וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים בלונדון עם פספורט של האיחוד? הברקזיט הולך לשנות את מצבכם

28.6.2016 / 13:08

הרילוקשיין מתרחק: מאות ישראלים שעובדים ולומדים בלונדון צפוים לחוות על בשרם את שינוי המדיניות כלפי עבירות הגירה. היתרון שהיה לישראלים בעלי דרכון אירופי נעלם, ובתנאים הנוכחיים נראה כי הרשויות יגלו אפס סלחנות כלפי מהגרים. סקירה

קרדיט תמונה: רויטרס

לונדון מוגדרת כבירת הסטארט-אפים של אירופה ואלפי ישראלים עשו רילוקיישן בשנים האחרונות ועובדים באחד מ-4,000 חברות ההזנק שבעיר. אבל משאל העם שהביא לניתוק של אנגליה מאירופה יש השפעה ישירה גם על העובדים הישראלים בעיר. עו"ד צבי קן תור, חבר בוועדה המשנה לניסוח אמנת הרילוקיישן ב-OECD ושותף במשרד עוה"ד קן תור עכו, מפרט את השינויים הצפויים.

עובדים שעבדו עד כה מכוח הדרכון האירופי ושיש להם עבר פלילי - גם אם מדובר בעבירות של שימוש בסמים קלים - צפויים להיתקל בקושי לקבל אשרת עבודה

מה צפוי לקרות לישראלים שעובדים בבריטניה עם דרכון של האיחוד האירופי?
ישראלים עם דרכון של האיחוד האירופי ככל הנראה יידרשו להוציא אשרת עבודה באופן אישי. עד כה, חברות שמשרדיהן ממוקמים בלונדון, נהנו מהיכולת לנייד מומחים ישראלים שמחזיקים בדרכון אירופי, ללא צורך להוציא עבורם אשרת עבודה. כך היה גם עם חברות ישראליות שפתחו נציגות בלונדון והעבירו מישראל ללונדון מאות עובדים בעלי אזרחות אירופית.

מה צריכות לעשות כעת חברות ישראליות שמעסיקות עובדים ישראלים בלונדון?
אף שטרם גובשו התנאים למתן אשרות עבודה, כבר בחודשים הקרובים ייאלצו החברות להעביר לרשות רשויות ההגירה במדינה שורה ארוכה של מסמכים, בהם אישורים בנוגע לעבר התעסוקתי של העובד, אסמכתאות שנוגעות להשכלתו, אישורים רפואיים ובמקרים מסוימים גם בטחוניים. למהלך הזה יש לא מעט השלכות על המשך עבודתם של ישראלים בלונדון. עובדים שעבדו עד כה מכוח הדרכון האירופי ושיש להם עבר פלילי - גם אם מדובר בעבירות של שימוש בסמים קלים - צפויים להיתקל בקושי לקבל אשרת עבודה. בנוסף, יכולים השלטונות לבקש גיליון הרשעות תעבורתי ולסרב לתת להם אשרת עבודה במקרים של עבריינות כביש חמורה. לחברות הישראליות שפועלות בבריטניה מומלץ לפנות כבר עתה לרשויות לצורך קבלת היתר מיוחד מהרשויות לתת חסות לעובדים זרים, שכן משך הזמן שנדרש לכך עומד בממוצע על חצי שנה וסביר להניח כי התנאים שיוצבו לקבלתו יוקשחו גם הם.

האם כל ישראלי בעל דרכון אירופי שעבד עד כה בלונדון, יקבל בהכרח אשרת עבודה?
לא. העובדה שאדם מחזיק בדרכון אירופי לא מחייבת את הממשל הבריטי. בחודשים הקרובים יגבשו השלטונות בבריטניה את תנאי מתן אשרת העבודה וכל עובד שמועסק במדינה או שמעוניין בכך, יידרש להוכיח כי הוא עומד בהם. עם התנאים הדרושים נמנים השכלה וניסיון תעסוקתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אחד הנושאים שעמדו בבסיס משאל העם בבריטניה הוא נושא ההגירה. כיצד הדבר ישפיע על מדיניות מתן אשרות העבודה בבריטניה למומחים זרים?
אומנם מי שהגיעו בהמוניהם לבריטניה הם מהגרי עבודה ממזרח אירופה, שנצלו את חופש התנועה ולא מומחים זרים בתחומי היי-טק וכדומה, אך רשויות ההגירה במדינה יישרו קו עם מגמת ההקשחה במדיניות מתן אשרות, וייתכן כי אף יחמירו אותה עוד יותר ממדינית אחרות באירופה. ההצבעה לעזוב את האיחוד היא קריאה ללאומיות אנגלית מודגשת יותר, ולמדיניות מוקפדת, כך שייתכן כי אלה יבואו לידי ביטוי גם בכל הנוגע למתן אשרות למומחים.

מה צפוי או עשוי לקרות לישראלים שנמצאים בבריטניה ועובדים או לומדים ועובדים באופן בלתי חוקי?
הערכה היא כי בבריטניה עובדים ולומדים מאות רבות של ישראלים ללא אשרות מתאימות. אם עד היום הם נהנו ממדיניות אכיפה סלחנית כלפי עבירות הגירה, הרי שלאחר כניסת הברקזיט לתוקף, הרשויות במדינה יגלו אפס סלחנות כלפי התופעה. אנו נראה פשיטות רבות יותר, החמרה בענישה ואף מתן עונשי מאסר במקרים מסוימים.

מה צפוי לקרות לישראלים שיצאו לבריטניה כתיירים בתקופת הביניים שתהיה עד לכללים החדשים?
להערכתי, לא צפוי שינוי כלפי כניסת תיירים למדינה, אך בהחלט יווצר שינוי בעמדה של הרשויות כלפי אזרחים ישראלים שמגיעים למדינה תחת אשרת תייר, במטרה לעבוד בשטחה. אנו צפויים לראות יותר תשאולים של ישראלים בביקורת הדרכונים בשדה התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully