וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמר שחופשת הקיץ תיתן לכם לישון בשקט?

21.7.2016 / 7:00

במהלך חופשת הקיץ והתארכות הימים חלה עלייה משמעותית במספר אירועי הפשיעה אבל מחשבות על הדירה שלכם והרכוש בזמן שאתם בנופש היא פוטנציאל להרס החוויה. אז מה עושים?

גבר ישן במיטה ואישה ערה ועצבנית. ShutterStock
מחשבה על הבית גם בחופש הורסת את החוויה/ShutterStock

חזרה מחופשת הקיץ היא מספיק מתסכלת כדי לגלות שמישהו ביקר בבית שלכם, ללא הזמנה מוקדמת. קשה לתאר את התחושה הראשונית שצפה ברגע האחרון בסופו מכה המציאות על הפנים: מישהו פלש לטריטוריה הפרטית ביותר שלנו. חוסר אונים, אכזבה, צער וכמובן, פחד קמאי שמא מדובר במזימה שתחזור על עצמה גם בעתיד.

במהלך חופשת הקיץ והתארכות הימים חלה עלייה משמעותית במספר אירועי הפשיעה הקלה שכוללת פריצות, גניבות רכוש וכו'. מצד שני, המחשבה על כך במהלך החופשה היא בעלת פוטנציאל הרס גבוה מדי לחוויה, לשמה הרי יצאתם לנופש.

אז מה עושים? נוקטים כמה אמצעי זהירות והולכים לישון בשקט.

עדכנו את הדוור

היעדרות לפרק זמן של כמה ימים לא מצדיקה היערכות מיוחדת מצד רשות הדואר, אבל אם אתם נוסעים לשבוע ומעלה, כדאי לעדכן את הדוור הקבוע שפוקד את ביתכם לעצור את חלוקת הדואר ולו רק כדי למצוא פתרון לעומס המכתבים שיצטברו בתיבת הדואר.

במקרה ובדואר אין עם מי לדבר, גייסו את השכנים לאסוף את הדואר עבורכם מדי יומיים-שלושה, זאת כדי למנוע מראית עין של דירה ריקה. תיבת דואר עמוסת תכתבים ועיתונים או דלת כניסה עמוסת פליירים היא בגדר "פרצה קוראת לגנב" ומעידה יותר מכל שאתם לא באזור הקבוע שלכם.

רכשו פוליסת ביטוח מתאימה

ביטוח תכולת הבית מפני נזק וגניבות לרכוש הוא פריט חובה לכל אורך השנה, ובוודאי בזמן היעדרות ממושכת מהבית. גם אם נדמה לכם שאין ברשותכם ציוד יקר ערך או תכשיטים, תתפלאו לדעת שגם מוצרי החשמל הפשוטים ביותר הם גניבים וכמובן, מחשבים ניידים ובגדים.

ביטוח תכולת הדירה מכסה גם אפשרות של הצפה בדירה או כל פגע נוסף כמו שריפה ותעלולי מזג האוויר. מחיר הפוליסה הממוצע אינו גבוה וכמעט תמיד שווה את מחירו העצום של הסיכון המתקרב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בית חכם. ShutterStock
מצלמות וחיישני תנועה למיניהן הן רעיון לא רע לקבל דיווח על מה שקורה בבית/ShutterStock

היזהרו מהרשת

ההמלצה הזאת לא היתה קיימת בשנים האחרונות אבל כעת היא בגדר חובה. פרסום מועד יציאתם לחופש ברשתות החברתיות רק יזמין את כל מי שאתם חוששים ממנו לבקר בביתכם.

שימו לב שהעלאת פוסטים וציוצים מצדכם נופלים כפרי בשל לידיהם של האקרים שפורצים בקלות את מערכות האבטחה. באותה נשימה, ככל שאתם כמהים לשתף את העולם בחוויות שלכם, אל תמהרו לפרסם פרטים על הימצאותכם בחו"ל או להעלות תמונות שמסגירות את מה שאינכם מעוניינים לגלות.

רכשו אפליקציית מעקב

מצלמות וחיישני תנועה למיניהן הן רעיון לא רע לקבל דיווח על מה שקורה בדירה שלכם שאינכם נמצאים בה. אמנם לא מדובר בתעריף זול במיוחד, אבל אם אתם נעדרים באופן תדיר מהבית, אתם כבר תמצאו את הצידוק הכלכלי.

האפליקציה תשדר לכם במדויק את מה שמתרחש בבית ותשגר התרעות על פריצות ותנועות חשודות בכל שעות היממה.

בשביל מה יש חברים

או שכנים ובני משפחה. בקשו מהם לפקוד את ביתכם מדי פעם כדי לבדוק שהכל כשורה ואפילו ללון שם, אם העניין אפשרי.

כמו כן, לעולם אל תשאירו מפתחות חבויים בסביבת הבית בזמן ההיעדרות. זה אולי פטנט נוח במצבי שכחה אבל מסוכן מאוד. דאגו גם להסתיר את פרטי הערך ולאחסנם בכספת ייעודית, שכמובן איננה נראית לעין מבחוץ.

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully