וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ברמת גן מוחים: קייטנות הילדים הוצאו לשכונות מרוחקות

"מדי יום אני מסיעה את הילד לקייטנה במשך 40 דקות. איך אפשר לצפות מהורים לכמה ילדים להסיע את הילדים ובסוף גם להגיע לעבודה?" כך אומרת אם שהגן של בנה פונה לטובת ביצוע פרויקט תמ"א 38. "איחדו גנים כדי לצמצם עלויות, והתוצאה היא 37 ילדים דחוסים"

ילד גוזר קישוטים. ShutterStock
חוזר המנכ"ל מגביל את מספר הילדים בקייטנה ל-35/ShutterStock

מחאה כלל ארצית התעוררה השנה סביב הקייטנות העירוניות בחופש הגדול, כשבמוקד שלה עמד נושא אחד: המחיר המופקע שההורים נאלצים לשלם כדי להשאיר את הילדים במסגרת חינוכית למשך חודש אחד נוסף. ברמת גן נוספו לטענות על העלויות הגבוהות גם טענות על מיקומן של הקייטנות. מתברר שבעיר מבוצעים בימים אלה לא מעט פרויקטי תמ"א 38, מה שצמצם משמעותית את מספר גני הילדים שפעלו בשכונות. כתוצאה מכך נאלצים לא מעט הורים להסיע את ילדיהם מדי יום הרחק מחוץ לשכונה, כדי שיוכלו להצטרף לקייטנה.

"כל בניין שלישי בשכונת חרוזים ברמת גן, נמצא בתהליך תמ"א 38, וכתוצאה מכך סגרו שני גני ילדים בשכונה", אומרת נעמי קומלוש כספי, אמא לילד בגן עירוני ופעילה בוועד ההורים של גני הילדים ברמת גן. "בגן שבו נמצא הבן שלי הודיעו להורים שהבניין צפוי להיהרס בקיץ, וכתוצאה מכך החליטו להעביר את הילדים לגן אחר בשכונת תל בנימין למשך כל תקופת הקייטנה - חודש וחצי. גם אם מדובר במרחק אווירי זניח, במציאות שבה יש פקקים לאורך רוב שעות היממה, עקב הבנייה המאסיבית בשכונה והקמת הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי הסמוך, זמן הנסיעה לגן החדש הוא 40 דקות. איך אפשר לצפות מהורים להסיע ילד אחד מדי בוקר במשך 40 דקות לגן, לשלוח את הילדה למטפלת, וגם להגיע לעבודה?".

נעמי פנתה עם הבעיה למפעלי בית עמנואל, החברה שמפעילה קייטנות, צהרונים וחוגים ברמת גן, אך בתגובה נמסר לה כי החברה אינה יכולה לסייע, מאחר שאין בניין חלופי בשכונה שבו תוכל החברה לספק שירותי קייטנה.

"למרות שיש כרגע 45 ילדים שאין להם גן בשכונה, במחלקת החינוך בעירייה אמרו לנו שהם בכלל לא חייבים לספק לנו מבנים לקייטנה. אם לא די בכך שיש בשכונה שלנו מתנ"ס שניתן היה לספח למשך חודש וחצי לצורך הפעלת הקייטנה, נודע לנו שרק בסוף אוגוסט מתחילים השיפוצים בבניין של הגן שפונה. אז אני שואלת מה היה כל כך דחוף לפנות את הילדים מהמבנה ולהעביר אותם לשכונה אחרת לחלוטין? להערכתי, בבית עמנואל פשוט לא רוצים לשלם את דמי השכירות על המבנה. ברור שזול להם יותר לשלוח את הילדים לקייטנה קיימת בשכונה אחרת", אמרה קומלוש כספי.

לחצם של ההורים הצליח לשנות את רוע הגזירה, ובעירייה הסכימו להאריך את שהותם של הילדים בגן המקורי עד לתום המחזור הראשון של הקייטנה. עם זאת טרם נמצא פתרון למחזור השני של הקייטנה שיימשך גם הוא שלושה שבועות.

הורים נוספים התבשרו הקיץ שלצורך הקייטנה הילדים יועברו לגן אחר. "אחרי שבמשך כמה שבועות היינו ברשימת המתנה לקייטנה, הודיעו לנו שכל ילדי הגן יצטרפו לילדי גן אחר – ורק אז נודע לנו שלקייטנה הזו נרשמו 37 ילדים. אני רוצה להזכיר שחוזר המנכ"ל מגביל את מספר הילדים בקייטנה ל-35", אומרת אלה, אם לילד בגן טרום-טרום חובה בנוה יהושע. "קשה לי להבין איך אפשר לדחוס 37 ילדים למתחם חדש שבו יש גם ילדים שהם לא מכירים וגם אנשי צוות שהם לא מכירים. זה חוסך אולי לחברה את המשכורות של אנשי הצוות ואת דמי השכירות על המבנים, אבל החיסכון הזה הוא על חשבון הילדים שלנו".

רונה, אם לילד בגן, הוסיפה: "אנחנו מרגישים שדוחסים את הילדים כמו סרדינים לקייטנות, מאחדים גנים, בלי לחשוב בכלל על רווחת הילדים. איזה מסרים חינוכיים הילדים יפיקו במהלך קייטנה כזו? האם הם בכלל ילמדו בה משהו או שמדובר בקייטנת בייביסיטר בלבד? אם איחדו שני גנים כדי שיהיו מספיק ילדים לקייטנה, אז עכשיו, כשיש יותר מדי נרשמים, חייבים לפצל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מחאת הורים. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
מחאת ההורים ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק
מחאת הורים. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הורים/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

עשרה כרטיסי כניסה לבריכה העירונית

בתקופה האחרונה פועל ועד הורי גני הילדים ברמת גן במרץ כדי לפתור את הבעיות שהתעוררו עם הקייטנות, לשביעות רצונם של ההורים. פעולה זו מצטרפת לפעילותו של ועד ההורים העירוני, שפעל עד כה בעיקר בנושא העלות הכספית של הקייטנות, ואף הגיע לפשרה עם העיריה שבה יקבלו החזר כספי של 350 שקל ב-10 כרטיסי כניסה לבריכה העירונית במהלך החופש.

ואולם, ההורים לא הסתפקו בכך והפגינו כדי להביע מחאתם. "יצאנו להפגין כדי לומר לעירייה ולמפעלי בית עמנואל שאת הבעיות לא פותרים עם כרטיסייה לבריכה", אומרת לבנת שניידמן, פעילה בוועד הורי גני ילדים. הורים אחרים הגיבו בדף הפייסבוק של הוועד, וכתבו: "איזו תוצאה גרועה, באמת. הם לא יחזירו כסף ואנחנו נלך לבריכה בעל כורחנו ונבזבז כסף במזנון"; "חברה ללא מטרות רווח? אם הם מודים שלקחו יותר כסף ממה שצריך למה לא להחזיר כסף במקום להשתמש בתחבולות זולות? זה הסכם גרוע, ברור שמחצית מההורים לא ישתמשו ב"זיכוי" הזה, וגם הם בונים על זה".

אין זו לא הפעם הראשונה שבה החברה העירונית ברמת גן מודה בטעות בגבייה. בתחילת שנת הלימודים, כשבועיים לפני חג הסוכות, התבשרו ההורים כי הצהרון של הגנים העירוניים לא יפעל בחול המועד, וזאת בניגוד לשנים קודמות ובניגוד להוראות משרד החינוך. גם אז פעל ועד ילדי הגנים במרץ כדי לתקן את העוול, אך אז נוסף על כרטיסייה לבריכה, הצליחו ההורים להשיג תוספת ימים שנחסכו מהם בפעילות הצהרון, והפעילות של הצהרון הוארכה בכמה ימים או לחלופין הוצע להורים לקבל החזר כספי של 50 שקל.

"קיבלנו לכאורה זיכוי של 50 שקל בקייטנה, אבל אז הכניסו לנו את זה בדלת האחורית כי הקייטנה התייקרה במאות שקלים, וגם ביטלו את האפשרות לקייטנה בימי שישי, כפי שהיה בשנים קודמות. אז מה בדיוק הרווחנו כאן?" מתרעמת אלה. "התפקוד של מפעלי בית עמנואל לקוי", מסכמת אלה, "מניסיון של 3 שנים במערכת החינוך העירונית, זה הולך ומידרדר משנה לשנה. אני מרגישה שהרמה יורדת גם מבחינת התכנים שהילדים לומדים, גם מבחינת הצוות המקצועי וגם מבחינת ההתנהלות. הם פשוט עושים מה שמתחשק להם, גם אם זה על חשבון הילדים שלנו".

שניידמן מציינת כי בסיכומו של דבר בעירייה מדברים עם ההורים, אבל לשם כך צריך להשקיע מאמצים רבים. "זה לא שאין עם מי לדבר. בסוף, אחרי מאבקים, פגישות ומאמצים הם מדברים איתנו וחושבים על פתרון, אבל התחושה היא שאנחנו כל הזמן צריכים לחזר אל פתחי המוסד הזה גם על דברים שהם מובנים מאליו. אנחנו חיים בעיר עם עירייה חזקה ועשירה, ובכל זאת על הדברים הבסיסיים ביותר אנחנו צריכים להיאבק ולבזבז כל כך הרבה אנרגיה".

מחברת בית עמנואל נמסר בתגובה: בית עמנואל פועל לאורך ימות השנה בכלל ובתקופת קייטנות הקיץ בפרט, למתן מענה מלא, איכותי, מקצועי ומהיר לכל פונה ופונה. החברה מעמידה לרשות ההורים והילדים צוותים מקצועיים ואיכותיים, העורכים מדי שנה את הקייטנות המלאות באופן הראוי ביותר ותוך שמירה בלתי מתפשרת על בטיחותם של הילדים ועל התכנים המועברים להם. בית עמנואל פועלת בשיתוף ובשקיפות מול ההורים, תוך חתירה למעורבות גבוהה של ההורים במסגרת הפעילויות השונות. מחירי הקייטנות בגני הילדים בעיר הם מהזולים ביותר, ולהורים אף ניתנה הטבה נוספת, בשווי של כ-350 שקל. הטבה זו סוכמה והתקבלה בשיתוף פעולה מלא עם וועד ההורים העירוני. יובהר, כי הסוגיות המועלות בכתבה לעניינם של גנים ספציפיים, הם נושאים הנמצאים בטיפול אינטנסיבי של החברה, תוך עדכון מתמיד של ההורים המעורבים ומרבית הסוגיות המוזכרות בכתבה כבר באו על פתרונן לשביעות רצון ההורים. הקייטנות של בית עמנואל ייפתחו כסדרן ביום א' הקרוב ויעניקו חווייה קיצית ומהנה לכ-3,500 ילדי העיר רמת-גן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully