וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי מציע גם לעובדים מתחת לגיל 57 פיצויים של 270%

עירית אבישר

4.7.2016 / 7:51

הבנק מעוניין כי 200 מתוך 700 העובדים שיפרשו יהיו צעירים. מנכ"לית הבנק רוסק עמינח הובילה בשנים האחרונות התייעלות, שכללה קיצוץ כאלף משרות, איחוד מטות וסגירת סניפים

מנכ"ל בנק לאומי, רקפת רוסקו עמינח, בית משפט השלום ת"א. יוני 2015. מגד גוזני
רקפת רוסק עמינח/מגד גוזני

בנק לאומי ( 1,362 +0.67% ) מעוניין לקצץ גם במספר העובדים הצעירים יותר. ל"גלובס" נודע כי תוכנית הפרישה מרצון שעליה הודיע הבנק לפני כמה שבועות אמנם מיועדות לעובדים בני 57 ויותר, אך בד בבד מאפשר הבנק פרישה גם לעובדים הצעירים יותר תוך מתן פיצויים מוגדלים של 270%. לפי הערכות, מתוך 700 עובדים שהבנק מתכנן להיפרד מהם במסגרת התוכנית, כ-200 אמורים להיות עובדים צעירים יותר שיקבלו רק את חבילת הפיצויים המוגדלת.

באחרונה קיבלו העובדים שאליהם מיועדת תוכנית הפרישה פנייה המציעה להם להשתתף בתוכנית. התוכנית כוללת פיצויים מוגדלים של 250%-270% (תלוי בגיל), או פנסיה מוקדמת ובנוסף מענק פרישה. התוכנית פונה לעובדות החל בגיל 57 ולעובדים החל בגיל 59. מדובר בעיקר בעובדי דור א' הקרובים כאמור לגיל הפרישה, ולאחר גיל הפרישה הם צפויים לקבל פנסיה תקציבית.

בבנק לאומי אמורים לסיים את תוכנית הפרישה עד סוף השנה, אך כדי להאיץ את התהליך, הבנק מציע מענק של 25 אלף שקל למי שיירשם לתוכנית עד סוף חודש ספטמבר. בנוסף, כאמור, גם עובדים הנמצאים מתחת לגיל התוכנית יכולים להצטרף לפרישה, אך הם יקבלו רק את הפיצויים המוגדלים - 270%. בחלק מהמקרים עובדים אלה יוכלו לקבל ייעוץ מחברת בנפיט, המתמחה בליווי עובדים בתהליך פרישה, ותוך שמירה על סודיות מוחלטת - כלומר הבנק לא יידע מי העובדים שפנו לקבל ייעוץ, אלא רק על אלו שהחליטו לפרוש.

ברוב תוכניות הפרישה שהוצעו בבנקים בשנים האחרונות, ההצעה הייתה לעובדים בגיל מבוגר הקרוב לגיל פרישה. לעומת זאת, לאומי החליט לצמצם גם את מצבת העובדים הצעירים יותר, וזאת על רקע מספר העובדים הגדול בבנק ויחס היעילות החלש שממנו הוא סובל.

בעשור הקודם נעשה גיוס מסיבי של עובדים בבנק לאומי. מדוחות הבנק עולה כי בשעה שבשנת 2004 מספר העובדים בבנק (ללא חברות-בנות ושלוחות בחו"ל) עמד על 8,334, בשנת 2008 הוא כבר זינק ל-9,711 עובדים. כלומר תוך 4 שנים צמחה מצבת כוח האדם בקרוב ל-1,380 עובדים, גידול של כ-15%. לשם השוואה, נכון לסוף שנת 2015 ישנם 9,592 עובדים בבנק - פחות ממספר העובדים שהיה 7 שנים לפני כן.

עובדי לאומי. גלובס
עובדי לאומי/גלובס

משקולת הפנסיה התקציבית

זאת ועוד, חלק לא מבוטל מאותם עובדים שגויסו באותן השנים היו עובדים איכותיים בעלי תארים מתקדמים שגויסו לשלל תוכניות של עתודה ניהולית או מיזמים מיוחדים כגון אופק ועתידים, וקיבלו משכורות גבוהות בדרגת ניהול.

אלא שבהמשך השתנה מצב הבנק באופן מהותי, וממגמת גיוסים הוא עבר למגמת התייעלות. זאת, בעקבות המשקולות על הכנסות הבנק בדמות הריבית הנמוכה, העלייה ברגולציה וצמצום הפעילות בחו"ל על רקע ההסתבכות עם החקירה בארה"ב. לכך יש להוסיף את יחס היעילות החלש בבנק, וכן את הפנסיה התקציבית המשולמת לעובדי דור א', אשר מכבידה באופן משמעותי על ההון של הבנק. מנכ"לית הבנק רקפת רוסק עמינח מובילה בשנים האחרונות מהלכי התייעלות, שכללו בין היתר עד כה ירידה של יותר מ-1,000 עובדים, איחוד מטות וסגירת סניפים.

כעת יוצא הבנק גם בתוכנית התייעלות חדשה בעלות של 440 מיליון שקל, שמטרתה לצמצם את מספר העובדים בבנק בעוד כ-700 איש. בהנהלת לאומי היו רוצים לטפל גם בנושא הפנסיה התקציבית - הבנק העביר בעבר את המנהלים הנמצאים בחוזה אישי לפנסיה צוברת במקום התקציבית. עם זאת, ועד העובדים בבנק בראשות מירי רובינו, וגם ההסתדרות, לא יאפשרו פגיעה בפנסיה התקציבית, שעלולה להוות תקדים לשינוי בפנסיה התקציבית גם במקומות עבודה אחרים שבהם נהוגה פנסיה שכזו.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully