וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזיית אנגרי בירדס? עשרת מוצרי המרצ'נדייז הגרועים בהיסטוריה

30.7.2016 / 1:34

לפניכם עשרת המוצרים הגרועים ביותר שבעולם ניסו למכור בעקבות הצלחת משחקי מחשב, ושאנשי פוקימון גו צריכים להיזהר מהם כמו מאש. אז מה לעזאזל חשבו מי שהשקיעו כל כך הרבה כסף בשביל לייצר מוצרים כל כך מופרכים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרצ'נדייז שלא היה צריך להיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם ההצלחה של אפליקציית Pokemon Go קשה להתווכח. מיליוני אנשים ברחבי העולם שיוצאים לרחובות במטרה ללכוד פוקימונים, כשמבטם נעוץ במסך הסמארטפון שלהם - יכולים להעיד על כך. השאלה היחידה שנותרה בעקבות ההצלחה של המשחק המקוון החדש (חוץ מהשאלה איפה לעזאזל אפשר לתפוס את ששת הפוקמונים שאיש מעולם לא ראה מאז שהמשחק הושק: ארטיקינו, דיטו, מיוו, מיווטו, מולטרס וזפדוס) היא איך לעזאזל, נינטנדו - בעלת הזכויות על פוקימון - יכולה לעשות מזה גם כסף.

אחת הדרכים המקובלות להוציא כסף מצרכנים היא באמצעות מסחור הדמויות (או כמו שקוראים ב"שיווקית": מרצ'נדייזינג). הדרך המקובלת של מפתחי משחקים היא לייצר בובות בצורת הדמויות, חולצות, מצעים, מוצרי "חזרה לבית הספר" ועוד. אבל במקום הרצאה על שיווק קבלו את מצעד עשרת מוצרי המסחור הגרועים ביותר בעולם. באמת, מוצרים שתשאלו את עצמכם לא רק מה חשב לעצמו מפתח המשחק שהסכים שהיצירה שלו תופיע על מוצרים כאלה, אלא גם מה חשב היצרן, ששילם הרבה מאד כסף בשביל ה"זכות" לייצר מוצר כל כך מופרך.

לפני שנתחיל, התנצלות מראש. אם קניתם את אחד המוצרים שברשימה ואתם חושבים שזה הדבר הכי מדליק ומגניב בעולם, אז סליחה שפקפקתי. ועכשיו נתחיל ב-Walk of Shame השיווקי:

10. לשחק עם קיפוד שיכור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי קהל היעד???/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הרשימה שלנו פותח מוצר מסחור של אחד ממשחקי הקונסולה הפופולאריים ביותר בעולם: סוניק. אתם בודאי זוכרים אותו: הקיפוד המהיר שרץ, קופץ מעל מכשולים ואוסף מטבעות זהב. סוניק היה מגניב, קו?לי וממזר – ובעיקר היה כוכב של משחק ילדים. ולכן, בשם כל הקיפודים שבעולם, אני לא מצליח להבין מה – חוץ ממטבעות זהב טהור – גרם לחברת SEGA שפיתחה את המשחק לאשר לייצר עבור הילדים מעריצי המשחק, לרגל חגיגות העשור להשקת סוניק, כוס יין מקריסטל טהור, עם חריטה ממותגת. כמה כיף להיות הורה, שהבן הקטן שלו מושך לו בשרוול בקניון ודורש שיקנה לו כוס יין של סוניק, שאיתה יוכל לחגוג בפעם הבאה שהוא נפגש לשחק עם הילדים מהכיתה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

9. אצבע משולשת לצרכנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זלזול בוטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה לי להאמין ששיחקתם ב-Mass Effect 3. המשחק לא היה מוצלח במיוחד מבחינת העלילה שלו וגם לא הצליח כל כך מבחינה מסחרית. וכדי להמשיך את מגמת חוסר ההצלחה, כנראה, או כדי לנסות ולעשות קצת כסף מהצד, החליטה חברת EB Games למכור את זכויות המסחור של המשחק לאחד היצרנים, שהבטיח לה שייצר ערכת אספנים מיוחדת שבה תונח בקופסת מתכת יוקרתית חרב מתנפחת, זהה בצורתה לחרב שבה משתמש גיבור המשחק.

או קיי, נשמע טוב, לא? אבל בפועל החרב המתנפחת נראתה כמו יד שעושה "אצבע משולשת". למי היא מכוונת? לא ברור אם לצרכנים שרכשו אותה במיטב כספם או ל-EB Games, שקיבלה החלטה מסחורית גרועה.

8. האינסטלאטור שרחץ אותי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה סתם מוזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בואו ננסה להיכנס ביחד לראשו של מנהל השיווק של המשחק Super Mario. תעקבו אחרי, כי זה בטח הלך ככה: "האחים מריו הם אינסטלטורים. לאחים מריו יש מעריצים. המעריצים מפסיקים מדי פעם לשחק כשההורים שלהם צועקים להם שהגיע הזמן ללכת להתקלח. אז איך נהיה איתם גם בזמן שהם מתקלחים? יש! נבקש ממישהו שייצר ראש מקלחת, שנראה כמו שני האחים, כשאחד עומד על כתפיו של השני, ומחזיקים בידם טוש". או קיי, אז ככה זה בטח נשמע אבל ככה זה בדיוק נראה כמה שבועות לאחר מכן בחנויות:

7. הסבון בכה מאד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נראה נוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

נישאר במקלחת ברשותכם, ועם "הברקה" מבית מיקרוסופט, מפתחת קונסולת המשחקים XBOX: סבון ריחני לאמבטיה בצורת ש?ל?ט של XBOX. באמת: אין מילים, אבל יש תמונה:

6. 50 גוונים של מיסחור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולמות מתנגשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשבת שסבון בצורת ש?ל?ט-רחוק זה קינקי, חכו ותראו מה הסכימה נינטנדו שמישהו ייצר בשמה: אביזר לשעשועי סאדו-מאזו (או בעברית: מחבט להצלפה בישבן) בצורת שלט של קונסולת NES של נינטנדו. אין ספק, שזה הזמן לקחת את המוצר ולחבוט בישבנו של העובד בנינטנדו, שאישר לצאת להרפתקה המפוקפקת הזו:

5. דיסק און קי(א)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הפרנצ'ייז הנכון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבה משחקי מחשב טובים פותחו על בסיס סדרת הסרטים של "מלחמת הכוכבים", והיו גם הרבה מוצרי מסחור טובים שנועדו הן לחובבי הג'דיי והן לאוהדי האימפריה המרושעת. אבל לא משנה אם אתם מתחברים לצד המואר או האפל של הכח שבתוככם, את הדיסק און קי שבתמונה שנוצר על פי דמותו של אחד מכוכבי משחק המחשב "מלחמת הכוכבים - הכח משתחרר 2" אתם לא תרצו כנראה לתקוע לשקע ה-USB במחשב שלכם. הוא לא רק מיוצר ברמה נמוכה, אלא שגם ראשו של גיבור המשחק נראה כאילו ניפחו אותו במשאבה. והיי, כדי להגביר עוד יותר את העלבון, כל נפח האיחסון בדיסק און קי הזה מגיע ל-2 ג'יגה בייט. נפח שלא מספיק אפילו לאחסן את המשחק, שעל בסיסו נוצר הגאדג'ט הכה מיותר הזה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך הוא נראה במשחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואם אנחנו כבר בענייני דמויות, אני מבקש לצרף למקום החמישי גם את בובת המסחור, שיוצרה בהשראת הגיבור הראשי, הגברי והמסוקס של המשחק ALONE IN THE DARK:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך בגרסת הבובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה העניין אתם שואלים? אומר זאת כך: רבותי, כשאתם מייצרים בובה, כן? תעשו מאמץ מינימאלי כדי שהיא אכן תהיה דומה לדמות שעל בסיסה אתם מייצרים אותה. לא, כי זה פשוט יעזור למעריצים לרצות לקנות אותה:

4. המוצר המיותר ששווה לתחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הומור שירותים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משחק המחשב NO MORE HEROES מאופיין בסצנות משעשעות ובחוש הומור של "גיחי גיחי". אבל לא משנה כמה אתה חושב שאתה מצחיק, אתה צריך להיות ממש גיבור כדי לרצות שמישהו ינגב את ישבנו עם נייר טואלט, הנושא את לוגו המותג שלך:

3. הי הג'יפ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצת יקר בשביל גימיק לא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגענו לשלושת הגדולים. ובמקום השלישי והלא מכובד אני גאה להציג לכם את הג'יפ,שמככב בסדרת משחקי המחשב CALL OF DUTY. לא, לא ג'יפ צעצוע שאפשר לשים על המדף. ולא, לא ג'יפ חשמלי שהילד יכול לנסוע בו ברחוב ולדרוס קשישות, אלא ג'יפ ג'יפ: בגודל אמיתי, שיוצר במהדורה מוגבלת ונמכר בזמנו ב-31,000 דולר החתיכה.

2. שורי, הציצי וראי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין מילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגניתו של מוצר המסחור הגרוע ביותר בעולם היא כנראה חזיית אנגרי בירדס. אני חושב שכל מילה מיותרת:

1. הגלולות שמוציאות את החשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין מילים 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שלא חש ערות מינית ממראה של בת זוגו, הלבושה בחזיית אנגרי בירדס, והצלפות עם שלט NES לא עושות לו את זה, יצטרך כנראה לרכוש במיטב כספו את מוצר המסחור הגרוע ביותר שיוצר אי פעם לדעתי: גלולות להעצמת חשק המיני ממותגות על פי המשחק STREET FIGHTER.

אם אתה אוהד של המשחק, אבל הביצועים שלך במיטה נופלים, איך לומר, מביצועיך מול המסך, בודאי תעוט על המציאה: גלולות שטוענות שהן יעילות יותר מויאגרה והי, יש אפילו ציור משכנע על האריזה שמוכיח את זה!

ועוד מילה לאנשי השיווק של STREET FIGHTER. אם אתם לא רוצים שהמעריצים שלכם, אחרי שהם לוקחים את גלולת הפלא שלכם, יגלו שבת הזוג שלהם פשוט ברחה מהם, אל תייצרו להם בהשראת עטיפת המשחק שנראית ככה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כירבוליות של בנים, שנראות ככה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמירה אופנתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully