וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוות מיליארדים: 5 הנשים העשירות בטכנולוגיה

22.8.2016 / 13:42

הונן המשותף מוערך ב-18.1 מיליארד דולר אבל הן עדיין מיעוט בקרב הגברים בתחום. אלה חמש הנשים שהתברגו לרשימת 100 העשירים של פורבס בתחום הטכנולוגיה

מערכת וואלה!

שוברות את תקרת הזכוכית? מתוך מאה הפותחים את רשימת העשירים בתחומי הטכנולוגיה לשנת 2016 של מגזין פורבס רק חמש הן נשים. הונן הכולל מוערך בסכום של כ-18.1 מיליארד דולר.

למקום הכי גבוה ברשימה - 33 הגיעה ז'ו קונפיי (Zhou Qunfei), יו"ר ונשיאת חברת לנס טכנולוג'י (Lens Technology) המייצרת מסכי מגע לטלפונים סלולאריים. שווי נכסיה של זאו, שנולדה למשפחה כפרית דלת אמצעים בסין ושעבדה בתחילת דרכה כפועלת במפעל זכוכית, מוערך בכ-6.4 מיליארד דולר.

במקום ה-52, נמצאת דניס קוטס מאנגליה, המנכ"לית והשותפה של חברת ההימורים Bet365, אחד מאתרי ההימורים הגדולים בעולם,. שוויה מוערך ב-3.8 מיליארד דולר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מג ויטמן. GettyImages
מג ויטמן/GettyImages

כניסה חדשה לרשימה, למקום ה-67 היא לם וויי יינג (Lam Wai Ying) עם שווי מוערך של 3 מיליארד דולר. לם היא אשתו של יאונג קין-מן, מייסד ומנכ"ל חברת ביל קריסטל (Biel Crystal Manufactory), אחת הספקיות הגדולות של כיסויי הזכוכית של אפל וסמסונג, והיא מחזיקה ב-49% ממניות החברה.

במקום ה-75 מדורגת ג'ודי פולקנר, שייסדה בשנת 1979 את אפיק מערכות (Epic Systems), המספקת שירותי עיבוד ואחסון מידע בתחום הרפואה. החברה מאחסנת מידע רפואי של למעלה ממחצית אוכלוסיית ארה"ב. שווי נכסיה של פולקנר מוערכים ב-2.7 מיליארד דולר.

מג ויטמן היא האישה היחידה ברשימה שעשתה את הונה, המוערך ב-1.9 מיליארד דולר, מניהול חברות טכנולוגיה, ולא הקמתן. היא שימשה בין היתר בתפקיד ניהול בכיר בחברת וולט דיסני, והייתה נשיאה ומנכ"לית של ebay למשך עשור. כיום ויטמן היא הנשיאה והמנכ"לית של היולט פקארד.

מספר נשים שדורגו בשנה שעברה במקומות גבוהים נעדרות השנה מהרשימה, ביניהן לורן פאוול ג'ובס, אשתו של סטיב ג'ובס המנוח. הסיבה לכך היא כי פורבס שינו את הקריטריונים והשנה לראשונה הרשימה איננה כוללת אנשים שירשו את הונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully