וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרגים לבוטנים? גל הריקולים הזה בשבילכם

מיכל רז-חיימוביץ'

20.6.2016 / 10:06

גל ריקולים חסר תקדים: שורה של יצרנים יצאו בהכרזה כי במזון שיצרו השתמשו בתיבול של אבקת שום, העשוי לסכן את האלרגים לבוטנים 

בוטנים. ShutterStock
בוטנים/ShutterStock

גל הריקולים שלא נראה כמותו - לא מפסיק. למעשה ציבור האלרגים לבוטנים צריכים להיזהר היום שבעתיים ממזון שהם צורכים, בעיקר אם מדובר במזון תעשייתי – שורה של יצרנים כבר יצאו בהכרזה כי המזון שיצרו ובו השתמשו בתיבול של אבקת שום עשוי לסכן את האלרגים לבוטנים משום שבתבלין אבקת השום נמצאו שאריות אלרגנים של בוטנים. ומשום שמדי יום מצטרפות עוד חברות ועוד יצרנים לקריאת ההחזר על מוצריהן, ההמלצה היא שמי שאלרגי לבוטנים יגלה חשדנות מוגברת גם במוצרים של חברות שעדיין לא יצאו בקריאה.

לקריאה נוספת:
קנה כרטיס רכבת בכסף מלא - ושילם קנס
טעות אנוש או הטעיית צרכנים: קנו מקרר בשקל – אך החברה לא מכירה בעסקה
מבחר דל ומקרר מקולקל: כך נראה הסופר היחיד במצפה רמון
פניית "גלובס" למשרד הבריאות במטרה להבין מיהו אותו יצרן והאם ייתכן מצב שבו שאריות של אותה אבקת שום עשויות להימצא גם בתעשייה המוסדית (קייטרינג, מסעדות ועוד) הניבה את התשובה הבאה: "בכל החזרה יזומה, וגם במקרה זה, כל חברה שקיבלה הודעה מספק החומר לגבי החזרתו מחויבת לבדוק את המוצר שלה וליידע את הלקוחות שלהם סיפקה אותו. משרדנו מוודא ברגעים אלה כי כל העסקים המעורבים מבצעים את הפעולות הנדרשות, לרבות הודעה לציבור האלרגיים לבוטנים במקרים שיש בכך צורך".

מעבר לכך, בקשתנו לפירוט רשמי על אודות אותו יצרן שגרם לכל הבלגן או שאלתנו האם תינקט נגדו סנקציה – נותרו ללא מענה, מה שמחזיר אותנו לנקודת המוצא שהצרכנים, ובעיקר האלרגים לבוטנים, צריכים לשמש ככלבי השמירה של עצמם. ולראייה, מדי יום מצטרפות עוד יצרניות לרשימה כשהסוף לא נראה באופק.

כאמור, היום (ב') מצטרפות עוד חברות לקריאה: היצרנית עוף טוב קוראת לאלרגים לבוטנים שלא לצרוך את המוצרים שניצל עוף דק בציפוי צ'יפס, ברקוד 7290000158235, תאריך ייצור: 7.6.2016, קוד ייצור: 61593621, פג תוקף: 7.12.17; ושניצל עוף דק בציפוי קריספי, ברקוד 7290014745919, תאריך ייצור: 7.6.2016, קוד ייצור: 61593621, פג תוקף: 7.12.17. אלה הנמכרים לצרכן במשקל 700 גרם כל אחד. חברת עוף טוב מזמינה את מי שברשותו מוצר כזה ליצור קשר עם שירות הצרכנים בטלפון 1-700-500-775, לבירורים נוספים ולקבלת פיצוי.

חברת בלדי מצטרפת לקריאה עם שורה של מוצרי בשר שהיא מספקת (הרשימה המלאה באתר משרד הבריאות): מדובר בהמבורגר, נקניקיות, קבב ועוד – גם כאן הסיבה לקריאה היא חשש להימצאות שאריות של אלרגן בוטנים במוצרי הבשר המתובלים של החברה ואשר מועד פקיעת תוקפם הוא עד לתאריך 16/08/2016 כולל. לבירורים ניתן לפנות לשירות הלקוחות בטלפון שמספרו 073-2113700.

מוצרי בשר מתובל אחרים שהציבור האלרגי לבוטנים צריך להיזהר מהם הם של היצרנים אטלי דהן (קציצות כבש, נקניקיות מרגז ועוד) ומוצרי המבורגר אמריקאי וקציצות לבישול של האחים חמוי תחת המותג טלפרוסט.

עד כה, ברשימת החברות שקראו להחזרת מוצרים ואשר יצאו בהודעות בימים האחרונים נמנות: שטראוס (גבינות סימפוניה), מאיר את בייגל (שטוחלה), פרי חן (מלפפונים במלח), זנלכל (חריסה), תנובה – אוליביה (אריסה), זוגלובק (סדרת מוצרי טבע), טירת צבי (פסטרמות), שופרסל (קרוטונים), דלידג, שלושת האופים ועוד. פירוט נמצא באתר משרד הבריאות (בשורת החיפוש הקלידו את המילה בוטנים ותקבלו את כל ההודעות כולל פירוט המוצרים – לא בצורה מרוכזת ונוחה אמנם אבל בכניסה לכל הודעה בנפרד המידע המפורט זמין).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully