וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה בסדר? למה הישראלים לא בודקים שעתידם מובטח

גם אתם מקבלים את דו"ח הפנסיה התקופתי ומשליכים למגירה? אתם לא לבד. ישראלים רבים חוששים מבחינת הנתונים או מאמינים ש"יהיה בסדר" ובכך מסכנים את רמת החיים שלהם בעתיד

מערכת וואלה!

עד כמה אתם חושבים על העתיד הכלכלי שלכם? ממחקר שביצע ארגון המדינות המפותחות (OECD) עולה כי לחוסך הישראלי יישאר בסופו של דבר סכום (הן מהחיסכון הפנסיוני והן מקצבת הזיקנה, שעומדת כיום על 2,160 שקל בחודש ליחיד ועל כ?3,255 שקל לזוג) המהווה רק קצת יותר מ?40% מהמשכורת החודשית שאליה הורגל. וכיצד הישראלי מתמודד עם זה? בעיקר באמצעות התעלמות והדחקה.

מסקר שנערך במהלך החודש החולף על ידי חברת עוקץ מערכות עולה כי שליש מהעובדים אינם יודעים כיצד ימשיכו לשמור על אותה רמת החיים לאחר היציאה לפנסיה ו-"מקווים לטוב". כמעט 30% מהעובדים מתכננים להעזר בכספי הירושה וכ-15.3% מתכננים להמשיך ולעבוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

68% מהנשאלים לא בוחנים באופן שיטתי את הדיוק של הדוחות שמגיעים אליהם מקרנות הפנסיה וחברות הביטוח. הסיבות לכך: מעל ל-50% מתעלמים מטעמים נפשיים – חוסר סבלנות או אמונה עיוורת כי "יהיה בסדר". 45% אינם יודעים כיצד לקרוא את הדו"ח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נתוני הסקר מצביעים על קומבינציה הרסנית של אדישות, בורות, נאיביות ואופטימיות חסרת בסיס", מצהיר ירון בר און , מנכ"ל הייטק סוכנות לביטוח. "בגלל הלחצים הכלכליים הכבדים בגיל צעיר, ובגלל קוצר הראות של רובנו לתכנן לטווח של עשרות שנים, שיעור החיסכון בגיל צעיר שמאפשר לכסף לצבור ריבית לאורך שנים רבות - הוא אפסי", מסביר עמי ברגמן, מנכ"ל משותף של חברת עוקץ מערכות שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם. "מרבית האנשים שמגיעים לגיל פרישה עברו כמה מקומות עבודה וכבר הספיקו לממש חלק מזכויותיהם הפנסיוניות, כך שהחיסכון שלהם קטן יותר. עוד ועוד בני 50 פלוס מוצאים את עצמם כיום ללא תעסוקה, וכך נוצר מצב שבו לא רק שחוסכים פחות לפנסיה, אלא גם מושכים מכספי החסכונות כדי לסגור את החודש".

מצב של הכחשה נאיבית כמובן משחק לידי הגופים המוסדיים שבמשך עשרות שנים נהנו ממנה וגרפו מליארדים על גבם של החוסכים, והם אלו שלמעשה יכולים נכון להיום לישון בשקט בידיעה ש"יהיה בסדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החברות מודעות היטב לעובדה כי קיים מחיר פסיכולוגי שנאלץ עובד לשלם על מנת להתנתק מתוכנית קיימת ולעבור לתוכנית חדשה ומשתלמת הרבה יותר. על תכונה זו מבוססים רווחי עתק של גופים פיננסיים אשר ממשיכים לספק מוצרים פחות טובים ולא מפחיתים ביוזמתם את העלויות למרות שבשוק קיימות אלטרנטיבות עדיפות ומשתלמות הרבה יותר. בסופו של יום כל עוד העובדים לא יתפקחו ולא יבינו שעליהם לפעול על מנת ששיעור ניכר מהפנסיה שלהם (עשרות עד מאות אלפי שקלים) יפסיקו להתבזבז על תכניות לא מתאימות ובדמי ניהול מופקעים לא יהיה כל שינוי במצב הקיים ", מסכם בר און.

הסקר נערך בקרב 300 עובדים בגילאים 21-35 שמועסקים ב-103 חברות ובתי עסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully