וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכסף? חמישה צעדים שיבטיחו תזרים מזומנים לעסק שלכם

וואלה! NEWS בשיתוף Cal עסקים

29.11.2016 / 8:56

קשה להחזיק עסק קטן בישראל ותכנון מוצלח של תזרים המזומנים העסקי משול לאמנות. אז איך לגבות את התשלומים בטווח הזמן הקרוב בלי לעצבן את הלקוחות ולשלם לספקים בטווח הזמן הרחוק? יש כמה פתרונות

עסקים. ShutterStock
תכנון מוצלח של תזרים המזומנים העסקי משול לאמנות/ShutterStock

כל עסק קטן מתחיל בצעד גדול. כ-60 אלף עסקים קטנים פועלים בישראל, נכון לשנת 2015, וחייהם לא קלים. לפי נתוני משרד הכלכלה, כרבע מבעליהם שקלו לסגור את העסק לצמיתות בשל הרגולציה הכבדה, עול המסים, חוסר היציבות בשווקים והקשיים בהשגת מימון שוטף. כל אלה מבטאים למעשה את הצרה הכי שכיחה שחוצה ענפים ותעשיות: תזרים מזומנים.

את האמת יש לומר: תכנון מוצלח של תזרים המזומנים העסקי משול לאמנות. היכולת לגבות את התשלומים בטווח הזמן הקרוב בלי לעצבן את הלקוחות ולשלם לספקים בטווח הזמן הרחוק, היא לא משימה פשוטה. מי שצולח אותה מבטיח לעצמו שנת לילה עמוקה וחיוך מהפקידים בבנק.

שיהיה ברור: אין הכוונה לפתיחת קווי אשראי נוספים, אלא למרחב תמרון שדורש מיומנות וחזון. למי ששואל את עצמו איך עושים את זה בדרך הכי טובה, הנה חמש דרכים.

בצעו תחזית טובה ככל האפשר

נכון, מדובר במשימה לנביאים בלבד (או לחזאים) אבל תחזית ריאלית לטווח הקרוב תחסוך הרבה כאבי ראש, ובעיקר תיתן לכם מידע בנוגע לשאלה איפה בדיוק אתם עומדים ברגע זה. לא מעט עסקים מתמודדים מול בעיה מוכרת של הוצאות שוטפות ומנגד, הכנסות תקועות.

תחזית טובה תדע להעריך מתי יגיעו ההכנסות הצפויות ואם ניתן לעכב את ההוצאות כדי לשמור על הכסף קרוב אליכם. החברות הגדולות מבצעות תחזית שנתית אבל מי שאין בידיו את המידע הדרוש ונמצא בשלבים ראשוניים של העסק, יכול לבצע גם תחזית חודשית ואפילו שבועית.

עסקים. ShutterStock
תחזית טובה תדע להעריך מתי יגיעו ההכנסות הצפויות/ShutterStock

השקיעו בגבייה

מדובר באחת המטלות הכי סיזיפיות שקיימות בעסק, כל עסק, אבל הכי חשובות. עסק לא יוכל להתקיים לאורך זמן ללא תזרים מזומנים וגם אם מכרתם הרבה זה לא אומר לבנק ולעובדים שלכם שום דבר. החכמה הגדולה היא לגבות את התשלומים בזמן ולנתב את התקבולים לכיסוי ההוצאות השוטפות.

עצמאים רבים, בעיקר כאלה שמחזיקים בבעלות על עסקים קטנים, אוהבים לחשוב שכל עוד יש ברשותם חשבוניות פתוחות אצל לקוחות, מצבם איתן. ובכן, מדובר בחשיבה שגויה שלא תחזיק מעמד מהסיבה הפשוטה: בעוד הם אוהבים את החשבוניות הפתוחות, ללקוחות שלהם אין בעיה להחזיק אותן לנצח בלי לשלמן.

הקדמת זיכוי של כרטיסי האשראי, מכירים?

חברות האשראי משקיעות לא מעט משאבים בשיפור השירות לעסקים ומעת לעת מפתחות מערך שירותים והקלות שישפר את תזרים המזומנים של בתי העסק.

החידוש האחרון פרי מדרשה של Cal הוא האפשרות להקדמת כספי הסליקה באופן חד פעמי בהתאם לצרכי בית העסק בכל זמן ובכל מקום.

מדובר בשירות הניתן ללקוחות הסולקים עם Cal בלבד, המתבצע באמצעות מערכת "קרדיט On-line" המותקנת באפליקציה ובאתר החברה. הרעיון הוא לאפשר לבתי העסק גמישות במועדי הזיכוי ולמעשה להקדים את קבלת סכום הסליקה שעומד לרשותם עד לאותו זמן.

עד לאחרונה השירות הזה היה מוגבל בשעות והיה תלוי בפניה למוקד הטלפוני של החברה, אך כעת הוא דיגיטלי ומאפשר לבית העסק לבצע את ההקדמה 24/7 באמצעות פעולה פשוטה. כך ניתן לשלוט על מועד קבלת הכספים שבוצעו באמצעות כרטיסי אשראי ולדאוג לכך שתזרים המזומנים יישאר חיובי.

כרטיס אשראי. ShutterStock
הקדימו את כספי הסליקה באופן חד פעמי בהתאם לצרכי בית העסק/ShutterStock

דעו מול מי אתם עובדים

פילוח וניתוח נכונים של מערך הלקוחות והספקים הם כלים חשובים להשגת תזרים מזומנים חיובי. לא כל הלקוחות מתנהלים באופן זהה וכמוהם, קיימים ספקים אמידים יותר וכן, גם קשים יותר.

לשנות את המציאות זה הרי בלתי אפשרי, אז מה שנותר זה לשחק עם מרחב התמרון שלכם. זה אומר להכיר את העדפות התשלום שלהם ויתרה מכך, לדעת מתי אפשר להפעיל מנופי לחץ כדי לקבל או לדחות תשלומים לזמנים טובים יותר.

שתפו את העובדים שלכם

לא רק הלקוחות והספקים הם שחקנים מרכזיים במערך שלכם. גם העובדים הם כלי חשוב להשגת תזרים מזומנים חיובי. הגדירו לכם מטרות לגבייה ואם יש צורך, שתפו גם את מערך המכירות במשימה. במקרים מיוחדים שמצדיקים זאת, שלפו את הקלף הסודי: עמלות. מרבית העובדים לא יחמיצו הזדמנות להשתתף בהכנסות החברה אם רק יבטיחו להם גמול הוגן לעבודתם הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully