וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למכור ללבייב מניות אפי פיתוח רק בחדלות פירעון"

רון שטיין

24.7.2016 / 15:55

הרשות לניירות ערך בנייר עמדה לבית המשפט: דרך המלך לאישור הסדר שכזה היא בהליך לפי סעיף 350 לחוק החברות. הכנ"ר: ניתן להסתפק באישור של מחזיקי האג"ח

לב לבייב. GettyImages
לב לבייב/GettyImages

רשות ני"ע מבהירה לאפריקה ישראל ( 111.9 -0.36% ) כי תוכל למכור לבעל השליטה, לב לבייב, את עסקי החברה ברוסיה, המתבצעים באמצעות חברת אפי פיתוח, רק במסגרת הליך של חדלות פירעון. היום פרסמה אפריקה ישראל את עמדת הרשות ני"ע שהוגשה לביהמ"ש, לאחר שבשבוע שעבר פנתה בבקשה בהולה לאשר את מכירת מניות השליטה בחברת אפי פיתוח ללבייב תמורת 550 מיליון שקל.

מעמדת הרשות עולה כי היא סבורה כי הדרך הנכונה העסקה היא בדרך של הסדר חוב תחת חסות ביהמ"ש בהליך של חדלות פירעון תחת סעיף 350 לחוק החברות. הלילה יצביעו מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל על העסקה עם לבייב וביום שלישי הקרוב נקבע דיון בבקשה בביהמ"ש, בו ידיונו עמדות הרשות, הכנ"ר ובעלי מניות לעסקה.

מבחינת רשות ני"ע אין מדובר בהתנגדות לעצם קיום העסקה אלא בעמדה המבהירה את ההליך שדרכו צריך להיות המהלך מבוצע, בכפוף לחוק החברות ולהליך של חדלות פירעון אשר מתנהל דרך ביהמ"ש. מבחינת הרשות, מדובר באמירה שהינה פרוצדוראלית. בכוונת הרשות שביהמ"ש יוביל את ההליך תוך מתן הגנה לבעלי המניות באפריקה ישראל.

בנוסף לרשות, גם כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר) צירף את חוות דעתו לביהמ"ש, וגם הוא מזכיר את סעיף 350 וכותב כי אישור נושי אפריקה ישראל לעסקת המכירה יכול להתקבל דרך הסעיף המוזכר, "תוך מתן זכות לבעלי מניות להשמיע התנגדותם ככל שיחפצו בכך, וכקבוע בהחלטת בית המשפט". הכנ"ר מבקש "לשמור על זכותו להשלים את טיעוניו, בהתאם לתוצאות אסיפות מחזיקי אגרות החוב ולעמדות צדדים".

עוד התברר היום גם אחד מבעלי המניות באפריקה ישראל, אמיר לוי, המחזיק בכ-280 אלף מניות, הגיש התנגדות לעסקה. לוי מציין בפנייתו כי אין הוא מביע עמדה "באשר לכדאיות וסבירות העסקה", אלא לאופן "בו פועלת החברה להפקיע מבעלי המניות של החברה את הזכות העומדת להם על פי דין לבחון ולקבל מידע על אודות עסקאות חריגות בין החברה לבין בעל השליטה בה". כן הוא מבקש לממש את זכות בעלי המניות, "באמצעות הבעת עמדתם האם להצביע בעד או נגד אישור עסקאות".

אפריקה ישראל מקדמת את העסקה למכירת מניות החברה הבת אפי פיתוח לידי לבייב בהסכמת מחזיקי האג"ח, כחלק מתכניותיה לגיבוש הסדר חוב שני מול מחזיקי האג"ח שלה. חובה הכולל של אפריקה ישראל למחזיקי האג"ח עומד על כ-3.2 מיליארד שקל בשלוש סדרות, לאחר שהסדר החוב הקודם שלה, שנחתם לפני כשש שנים, הפחית לה את היקף החוב הפיננסי נטו ל-2.8 מיליארד שקל בסוף 2010, לעומת 7.4 מיליארד שקל בסוף 2009.

  • עוד באותו נושא:
  • לב לבייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully