וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור הלוי: שיא ההתפשטות של העולם החופשי מאחורינו

7.8.2016 / 7:41

דרור הלוי, שכבר צפה מספר תהליכים אסטרטגיים מתאר את העולם החדש. "העולם המערבי חשב שהגיע למנוחה ולנחלה–אבל הוא טעה", "המודל הכלכלי האלטרנטיבי הסיני של שוק יחסית חופשי במשטר לא דמוקרטי צפוי להתרחב למדינות נוספות"

מערכת וואלה!

"אירופה תתפרק. זה דרמטי כי מדובר בשותף הסחר הגדול ביותר של ישראל", כך אומר דרור הלוי, בראיון לוואלה! NEWS. "מאז נפילת החומה אירופה שגשגה, השפע וההצלחה כיסו על הבעיות, אך כיום יש לחצים חזקים שהמבנה הקיים לא יכול לעמוד בהם. בפועל, האיחוד משותק. המנגנון שמאפשר זכות הטלת וטו לכל מדינה, לא מאפשר להפעיל צבא מאוחד בשום תרחיש, ובנוסף יש מתח עצום בין המדינות החזקות - שמרגישות שהן נתנו יותר מדי; לבין המדינות החלשות - שמרגישות שוויתרו יותר מדי.

הלוי מציין כי עם נפילת האימפריה הסובייטית וניצחון המערב, הונחלה תרבות המערב וערכיה לעולם כולו. אבל בשנים שחלפו מאז, היתרון האקדמי-טכנולוגי של המערב נשחק, היתרון הצבאי נחלש, שטחי ההשפעה צומצמו, סין הפכה למעצמה ורוסיה חזרה לזירה הבינלאומית, הניסיון לכפות בחירות וערכים מערביים בכל מקום נכשל, המערב התעייף והתכנס בעצמו - וכשאין דגל וחזון מאחד הסדקים הפנימיים נגלים ומתרחבים.

העולם המערבי נילחם בעבר על חופש, זכויות אדם וסובלנות וחשב שהגיע למנוחה ולנחלה - הוא טעה. המודל הכלכלי האלטרנטיבי הסיני של שוק יחסית חופשי במשטר לא דמוקרטי צפוי להתרחב למדינות נוספות, תהליך השיפור של זכויות האדם למשל של גאים מיעוטים ונשים – ייבלם, יהיו חילופי דורות במנהיגות המערבית עם מעבר ליותר לאומיות ופחות סובלנות, למשל למהגרים, יפן וגרמניה ידרכו במקום מבחינה כלכלית ויאשרו יותר מעורבות מחוץ לגבולן, וכמובן שיינקטו פעולות משפטיות רגולטוריות ואחרות נגד מעצמות הרשת כמו פייסבוק, שפרחו עם חופש המידע, התנועה והזכויות -ועכשיו יוטלו עליהן מגבלות והן ייחלשו.

נראה כי המערב יפסיק לפעול להפלת משטרים לא דמוקרטים, אלא יקבל את חלקם הגדול, ארצות הברית תחזור לחזק את הצבא, אזורי השליטה של סין יתרחבו, יוקמו בריתות אזוריות חדשות, ייחלש המאבק הבינלאומי לזכויות מיעוטים למשל של הטיבטים ותתחזק החשיבות הבינלאומית של הפעלת כוח צבאי.

למהלכים האלה יש השלכות ישירות על ישראל: בית הדין הבינלאומי בהאג יאבד מכוחו, האו"ם ייחלש, האיחוד האירופי ייחלש ויפסיק להציג חזית אחידה פעילה נגד ישראל, השמרנים יתחזקו, נורמות המלחמה הבינלאומיות ישונו, והשפעת הבידיאס ושונאי ישראל באקדמיה תיחלש.

מערכת וואלה NEWS בשיתוף העיר החדשה
  • עוד באותו נושא:
  • אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully