וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח על בטוח: איך נמנעים ממלכודות הדבש המוצעות ברשת

4.8.2016 / 11:38

קריאת פוליסות ביטוח אינה פעולה פשוטה ויש המנצלים זאת על מנת לנסות למכור הבטחות ללא כיסוי. אספנו כמה טיפים להתנהלות נכונה

סוכן ביטוח. ShutterStock
סוכן ביטוח/ShutterStock

האמת צריכה להיאמר כבר בהתחלה: מי מאתנו קרא פוליסת ביטוח? עבור מרבית הציבור קריאה של פוליסת ביטוח מדמה קריאת ספר בשפה זרה ואלה שכן מצליחים לדקלם את האותיות, לא ממש מבינים מה רוצים מהם. חרף העובדה שבשנים האחרונות חלה מהפכה בתחום מכירת פוליסת ביטוח וחלקן משווקות באופן ישיר באינטרנט, עדיין ניתן לראות כי רוב המבוטחים לא לוקחים סיכונים ונמנעים מקבלת עצות והמלצות "הכי טובות" מסוכני ביטוח "וירטואליים" או מוקדנים "מומחים".

להוציא את ביטוח החובה לנפגעי תאונות דרכים, שנחשב במהותו, די קל להבנה, רכישת כיסוי ביטוח, בענפי הביטוח השונים, היא עסק למקצוענים והיא משמשת חלק אינטגרלי מהתכנון התקציבי של כל עסק, יחיד או משפחה. יש לזכור כי ביטוח הוא בעצם חוזה המורכב מעשרות סעיפים ותתי סעיפים שממלאים את דפי הפוליסה, אך בדרך כלל מדובר בחוזה אחיד, והפרשנות היא שקובעת, ומה לעשות, כמעט תמיד מי שלא בקיא בחומר, משלם ביוקר. אז הנה לכם, כדי שלא תגידו לא ידענו, 5 עצות עליהן ממליצים סוכני הביטוח על מנת שלא יעלה לכם יותר.


זקקו את הצרכים שלכם – בין כל סבך המידע שמוצף ברשת וגורם לאבדן עשתונות, טוב שיש מישהו שדואג לכם ומסביר לכם בדיוק מה אתם צריכים. כך לפחות נעים לחשוב. אז זהו, שלא. האינטרנט מלא ביועצים ומומחים, בעיני עצמם, שישיאו לכם עצות ריקות ככל שידכם משגת לשלם. הצעד הראשון בדרך לעסקה טובה היא פשוט להתעלם מהם ולהימנע מדיג אקראי של מידע ברשת. לפני כן, מומלץ להגדיר במדויק את מערך הצרכים והכיסויים שברצונכם לרכוש. נציגי המכירות באינטרנט והמוקדנים ימליצו לך לרכוש את הכיסויים המקיפים ביותר, וכפועל יוצא לשלם את הפרמיה הגבוהה ביותר, אבל אין לכם ממש צורך בזה. בשביל זה קיים הטיפ הבא.

דעו ממי אתם רוכשים ביטוח – כפי שלא תקבלו ייעוץ משפטי מהימן משופט כדורגל ואפילו לא מבנקאי, כך תדעו שביטוח רוכשים רק דרך סוכן ביטוח. כן, גם אם מדובר בביטוח נסיעות לחו"ל, והסיבה פשוטה: זה לא רק הידע והניסיון, אלא גודל האחריות. במקרים בהם אתם מוצאים את עצמכם בחו"ל נאלצים להתמודד עם בית החולים בשפה זרה, כדאי שיהיה לכם סוכן ביטוח אשר בקיא בפרוצדורה וידע להקל עליכם את אי הנעימות. קל וחומר כאשר עליכם להגיש תביעה לחברת הביטוח לאחר חזרתכם. האותיות הקטנות של חברות הביטוח, כבר אמרנו, הן מוקש לא קטן עבור מרבית האנשים, שלא ערים להררי המילים והסעיפים הקטנים המוחבאים בפוליסה. לעומתם, סוכני ביטוח מכירים היטב את המוצרים השונים של חברות הביטוח וכקניינים גדולים – זוכים למענה הוגן ומהיר יותר מכל מבוטח. בנוסף, סוכן ביטוח יידע להגן על האינטרסים שלכם מכל יועץ מקוון אחר שנחשב כמתווך בלבד.

היזהרו מהצעות נוצצות – תחום הביטוח הוא עתיר ידע וניסיון ודורש הכשרה כחוק כדי לקבל רישיון לעסוק בו. רכישת ביטוח ממי שאין בידיו רישיון חוקי ומוצג היא לא פחות מהשקעה במי שמוכר חול באמצע המדבר. אבל כמו בכל מקום וענף, יש גם כאלה. החכמה היא לדעת לזהות אותם ולהתרחק מהם. בדרך כלל הם יציפו אתכם בהצעות נוצצות לכיסויים שווים בהשקעה מינימאלית וימנעו מכם השוואה הוגנת בין המוצרים. רבים מהם גם יסרבו לענות על השאלות הקשות ויציגו עצמם כמומחים שפותרים כל בעיה בדרך יצירתית. ראו הוזהרתם. ותזכרו כי מחיר יוכל להיות מטעה, והוא אינו חזות הכל, ולכן תמיד יש לשקול את הערך המוסף, כמו קשר אישי, מקצועיות, שירות וכדומה.

עשו שיעורי בית – ככל שזה נראה כמשימה בלתי אפשרית, האחריות לרכישת מוצר ביטוחי המתאים לצרכים שלכם, היא עליכם. זה אומר שטרם רכישת הפוליסה כדאי לכם ללמוד אותה, לשאול שאלות, להשוות מחירים ולוודא שכל המידע נמצא ברשותכם טרם החתימה. ברוב המקרים, הצעת ביטוח תקפה ל-30 ימים ובמקרים מסוימים קיימת אפשרות לבטל את הפוליסה זמן קצר אחרי שנחתמה. דעו את מערך הזכויות שלכם והתייעצו עם סוכן הביטוח, בכל שאלה לא ברורה.

היזהרו מחידושים אוטומטיים – ביטוח, מכל סוג שהוא, נועד לספק הגנה וביטחון בטווח הנראה לעין למבוטח ולמוטביו, ואין להתייחס אליו אחרת. לא מעט מבוטחים סבורים משום מה, שמדובר בהשקעה עתידית מניבה ובשל כך, לא נותנים את דעתם לעדכונים הרבים שנכנסים לפוליסות מעת לעת על ידי חברות הביטוח. המסר הוא פשוט: בפוליסות לתקופה קצרה, תנאים שניתנו לכם לגביה אינם תקפים לעד, ולכן מומלץ לבדוק את הפוליסה ותנאיה ולא לחדשה באופן אוטומטי עם סיום תקופת הביטוח. לא מעט עדכונים חדשים שנכנסו לשוק והפכו זמינים עשויים, להתאים למציאות המשתנה שלכם, ולחסוך לכם כסף בפרמיה החודשית ובהחלט כדאי להיות עם היד על הדופק.

מערכת וואלה! בשיתוף לשכת סוכני הביטוח
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully