וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב קטן, יתרון גדול: למה אנחנו מכורים לדגמי המיני?

17.7.2016 / 9:40

הישראלים גילו את הדרך המוזלת להחזיק רכב צמוד, לעתים שניים, ולא לצאת פראיירים: שוק דגמי המיני רותח ואין לו שום כוונה לעצור. האמת, לא קשה להבין מדוע אבל מי שעדיין מתלבט הנה כמה חיזוקים שיגרמו לו לשכוח את המשפחתיות הישנות

אזעקה לכלי-רכב. ShutterStock
שלל מותגי הרכב המובילים לא מחמיצים אף הזדמנות להשיק דגם מיני חדש לכל מטרה/ShutterStock

דברים קטנים באים בכמויות גדולות – כך, פחות או יותר, אפשר לתאר את תופעת רכבי המיני בישראל. הדגם, הצבע וגודל תא המטען לא ממש משנה. הישראלים גילו את הדרך המוזלת להחזיק רכב צמוד, לעתים נוסף, ולא לצאת פראיירים. היבואנים כמובן, מגיבים בהתאם: שלל מותגי הרכב המובילים לא מחמיצים אף הזדמנות להשיק דגם מיני חדש לכל מטרה שרק תבחרו.

למען האמת, קהל היעד שלהם כולל כמעט את כולם, בעיקר את אלה שעדיין מאמינים שרכבים גדולים מציגים ביצועים משופרים יותר על הכביש או אפילו בטוחים יותר לנהיגה. אבל כידוע, סופם של מיתוסים לא אמינים להיכחד כלעומת שבאו, ומי שעדיין מתלבט בשאלה מדוע עליו לעבור לרכב בקטגוריית מיני, הנה 5 סיבות שיקלו על ההחלטה.

כי הרבה יותר פשוט להתנהל עם רכב קטן – רכבים גדולים אולי צדים את תשומת הלב בכביש אבל ככל שמדובר בחיפוש חנייה ונסיעה בכבישים צפופים הדורשת תמרון או בדרכים עקלקלות, רכבים קטנים מבטאים יתרון גדול, בעיקר כשמדובר בנהגים חדשים או צעירים. מגורים בעיר מצריכים אף הם רכב קטן לשיפור כושר הניוד והזריזות. את הרכבים הגדולים תשמרו לנסיעות הבין-עירוניות הארוכות יותר.

כי זה הרבה יותר זול – קשה להבין את המניע של מי שמחזיק רכב משפחתי בלי שום הצדקה משפחתית, זאת בזמן שאפשר להסתפק ברכבי מיני-משפחתיים שהפכו נפוצים כל כך במהלך השנים. היעילות הכלכלית שטמונה באחזקתם באה לידי ביטוי כמעט בכל הפרמטרים: החל במחירם הראשוני, דרך עלויות האחזקה והדלק וכלה בעלויות הביטוח. חברות הביטוח דוגמת הפניקס, מציעה פוליסה ייעודית לבעלי רכב קטן שהופכת את העסקה כולה לכדאית יותר מבחינה כלכלית.

רכב משפחתי. ShutterStock
קל הרבה יותר למכור את רכבי המיני גם לאחר שימוש סביר/ShutterStock

כן זה הרבה יותר אופנתי – בעוד רכבים משפחתיים גדולים מעוצבים באופן כמעט דומה וזהותם הפונקציונאלית נשמרת, יצרני רכבי מיני דווקא מרשים לעצמם לגוון את הצורה, הסגנון והצבע ולא פעם מדובר בתוצאה שיקית במיוחד. דוגמה נהדרת לכך הם דגמי המיני קופר או הפיאט 500 וכמובן, החיפושית המיתולוגית של פולקסווגן שנחשבת לעל זמנית.

כי הם לא פחות טובים מרכבים גדולים – לא בכדי נחשבים כמה מדגמי המיני לשוברי קופות היסטריים בארץ ובחו"ל. קיה פיקנטו, יונדאי I10 ו-I20, כמו גם שברולט ספארקס או מאזדה 2, הם המובילים שבחבורה ששווים בשוק נשמר הודות לביצועים נהדרים, נוחות נהיגה ובלאי נמוך. כדאי לדעת שרכבים קטנים יש יתרון משמעותי אחד על פני המשפחתיים המסורתיים: הם פשוט קלים וזריזים יותר וכמובן, חסכוניים יותר.

כי הם סחירים יותר – שוק רכבי המיני הוא השוק החם ביותר מבין שלל הקטגוריות שמציפות את ענף הרכב. הביקוש אליהם גבוה יותר וקל הרבה יותר למכור אותם גם לאחר שימוש סביר. העלויות הגבוהות של הרכבים המשפחתיים לא מותירות יותר מדי ברירות והישראלים לא מפספסים הזדמנות לשדרג את רכבם בכל שלוש שנים ועדיין להישאר עם כסף בכיס.

לפרטים ורכישה של ביטוח רכב קטן של הפניקס לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully