וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע שהרוויח מהימור על בריטניה מזהיר מפני "יום הדין"

משה גולן

21.6.2016 / 11:37

ב-1992 ג'ורג' סורוס הימר ביותר מ-10 מיליארד דולר נגד הליש"ט וגרף רווח של יותר ממיליארד דולר. כעת, הוא מזהיר מפני האפשרות של ה"ברקזיט" וההשלכות ההרסניות על הכלכלה הבריטית

ג'ורג' סורוס. AP
מזהיר מפני "יום הדין" בבריטניה. ג'ורג' סורוס/AP

גורו ההשקעות ג'ורג' סורוס "ניצח" את הבנק המרכזי הבריטי ב-1992 באמצעות ההימור המפורסם שלו נגד הליש"ט הבריטי. קרן קוואנטום בבעלותו הימרה אז ביותר מ-10 מיליארד דולר נגד הליש"ט וסורוס גרף רווחים של יותר ממיליארד דולר כאשר תחזית האימים שלו התממשה והליש"ט צנחה.

כעת, סורוס מזהיר מפני "יום הדין" בבריטניה, אם תושבי הממלכה ייבחרו לפרוש מהאיחוד האירופי במשאל העם שייערך ביום חמישי. בתרחיש שכזה, סורוס מזהיר, המטבע הבריטי והכלכלה יינזקו באופן חמור יותר מ"יום רביעי השחור" ב-1993.

בראיון ל"גארדיאן", סורוס ציין כי הוא משבח את המהלך שהצית את הפיחות החד בליש"ט ב-1992, בעקבותיו הליש"ט נפלטה ממנגנון שערי החליפין האירופי, זאת משום שלמהלך הזה היו השלכות חיוביות והוא נתן דחיפה עצומה לכלכלה הבריטית, שהתקשתה לצמוח בשל ערכו הגבוה של המטבע, שנתמך ע"י הריבית הגבוהה של הבנק המרכזי הבריטי.

למעשה, אלה המצדדים בפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי מציינים כי הפיחות החד בליש"ט ייצור אפקט דומה לזה שהיה ב-1992 ויתמוך בכלכלה המקומית. סורוס, לא משוכנע בכך. הוא טוען בין היתר כי ב-1992 הבנק המרכזי הבריטי הגיב בהורדה חדה של הריביות בעקבות הפיחות בליש"ט וכעת המצב שונה והבנק המרכזי אינו יכול להפחית את הריביות משום שהן כבר ברמה אפסית.

בנוסף, סורוס טוען כי ה"ברקזיט" תגרום לעלייה באבטלה ולמיתון ומרחב הפעולה של הבנק המרכזי הבריטי יהיה מוגבל מאוד והוא יתקשה לנקוט בפעולות שיבריאו את הכלכלה.

תרחיש "יום הדין" שסורוס מתאר רחוק מלהתממש לפי שעה. הסקרים האחרונים בבריטניה מצביעים על כך שמחנה התומכים בהישארותה של בריטניה באיחוד האירופי צובר יותר ויותר מומנטום ומוביל להתחזקות הליש"ט לצד שוקי המניות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully