וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונות על יוניליוור נערמות: "שקרנים ללא הפסקה"

הצרכנים זועמים על התנהלות תלמה-יוניליוור עקב גילוי הזיהום בדגני בוקר שלה ועמוד הפייסבוק של החברה מוצף בתלונות. "חובה לשלול לכם את רישיון הייצור". גורם בענף המזון: "תהייה יותר רגולציה"

צילום: שלומי גבאי

מאז הודעת יוניליוור אמש על המוצרים המזוהמים ששווקו לצרכנים, ממשיכות לזרום לעמוד הפייסבוק של החברה תלונות רבות. חלק מהגולשים אף מספרים על תחלואה שנגרמה לטענתם אכב אכילת הדגנים המזוהמים. "חבל מאוד, התעכבתם עם ההודעה בזמן שכל המשפחה שלי סבלה משלשולים וכאבי בטן! לא הבנתי איך כולם נדבקים למרות שמירה על היגיינה ברמה גבוהה, גלונים של אקונומיקה בשירותים, קרצופי ידיים, עברנו לאכול בחד פעמי ולמרות זאת כולם 'נדבקו' בשלשולים וכאבי בטן חזקים. תתביישו! קירנפלקס וכריות היו מוצר מקבע אצלי בבית. האמון בכם אבד!", כותב אחד הגולשים.

גולש נוסף כתב: "צרכתי בחודש האחרון צדפות קוקו מן חום פצפוצי אורז וילדתי בת ה-6 סבלה מכאבי בטן עזים. לא קישרנו בן הדברים. אחרי הפרסום הבנו שזה יכול להיות שכאבי הבטן של ילדתי נבעו מהצריכה של הצדפות. זרקנו לפח את האריזות הפתוחות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגולשים זועמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם צרכנים שלא סבלו בפועל מבעיות בריאותיות פרסמו תגובות זועמות לגבי התנהלות החברה ומאיימים בחרם צרכני: "סיכנתם את ילדיי. על זה אין סליחה ואין כפרה. הציבור חייב להעניש אתכם ולהפסיק לקנות מוצרים של יוניליוור.", כתב אחד הגולשים. "פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה, כל ההתנהלות הקלוקלת שלכם בנוגע לדגני בוקר המזוהמים !!!!! אתם מסכנים את הציבור ומסתירים מידע.... איבדתם את האמון שלי ושל עוד הרבה מאוד לקוחות !!!!אנחנו נצליח להתקיים בלי כלל המוצרים שלכם .... אני את המוצרים שלכם מעיף לכל הרוחות מרשימת הקניות השבועית שלי !!!!", נכתב.‎

עוד נכתב: "שקרנים, ללא הפסקה אמרתם שהמוצרים הנגועים לא עזבו את המפעל, היום פורסם ש-250 יחידות כן יצאו להפצה מהמפעל למרות שהיו נגועים. סיכנתם את הציבור פעמיים בכיסיתם את עצמכם בשקרים... אני מקווה מאוד שישללו לכם את הרשיון יצור, למעשה, זאת חובה לשלול לכם את הרשיון יצור".

ניכר גם כי קיים בלבול בקרב הצרכנים שרכשו מוצרים של תלמה ולא יודעים האם הם בטוחים לשימוש. "הנזק העיקרי שנובע מפרשת יוניליבר הוא אובדן אמון בתעשיית המזון כולה. הראשון שיגביר את הפיקוח על התעשייה הוא משרד הבריאות, שיגלה יותר עירנות ולא בהכרח יאפשר לחברות רגולציה עצמית בכל הקשור לפיקוח על תהליכי ייצור ומבחני איכות", אמר גורם בכיר בשוק המזון בהתייחסו לפרשה. "הבאים בתור שיגבירו עירנות הם הצרכנים - שמבינים שאם ענק בינלאומי כמו יוניליוור משקר להם, כל החברות עשויות להיות חשודות בעיניו. מי שעשוי להרוויח מהפרשה הם רשתות שלהן מותג פרטי וסביר להניח שהן יגבירו מאמצי שיווק כדי לתפוס חלק מנתח השוק שיוניליוור מאבדת".

התייחסות אחרת למשבר יוניליוור תולה את האחריות על המנכ"לית ענת גבריאל. "כל אחד אחד היה ממנף את המצב לטובתו, המנכ"לית פשוט מועדת על כל זרזיף וממנפת את היתרון לאסון". הערה זו מתייחסת לאופן שבו טיפלה יוניליוור בפרשה מתחילת הדרך – אם הייתה מיידעת את הצרכנים בכל פרטי הזיהום ועצירת הייצור מלכתחילה ומבצעת ריקול מסודר של המוצרים, הצרכנים היו מעריכים את האחריות והשקיפות של החברה, במקום משבר האמון שנוצר כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully