וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים והטכניון מקימים מעבדת חדשנות משותפת

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

30.8.2016 / 13:35

במסגרת המעבדה המשותפת ייערכו מחקרים שמטרתם להגיע לפריצות דרך בעולם הטכנולוגי-בנקאי. בין הייתר ייחקרו תחומי האינטרנט של הדברים (IoT), בלוקצ'יין (Blockchain) ועוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריק פינטו מנכ"ל בנק הפועלים עם פרופ' פרץ לביא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנק הפועלים, באמצעות חטיבת החדשנות שהוקמה בבנק, והטכניון חתמו על הסכם לשיתוף פעולה מחקרי ארוך טווח בתחום מדעי הנתונים (Data Science) וכן בתחומי מחקר נוספים, כגון אינטרנט של הדברים (IoT), בלוקצ'יין (Blockchain) ועוד. שיתוף הפעולה בין בנק הפועלים לטכניון, בהובלתם של פרופ' אבישי מנדלבאום, דיקן הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון וד"ר יואב אינטרטור, מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) בבנק הפועלים, נועד לאפשר לבנק לשמור על היתרון הטכנולוגי התחרותי ולהוביל מהלכים חדשניים, כולל מימוש האסטרטגיה למתן שירותים אישיים וממוקדים יותר, בהתאמה לכל לקוח. התאמת השירות ללקוחות מבוססת בין השאר על חיזוי ברמה גבוהה של צרכיהם.

Data Science הינו תחום אקדמי חדש העוסק ביצירת מידע בעל ערך וגיבוש מסקנות ותובנות מתוך בסיסי נתונים עצומים, באמצעות שימוש במודלים סטטיסטיים מתקדמים, טכניקות כריית מידע, חיזוי אנליטי ועוד. שיתוף הפעולה יאפשר לבנק גישה לחוקרי ה-Data Science המובילים בעולם הנמצאים בטכניון.

לצורך שיתוף הפעולה, תוקם בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול ע"ש דיוידסון בטכניון מעבדה ייעודית מאובטחת בה יבצעו יחד חוקרים מהטכניון ואנליסטים מהבנק מחקרים מתקדמים אשר מטרתם להגיע יחד לפתרון אתגרים שונים בעולם הטכנולוגי-בנקאי, כגון ניהול סיכונים מתקדם, חיזוי פעילות פיננסית של לקוחות עסקיים ופרטיים, לצורך התאמת שירותים ומוצרים באופן טוב יותר, ועוד.

שיתוף הפעולה הנוכחי הינו חלק ממערכת יחסים רחבה יותר אשר נרקמה בין בנק הפועלים לטכניון, וכוללת בין היתר שיתוף פעולה בין הבנק למרכז ברוניציה ליזמות בטכניון המקיים את תחרות היזמות BizTEC לסטודנטים יזמים. הנעזרים על ידי מנחים בתחומי ה- FINTECH מטעם הבנק.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר: "החיבור בין הטכניון לבנק הפועלים מעניק לחוקרים ולסטודנטים של הטכניון את ההזדמנות לשיתוף פעולה מחקרי-יישומי עם גוף מרכזי ומוביל בכלכלה ובעסקים בישראל. תחום הבנקאות צפוי לעבור בעתיד הנראה לעין מהפכה של ממש. שיתוף הפעולה של הטכניון עם בנק הפועלים מבטיח כי שני הגופים הללו ייטלו בה חלק מרכזי. ההסכם עליו אנו חותמים היום, כמו גם השקתה בימים אלה ממש של התכנית הראשונה מסוגה בישראל לתואר ראשון בהנדסת נתונים ומידע, מוסיפים ומבססים את מעמדו של הטכניון כמוביל עולמי בתחום ה-Data Science".

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר: "אנחנו מאמינים שעלינו להיות בנק שהוא אנושי, אישי וטכנולוגי גם יחד, והטמעה של מחקר מתקדם היא תנאי הכרחי ליישום האסטרטגיה הזו. שיתוף הפעולה עם הטכניון, גוף המחקר הטכנולוגי המוביל בישראל ומהמובילים בעולם, פותח בפנינו ערוצי מחקר חדשים וסולל את הדרך למימוש חזון החדשנות של בנק הפועלים. מעבדת המחקר המשותפת ופעילויות נוספות עם חוקרי הטכניון יסייעו לבנק לפתח את הבנקאות של המחר – בנקאות שמבוססת טכנולוגיות פורצות דרך, תוך התאמה אישית לצרכי הלקוחות".

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, אמר: "כחלק מהתפיסה החדשה שמובילה חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, אנו רואים חשיבות בשיתופי פעולה הן בהטמעת טכנולוגיות סטארט-אפ מתקדמות והן במחקר ופיתוח עם מוסדות אקדמיים. אין לי ספק ששיתוף פעולה בין הבנק המוביל בישראל לבין המוסד הטכנולוגי המוביל בישראל יהווה מכפיל כוח אמיתי בחקר מדעי המידע והפינטק, וכן ככלי לשירות טוב יותר עבור הלקוח הסופי".

פרופסור בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים אמר: "הטכניון נחשב כיום בין עשרים האוניברסיטאות המובילות בעולם בתחומים שונים של טכנולוגיות מידע ומיחשוב. יכולות אלו באות לידי ביטוי בכל אחת מהפקולטות והתכניות המוצעות בהן שכן לא ניתן כיום לקיים תכניות מחקר והוראה בהנדסה ומדעים מדויקים במנותק מטכנולוגיות מידע. העובדה שבנק הפועלים בחר בטכניון כשותף אסטרטגי לקידום החזון שלו על שירותי FINTECH ברמה עולמית היא עדות נוספת למעמדו של הטכניון בנושא טכנולוגיות מידע בכלל והנדסת נתונים בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully