וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר בהיי-טק תקוע - מספר המשרות החדשות בירידה

עידן רבי

28.6.2016 / 8:36

חברת ההשמה see.V: רגע לפני סוף הרבעון השני ממשיכות חברות לגייס כספים בקצב מעורר השתאות, אך מספר המשרות החדשות ירד ב-7% בהשוואה לרבעון הקודם. "ימים יגידו האם מדובר בהאטה או שהשוק עובר תהליך של איזון"

טכנולוגיה. חברת Woo.io,
הקיפאון בשכר הממוצע "מסתיר" לא מעט שינויים בענף ההיי-טק/חברת Woo.io
בעולם כבר מדברים בקול רם על האטה ומצביעים על הקושי להנפיק חברות טכנולוגיה וגם על כך שגיוסי ההון של סטארט-אפים מבוצעים לפי שווי נמוך

עורכת דין ישראלית אשר מתמחה בייצוג חברות היי-טק ברחבי העולם חזרה באחרונה מנסיעת עבודה בעמק הסיליקון. גיבורת הסיפור שלנו התגוררה במשך מספר שנים ב'וואלי' וניהלה מערכות יחסים מקצועיות עם השחקנים הגדולים והחשובים ביותר בתחום ההיי-טק העולמי, לרבות קרנות הון סיכון שמנהלות סכום מצרפי של עשרות מיליארדי דולרים. המצב בוואלי לא טוב, היא אומרת וזאת רק שאלה של זמן עד שגלי ההדף יגיעו גם לישראל. כאשר ארצות הברית מצוננת, היא הוסיפה, ישראל חוטפת דלקת ריאות ועכשיו אני מודאגת.

עורכת הדין, שביקשה לא להיחשף, כמובן לא לבד. אלפי ישראלים עושים עסקים בכל רחבי הגלובוס וכולם עוקבים בדאגה אחרי תעשיית הטכנולוגיה העולמית. המצב הכלכלי המאתגר של סין, הצמיחה המדשדשת בארה"ב וההחלטה של בריטניה לעזוב את אירופה - כל גורמי המאקרו האלה משפיעים לרעה על הנכונות של משקיעים לקחת סיכונים. בעולם כבר מדברים בקול רם על האטה ומצביעים על הקושי להנפיק חברות טכנולוגיה וגם על כך שגיוסי ההון של סטארט-אפים מבוצעים לפי שווי נמוך בהשוואה לסבבים הקודמים.

מה קורה בשלב זה בזירת ההיי-טק המקומית? רגע לפני סוף הרבעון השני ממשיכות חברות לגייס כספים בקצב מעורר השתאות - מתחילת השנה גייסו סטארט-אפים כ-2.3 מיליארד דולר (קצב שנתי של 4.6 מיליארד דולר). אם הקצב הזה יימשך, תהפוך שנת 2016 לשנה הטובה ביותר של ההיי-טק ותדיח מהפסגה את שנת 2015 - שמחזיקה כרגע בתואר עם גיוסים בהיקף של 4.4 מיליארד דולר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

כמעט ללא שינוי

הנתונים מצביעים על כך שהשכר הממוצע של עובד חדש בתחום עמד ברבעון השני על 23,931 שקל ברוטו, כמעט ללא שינוי בהשוואה ל-23,975 שקל ברבעון הראשון

אבל לא הכל ורוד. ביום חמישי הקרוב יסתיים הרבעון השני של השנה ונתונים של חברת ההשמה see.V מציירים תמונה מורכבת לגבי מצב ענף ההיי-טק. הנתונים מצביעים על כך שהשכר הממוצע של עובד חדש בתחום עמד ברבעון השני על 23,931 שקל ברוטו, כמעט ללא שינוי בהשוואה ל-23,975 שקל ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, ב-see.V מצביעים על נתון אחר - מספר המשרות החדשות שנפתחו ברבעון השני של השנה ירד ב-7% ביחס לרבעון הראשון של 2016.

מרב לייפר, מנכ"לית see.V, התייחסה לירידה במספר המשרות החדשות ואמרה כי "ימים יגידו האם מדובר בהאטה או שהשוק עובר תהליך של איזון. חד משמעית, אנחנו רואים חברות שלא עומדות בתחזיות ונסגרות, חברות גדולות שמקפיאות תקנים ותהליכי גיוס שאורכים קצת יותר זמן מבעבר. מאידך, בשכר לא מורגש שינוי והוא יציב מתחילת 2016".

הקיפאון בשכר הממוצע "מסתיר" לא מעט שינויים שנרשמו בענפים שונים. בצד החיובי של המפה ניתן לציין את תחום ה-C , שבו נרשם זינוק של כ-9.2% בשכר הממוצע לרמה של 26,000 אלף שקל. תחום אחר שבו נרשם שינוי בולט, הפעם שלילי, הוא ה-DevOps, שבו ירד השכר הממוצע בשיעור חד של כ-9.5% תוך רבעון בלבד, לרמה של 25,792 שקל.

ב-see.V בחנו גם את הנושא של שילוב נשים במקצועות ההיי-טק השונים והתוצאות אינן מעודדות. רק כ-8% מאנשי המקצוע שהתקבלו לעבודה בתחומי התוכנה, במחצית הראשונה של 2016, הן נשים. לייפר התייחסה לסוגיה ואמרה כי "בפגישות עם חברות מגייסות עולה הסוגיה של קליטת נשים פעמים רבות, אך הדרך לצמצום הפער המסורתי בין נשים לגברים בתחומי ההיי-טק - עוד ארוכה מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • היי-טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully