וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ העתידי החדש שיציל אתכם מתאונות

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

11.8.2016 / 10:20

בעידן בו כל אחד יכול לרכוש ביטוח באינטרנט נאלצו סוכני הביטוח לחשוב באומץ על תפקידם. יוזמה חדשה תהפוך את הסוכנים למומחים שיסייעו במניעת תאונות - לא רק בתשלום עליהם

תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016. ניב אהרונסון
תקנות חדשות לשימוש באופניים חשמליים. מרץ 2016/ניב אהרונסון

במובן מסוים, סוגיית האופניים החשמליים מגדירה יותר מכל את תפקידו העתידי של סוכן הביטוח. בעוד במשרד התחבורה ובמשטרה שוברים את הראש כיצד להכיל את המוטציה הכיפית הזאת שמורכבת מאופניים וקטנוע עירוני זעיר, הסכנה ארבה מעבר למדרכה. מספר התאונות בה היו מעורבים רוכבי אופנים חשמליים עלה מדי חודש וגרוע מכך, רוב המעורבים כלל לא רכבו על אופניים אלא נפגעו בעודם צועדים על המדרכה בבטחה או נוהגים ברכבם.

חברות הביטוח, כמובן, לא מיהרו לפצות את הנפגעים או הפוגעים, בין השאר כי טרם הומצאה פוליסה ייעודית בנושא אבל יש מי שראה את המתרחש לבוא. סוכני הביטוח הרימו קול צעקה ששכנעה את חברות הביטוח להמציא את הפוליסה המתאימה.

הקריאה הזאת, שמיצבה אותם כמבוגר האחראי, היוותה הרבה יותר. מדובר בלא פחות מהכרזה על ייעודם החדש בשנים הקרובות. במילים אחרות: פרויקט סוכן הביטוח 2030.

"לא מעט מקצועות עברו מן העולם מאז החלה מהפכת המידע באינטרנט ולשכת סוכני הביטוח בראשות נשיא הלשכה אריה אברמוביץ חשבה שהגיע הזמן לשאול שאלה מהותית ואמיצה מאוד: "מה תהיה התועלת המרבית של סוכן הביטוח בעוד חמש עשרה שנים"? אומר אליעוז רבין, אחד מבכירי ענף הביטוח בישראל ומי שמוביל את הפרויקט הייחודי מטעם לשכת סוכני הביטוח. "זאת אמנם שאלה מאוחרת אבל אין מנוס מלדון בשאלת מעמדו האסטרטגי של סוכן הביטוח. מקצועות שלא למדו להשתנות עם הזמן, פשוט נעלמו".

סוכן ביטוח. ShutterStock
"כדי שלקוחות ימשיכו לרכוש פוליסות ביטוח ולראות ערך בסוכני הביטוח, הם צריכים להוכיח את תועלתם"/ShutterStock

מה יהיה מעמדם של המתווכחים?

לא מדובר רק בסוכני הביטוח. שאלות מאותו סוג צצות בקרב מתווכחים רבים בענפים שונים כמו נופש, נדל"ן, ציוד משרדי ואפילו תרופות. גם פעילותם של סוכני הביטוח, שהחזיקו במשך שנים במאגר ידע בלתי נדלה, הלכה ונשחקה עם השנים והקדמה.

"כדי שלקוחות ימשיכו לרכוש פוליסות ביטוח ולראות ערך בסוכני הביטוח, הם צריכים להוכיח את תועלתם, הרי ביטוח אפשר גם לרכוש באינטרנט", מודה רבין, שנמנה בעברו ברשימת מייסדי חברת ביטוח ישיר וכיהן בתפקידים בכירים בחברת הפניקס ובחברת הביטוח "עילית".

אז מה עושים? מונעים. או יותר נכון, הופכים למתווכים של ידע ולא רק של פוליסות. "סוכן הביטוח מבטיח כיום כיסוי למקרים של אסון", מתאר רבין את תפקידו החדש של הסוכן הממוצע. "אבל האם לא חשוב יותר לסייע במניעת האסון? זהו עולם חדש של תועלת".

אותו עולם חדש, סבור רבין, הוא התועלת החדשה של ענף שלם, שאם תיושם כהלכה תגדיר מחדש את עולם הביטוח. "אנחנו רוצים שלסוכן הביטוח יהיה מספיק ידע, מומחיות וביטחון לשווק מוצרים והדרכות שיצמצמו ויגדרו את הסיכון של הלקוחות. למה לחכות שיקרה משהו ולא לנסות למנוע אותו מלכתחילה"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אליעוז רבין. צילום מתוך יוטיוב,
רבין. גופי ההצלה חיבקו אותנו/צילום מתוך יוטיוב

סוף סוף אינטרסים זהים

העולם החדש של סוכני הביטוח הוא התגשמות חלומם של הלקוחות, שסוף סוף יחזיקו במערך אינטרסים זהה לזה שמחזיקים סוכני הביטוח. אלה, נתפשו עד כה כשלוחות של חברות הביטוח, שפועלות בכלל באג'נדה שונה לחלוטין. העניין הוא, שלסוכני הביטוח לא נותרו יותר מדי ברירות. עד עכשיו. מיותר לציין כי לסוכני הביטוח ולמבוטחים יש מטרה זהה לחלוטין: למנוע צורך בתביעות ביטוח.

לדברי רבין, במהלך העבודה על הפרויקט, הוא ועמיתיו נחשפו להמון גופים חדשים שקפצו על הרעיון החדש. "כמעט כל הגופים שעוסקים במניעת אסונות חיבקו אותנו בחום. רשות הכבאות וההצלה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ארגון "בטרם" – לכולם יש ידע אדיר אבל הם לא מצליחים להגיע לציבור. סוכני הביטוח יהיו ערוץ ההפצה שלהם ויעשו שימוש בידע הזה לטובת הציבור. גם חברות מסחריות העוסקות במניעה חברו אלינו, ויחד הם יעמידו שורה של אמצעים מונעי אסון. זה גם מקור הכנסה חדש ומבטיח לסוכני הביטוח".

האם הרעיון יצלח? קשה לצפות שלא. חברות הביטוח האינטרנטיות יתקשו להעתיק את המודל כי הוא מבוסס על התמחויות ממוקדות עתירות ניסיון ומומחיות וגם הטכנולוגיה לא תדביק את הפער בעיקר כי הוא מבוסס על ידע אנושי ולא בבסיסי מידע עמוסים באותיות קטנות.

"לכולם ברור שיש צורך במיצוב מחדש, ויפה שעת אחת קודם", מצהיר רבין, "הטכנולוגיה והרגלי הצריכה משתנים, והבנו שנדרש שינוי כיוון. אני מאמין שגם מצאנו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully