וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי הירקות: יש להגביל את המחיר לצרכן

אילנית חיות

14.8.2016 / 9:58

בזמן שמשרד האוצר שוקד על תוכנית לפיקוח על פערי התיווך בפירות ובירקות, ארגון מגדלי הירקות יוצא עם יוזמה משל עצמו, שנועדה לטפל במקטע אחד בלבד בשרשרת

מלפפונים. ShutterStock
מלפפונים/ShutterStock

בזמן שמשרד האוצר שוקד על תוכנית משלו לפיקוח על פערי התיווך בפירות ובירקות, יוצא ארגון מגדלי הירקות עם יוזמה משל עצמו, שנועדה לטפל במקטע אחד בלבד בשרשרת.

במכתב לשר האוצר, משה כחלון, ולשר החקלאות, אורי אריאל, מציע מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, להגביל את המחיר לצרכן ל-2 שקלים לק"ג בלבד מעל המחיר היומי שמפרסמת מועצת הצמחים והמכונה "התקליט" - או לחילופין למרווח של 35% מהמחיר היומי, הנמוך מבין השניים.

לדברי יפרח, "ארגון מגדלי הירקות לא יכול לשבת מנגד ולראות איך הולך ומתרסק המסחר בירקות ובפירות בישראל, כאשר גם החקלאי וגם הצרכן נתונים בתוך סחף קשה במציאות השיווק, תוך יצירת פערי תיווך הפוגעים בשני הצדדים".

ארגון מגדלי הירקות גם דורש לחזור לתוכנית המקורית של הקמת שוק סיטונאי מודרני ומרכזי בצומת מסובים ולהסרת ההתנגדויות שעוצרות את התוכנית.

לטענת הארגון, במקרה שההחלטה על שדרוג שוק צריפין במקום הקמת שוק חדש תישאר בעינה, לא ניתן יהיה להסתפק בגודלו של שוק צריפין כיום, והתוכנית צריכה להתבסס על הוספת שטחים נוספים למתחם זה ועל הוספת פעילויות כלכליות במתחם, לשיפור הכדאיות הכלכלית של המקום.

  • עוד באותו נושא:
  • ירקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully