וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שהחופש יקר? 5 דרכים לחסוך ברכישת ספרים ואביזרים לביה"ס

10.8.2016 / 14:04

ההערכות מדברות על הוצאה שנעה מ-800 שקלים ומעלה, לילד אחד. במילים אחרות, טלטלה לחשבון הבנק. איך מתמודדים? כנסו לכתבה

תלמידים בכיתה. ShutterStock
לא להתפתות לגימיקים שיווקיים/ShutterStock

החופש הגדול הוא לא רק מעמסה נפשית להורים, אלא גם מעמסה כלכלית לא קטנה. הבשורות הטובות הן, שכמו כל דבר בחיים מדובר בפרק זמן קבוע מראש, שתחילתו וסופו ידועים וניתן להיערך אליו.

הבשורות הפחות טובות הן שסוף החופש מגיע בתזמון מדויק, כמו צלצול של בית ספר, עמו נדבך קבוע לסעיף ההוצאות: תקציב החזרה לבית הספר.

קשה להאמין איך המין האנושי עדיין לא נתן דעתו על כך שמרבית ההורים (והילדים, אלא מה?) לא מכירים את רעיון החיסכון ורף ההתלהבות עולה בכל שנה. לרוע המזל, החישוב מתבצע בכיוון ההפוך לגיל התלמיד: ככל שהם צעירים יותר כך ההוצאה כבדה יותר.

בדקו זכאותכם למענק לימודים מהביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי מסייע בהשתתפות בהוצאות הלימודים לכל המשפחות החד הוריות, וגם למשפחות עם ארבעה ילדים ויותר המקבלות קצבאות קיום, באמצעות מענק בתחילת כל שנת לימודים.

השנה מדובר בבשורה גדולה יותר להורים, שכן גיל הילדים הזכאים למענק עלה והוא ישולם לילדים בגיל 6-18 ולא רק לילדים עד גיל 14, כפי שהיה עד כה. המענק בסך 1,003 שקלים לכל ילד, משולם לחשבון הבנק שבו משולמת קצבת הילדים עד 15 באוגוסט, בסמוך לתחילת שנת הלימודים.

אם ברשותכם ילדים בגילאים 6-18 ואתם עונים על התנאים לקבלת המענק, מומלץ להיכנס לאתר הביטוח הלאומי כדי לבדוק את זכאותכם למענק.

קבעו תקציב מוערך מראש

כבר מהשבוע הראשון ליציאת התלמידים לחופש הגדול, הקמפיינים מתחילים לתקוף והחנויות מתמלאות בציוד צבעוני ונוצץ בצורת תיקים, קלמרים, אוגדניות, כלי כתיבה ושאר גאדג'טים מדליקים.

היכולת לזהות גימיקים שיווקיים נהירה להורים ותיקים, אבל גם כאלה שזה עתה יכניסו לראשונה את ילדם לכיתה א' צריכים לדעת לא להתפתות להם. לפיכך, קבעו תקציב מוגדר לרכישת מוצרי ביה"ס ונסו לא לחרוג ממנו ככל האפשר, והסבירו לילדים את חשיבות החיסכון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תיק בית ספר. ShutterStock
קבעו תקציב מוגדר לרכישת מוצרי ביה"ס ונסו לא לחרוג ממנו ככל האפשר/ShutterStock

חפשו ספרי לימוד משומשים

בעוד ילקוט וקלמר הם לא פחות מסמל סטטוס בקרב ילדים, ספרי לימוד מסיימים את תפקידם בסוף שנת הלימודים. למי שטרם רכש ספרי לימוד, מדובר בהוצאה כבדה שכלל אינה מצדיקה את עצמה.

כדי לחסוך בהוצאה הזאת, רכשו ספרי לימוד משומשים ראויים או השאילו מאחרים. קיימות קבוצות הורים בפייסבוק שחבריהן מחליפים ספרי לימוד ללא מעבר של כסף מזומן אלא כפתרון אלטרנטיבי חברתי.

שוחחו עם הילדים והציבו גבולות

זה לא הולך להיות קל, בין השאר כי מדובר במותגים, אבל אין מנוס מקיום שיחה עם הילדים על משמעות תקציב החזרה לביה"ס. הציבו גבולות תקציב, אפשרו להם ליהנות מזכות הבחירה והעניקו להם את האחריות, אבל זכרו שההחלטה הסופית היא שלכם.

קנו בחכמה

כמו שכולם יודעים, הנהירה הגדולה לחנויות ולקניונים מתחילה בראשית אוגוסט. מיותר לציין כי בתקופה זאת תמצאו אמנם את הסחורה החמה ביותר אבל באותה מידה, את רמת המחירים הגבוהה ביותר.

לפיכך, מומלץ לרכוש מוצרים כמו מחברות, עטים וגאדג'טים שממילא נמכרים בכל השנה, אפילו בתקופת החורף. כמו כן, כדאי לבדוק אפשרויות הזמנה מאתרים בחו"ל וכמובן, לחפש קופונים ושוברי הנחה למבצעים.

וואלה! NEWS בשיתוף המוסד לביטוח לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully