וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-2017: קופת חיסכון לכל ילד בישראל

21.6.2016 / 15:36

על פי התקנה שאישר שר האוצר יפקיד המוסד לביטוח לאומי 50 שקל בחודש לכל ילד בישראל לקופת גמל או למוסד פיננסי לבחירת ההורים. על פי החישובים של האוצר יעמדו בידי הילד בבגרותו כ-20 אלף שקל

אילוסטרציה. ShutterStock
בגיל 18 יוסיף המוסד לביטוח לאומי 500 שקל נוספים/ShutterStock

במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2015-2016, אושרה בכנסת העלאה של קצבאות הילדים ובמסגרת זו הוחלט על הקמת תכנית "חיסכון ארוך טווח לכל ילד". לפי התכנית יפקיד המוסד לביטוח לאומי החל משנת 2017 50 שקל לחודש לכל ילד לחשבון חיסכון ייעודי על שמו. עם הגיעו לגיל 18 יפקיד הביטוח הלאומי 500 שקל נוספים, ואם הילד יבחר לדחות את מועד משיכת הכספים עד לגיל 21, יפקיד המוסד 500 שקל נוספים. המדינה תישא בכל עלויות הניהול עד הגיעו לגיל 21. החלטת הממשלה מבוססת על מסקנות הוועדה למלחמה בעוני. סך התקציב שהוקצה לנושא עומד על 2.65 מיליארד שקל בשנה.

על פי התכנית ההורים יוכלו להפקיד 50 שקל נוספים מתוך קצבת הילדים לחשבון החיסכון. כמו כן, תעמד בפניהם האפשרות לקבוע באם להפקיד את הכספים לקופת גמל או לבנק ולבחור את מסלול ההשקעה בו ינוהלו הכספים. הגוף המנהל יעביר מדי שנה דיווח לילד אודות מצב החשבון שלו. בנוסף, יחויבו הגופים להעמיד לרשות ההורים והילד אתר אינטרנט ייעודי בו ניתן יהיה לעקוב אחר מצב החיסכון.

שר האוצר, משה כחלון אמר כי "תכנית חיסכון לכל ילד מהווה צעד נוסף לצמצום הפערים החברתיים בישראל, לקידום שוויון הזדמנויות למשפחות ממעמד הביניים והשכבות החלשות וכן הגברת המודעות לחיסכון. התוכנית תאפשר למי שהגיע לגיל 18 להתחיל את חייו הבוגרים עם 20 אלף שקל ביד ולפתוח בפניו הזדמנויות חדשות. מדובר בסכום התחלתי שיאפשר לכל צעיר בישראל לרכוש השכלה גבוהה, להקים עסק או כל מטרה ראוייה אחרת. העובדה כי הכספים יופקדו בקופות הגמל החדשות להשקעה יאפשרו לחוסכים להשיג תשואה נוספת על כספם ובכך להגדיל את החיסכון אפילו יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן שר האוצר, יצחק כהן אמר כי "העמדת סכום התחלתי לזכות כל ילד בפתח חייו הבוגרים, ללא תלות במצב הפיננסי של הוריו, תרחיב את מגוון אפשרויות הבחירה העומדות בפניו, כגון: לימודים, פתיחת עסק או הכשרה מקצועית". הממונה על אגף התקציבים, אמיר לוי הוסיף כי "תכנית חיסכון לכל ילד משלבת בין עידוד תעסוקה לבין צמיחה וצמצום פערים, באמצעות מנגנון אוניברסלי שיסייע ליצירת שוויון הזדמנויות לצעירים בתחילת דרכם".

  • עוד באותו נושא:
  • קופת גמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully