וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנות ניצולת השואה משכו מיליונים מחשבונה ללא ידיעתה

14.8.2016 / 11:17

בית המשפט למשפחה בפתח תקווה, קיבל תביעתה של אם קשישה, ניצולת שואה בת 88, נגד שלוש בנותיה אשר משכו כ- 2.4 מיליון שקל מחשבון הבנק שלה ללא ידיעתה

קשישה מכסה את פניה. ShutterStock
קשישה מכסה את פניה/ShutterStock

השופטת אילת גולן-תבורי מבית המשפט למשפחה בפתח תקווה, קיבלה תביעתה של אם קשישה, ניצולת שואה בת 88, נגד שלוש בנותיה אשר משכו כ-2.4 מיליון שקל מחשבון הבנק שלה ללא ידיעתה (תמש 23861-07-13).

בית המשפט קבע, כי הבנות העבירו את הכסף מחשבון בנק משותף לחשבון חדש שפתחו על שמן, תוך ניצול אי התמצאות האם בכספים ולקיחת הכסף שלא כדין. כמו כן קבע בית המשפט, כי "צירוף שותף לחשבון בנק קיים אינו בהכרח מעניק בעלות בכספים ואינו מהווה תחליף לצוואה".

השופטת קבועה בהכרעת הדין: "בעשרת הדיברות נקבע: כבד את אביך ואת אמך. בנות אלה הפרו את הציווי המוסרי והאנושי הבסיסי ביותר, ומנעו מאימן הקשישה את כספה שלה, בעודה בחיים, ונזקקת לו לצרכי מחייתה. כך גם פגעו הבנות במעשיהן בערך המוגן על ידי החברה, כיבוד ההורה המבוגר, אשר יש להדור את זקנתו, ולא לפגוע בה. הריני רואה את מעשי הבנות בחומרה. הן את המעשים בפועל, והן את העמידה עליהם בהמשך כשהתגלה הדבר, ונדרש מהאם הקשישה להתייצב בדיונים בבית המשפט".

השופטת קבעה כי על הבנות להחזיר את הכסף מהחשבון שפתחו לחשבון המשותף בתוך 20 ימים. כמו כן, יגבש מומחה חוות דעת בתוך 60 יום, שתכריע כמה כסף צריכה להחזיר לאם כל אחת מהבנות. הבנות ייאלצו להחזיר את הכסף לפי הכרעתו עד 30 יום מיום מתן חוות הדעת. סכום שלא ישולם במועדו יישא הפרשי הצמדה וריבית.

כמו כן, חויבו האחיות בהוצאות תובעת ושכ"ט בסך 50 אלף שקל.

לעיון בהכרעת הדין המלאה - קובץ PDF

כמה כסף משכו הבנות מחשבון ההורים? תלוי את מי שואלים:

■ האם (התובעת), נעזרה בדפי חשבון שהוגשו וטענה שעל הנתבעות הבנות להשיב לה כ-2.436 מיליון שקל.

■ נתבעת מס' 2 טענה כי הסכום אינו מגיע למיליון, אך אישרה כי מדובר ב"מאות אלפי שקלים".

■ בן זוגה של נתבעת מס' 2 אמר כי "היה מספיק כסף בחשבון, כמעט 3 מיליון שקל, וחסרים 400-500 אלף שקל".

■ נתבעת מס' 3 אישרה כי היו בחשבון כ-3 מיליון שקל במועד פטירת האב, ו"כיום נותרו פחות מ-2 מיליון שקל". נתבעת זו לא ידעה לענות אם הבנות הוציאו לעצמן 800 אלף שקל או 750 אלף שקל.

יש לציין כי נתבעת מס' 1 טענה במשפט כי נסחטה על ידי אחיותיה, שהכריחו אותה להוציא כסף מהחשבון לשלוש האחיות כל אימת שעמדה לשלם לבית האבות בו שוהה האם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully