וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: צעצועם עם חומרים שמפריעים למערכת ההורמונלית

22.6.2016 / 11:36

מפקחי מנהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה גילו לאחרונה מוצרי ילדים רבים המכילים פתלאטים - חומרים המסוכנים לילדים. אילו מוצרים מסוכנים ואיך תימנעו מלקנות מוצר מסוכן?

חנות צעצועים. ShutterStock
לבחור בזהירות/ShutterStock

בבדיקה שנערכה על ידי מפקחי מנהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה נתגלו לאחרונה מוצרים לילדים המכילים פתלאטים - חומרים שמשבשים את הפעילות ההורמונלית ומשפיעים על מנגנוני הוויסות של הורמונים בגוף האדם – בריכוז גבוה מהמותר בתקן. "כל הצעצועים הנמכרים בשוק הישראלי חייבים לעמוד בדרישות התקן הישראלי", מדגיש הממונה על התקינה, איגור דוסקלוביץ, "ונגד כל היצרנים, היבואנים והמוכרים של הצעצועים, שהפרו את הוראות התקן נפתחו הליכים מנהליים שבסיומם עומדת האפשרות להגשת כתבי אישום פליליים".

כדי להימנע מרכישת צעצועים מסוכנים לילדיכם מומלץ לנקוט בפעולות הבאות

1. להימנע מקניית צעצוע שאינו נושא סימון ברור וקריא, על גביו או על גבי אריזתו, בשפה העברית, כנדרש בתקן:

- שם היצרן וכתובתו המלאה, אם הצעצוע מיוצר בישראל, או שם היבואן וכתובתו המלאה ושם ארץ הייצור- אם הצעצוע מיובא

- סימון של גיל הילד עבורו מיעוד הצעצוע

- סימון בדבר איסור שימוש ע"י ילדים מתחת לגיל 3 שנים עבור צעצועים המכילים חלקים מהווים סכנת חנק או התעללות - חלקים קטנים, שרוכים, גומיות, חבלים ארוכים

- אזהרות והוראות שימוש בצעצוע והוראות ניקוי של הצעצוע בשפה העברית.

2. וודאו שעל גבי צעצועים המיועדים לתליה או/וגם למתיחה לרוחב העריסה, מיטת תינוק או עגלת תינוק באמצעות חבלים, גומיות או רצועות, תסומן האזהרה: "יש להסיר צעצוע זה כאשר הילד מתחיל להתרומם על ידיו ועל ברכיו".

3. וודאו כי על גבי צעצועי נשיכה מלאים נוזלים או אריזותיהם תסומן הוראה זו: "מיועד לקירור במקרר ביתי בלבד. אין להכניס לתא ההקפאה".

4. וודאו כי על גבי צעצועי מים ועל גבי אריזותיהם תסומן אזהרה זו: "לשימוש אך ורק במים שעומקם אינו מסכן את הילד, ובהשגחה".

5. וודאו כי ערכות משחק מגנטיים מסומנות באזהרה: "לא מתאים לילדים שגילם פחות מ-8 שנים. מוצר זה מכיל מגנט/ים קטן/ים. מגנטים שנבלעו יכולים להיצמד ביחד ברוחב המעיים ולגרום נזקים חמורים. במקרה של בליעה, פנה מיד לקבלת עזרה רפואית".

6. על גבי צעצועים היוצרים פעימות קול גבוהות, או על גבי אריזותיהם, תסומן האזהרה: "אין להשתמש בקרבת האוזניים! שימוש לא נכון עלול לפגוע בשמיעה".

ככלל יש להימנע מקניית צעצוע שנמכר בסביבה לא נקייה , שאינו מסומן כאמור לעיל, או מפריש צבע או ריח כימי חריף ולא נעים, או מתקלף במגעת יד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

  • עוד באותו נושא:
  • צעצועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully