וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתמודד עסק עצמאי עם היעדרויות מהעבודה?

30.7.2016 / 16:51

ניהול עסק עצמאי לבד עשוי להיראות כחסכוני ויעיל אבל כדאי לעצמאי לחשוב על מקרים כמו ימי מחלה או שירות מילואים - שעלולים לעלות לו ביוקר

מערכת וואלה!

לנהל עסק זה אתגר לא פשוט בכלל. במרבית העסקים הקטנים, בעל העסק הוא גם הסמכות הניהולית המרכזית ולפעמים היחידה. לעיתים זה נובע משיקולי חסכון כלכלי והרצון בהקטנת הוצאות על כוח אדם בעסק ולפעמים השיקול הוא דווקא הבטחת איכות שירות גבוהה על ידי יחס אישי של בעל העסק.

מצד אחד יש כאן חלום של הגשמה עצמית, אבל שימו לב. מצב כזה גם כולל סיכון שבעל העסק ייקלע לעומס כבד, ומגבלת הזמן וכוח האדם יפריעו לצמיחה של העסק. זה יכול אפילו להחמיר כאשר הבעלים נאלץ להיעדר מהעסק לתקופה ממושכת, כמו במקרים של חופשות, שירות מילואים, ימי מחלה וכו'.

על מנת להתמודד עם אתגר זה, על בעלי העסקים לבנות תהליכי עבודה המייצרים מנגנון שיטתי, מובנה ואחיד לניהול העסק. מנגנון זה מיועד לייצר ללקוח ערך באיכות קבועה ויציבה, ללא תלות בבעל העסק, במעורבותו ובהחלטותיו.

אל תחסכו בכוח אדם בכל מחיר. לפעמים החיסכון במשכורת נוספת, דווקא תפגע בכם ותגרום להוצאות לא מתוכננות. חובה לעבוד בצורה מסודרת, איכותית ועם היררכיה ניהולית כאשר על כל דבר חייב להיות אדם אחראי, מנהל צוות או כל הגדרה ניהולית אחרת.

וזכרו, השינוי הוא בעיקר בחשיבה בראש: אל תבלמו את התפתחות העסק שלכם, להיפך - תבנו את העסק כך שיוכל לפעול ולהצליח גם כאשר אתם לא שם. התמקדו בניהול העסק ולא בעבודה בעסק. כך תבטיחו שלעסק תהיה אפשרות לגדול ולהתפתח גם במקרים שבעליו רוצה או נאלץ להיעדר לתקופה ממושכת מהסביבה העסקית. בנוסף לכך, הזמן שיתפנה לכם כתוצאה משינוי זה יוכל לשמש אתכם להגדיל ולשפר את תרומתכם לעסק.

מערכת וואלה בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully