הנסיעה. "הנסיעה הייתה סיוט עם מיליון אנשים שעומדים כאילו אנחנו באיזה רכבת בהודו, ופתאום שמתי לב שאבד לי כרטיס הרכבת".

בירידה מהרכבת ניגש רגב בתום לב לפקח שעמד בתחנה וסיפר לו כי אבד לו הכרטיס: "הפקח חייך אליי ואני הבנתי איזה שטות עשיתי – היה לו חיוך של "חכה חכה מה אני עושה לך". הפקח רשם דו"ח על סך 82.5 שקלים, שמורכב מדמי נסיעה של 27.5 שקלים וקנס של 55 שקלים. הפקח ציין שאם הנוסע לא מסכים עם המדיניות עליו לפנות לפניות הציבור של רכבת ישראל.

רגב שלח פקס לפניות הציבור של הרכבת אולם לא זכה לכל תשובה או התייחסות מרכבת ישראל. הוא פנה לרכבת ישראל באמצעות הפייסבוק וכך זכה לאפשרות לשלוח טופס מקוון. רגב העביר לידי החברה פירוט כרטיס אשראי ובו הוכחה כי שילם על כרטיס הנסיעה. כעבור שבוע קיבל תשובה שלילית שהקנס עומד בעינו ועליו לשלמו.

רגב לא ויתר ושלח ערעור מחדש, הפעם עם פירוט העסקה - שעה ותאריך. שעה שמראה שהכרטיס שולם לפני מתן הדו"ח למקרה והיה להם ספק. "שוב קיבלתי תשובה שלילית שהקנס הוא בגלל שירדתי בתחנה ללא כרטיס נסיעה", מספר רגב.

כעבור שבוע קיבל תשובה שלילית כי הקנס עומד בעינו. "אני יכול לשלם את הסכום הזה ולשכוח מהסיפור הזה, כי לא מדובר בסכום גבוה. אבל בשבילי זה עניין עקרוני. לא יתכן שחברה כמו רכבת ישראל תגבה דמי נסיעה מחדש ועוד קנס מנוסע ששילם על הנסעה כחוק ופשוט איבד את הכרטיס בתום לב".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "כרטיס הרכבת הכרחי לצורך יציאה בתחנת היעד ולהוכחת רכישת כרטיס כדין ועל נוסעי רכבת ישראל מוטלת חובה לשמור את כרטיסי הנסיעה עד ליציאתם משטח הרכבת, כפי שמקובל בעולם. יש להדגיש כי אין די בהצגת קבלה על רכישת כרטיס נסיעה (התקף לכל עת), מכיוון והדבר אינו מוכיח כי אכן בוצע שימוש בכרטיס שנרכש. נציין, כי לקוח הרוכש כרטיס נסיעה המוטען על גבי כרטיס 'רב קו' יכול לשחזר נסיעות שבוצעו, גם אם אבד לו הכרטיס במהלך הנסיעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוכחת התשלום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגובת הרכבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully