וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייעוץ פסיכולוגי ומתנות לילדים: יש חברות שדווקא אוהבות הורים

31.8.2016 / 11:20

יום חופש ב-1 בספטמבר, חופשת לידה מוגדלת, יום עבודה מהבית, שעות גמישות ותיאום פגישות עבודה עד השעה 15:00 בלבד. יש חברות שמעניקות הטבות לעובדים בעלי משפחות, בעיקר לקראת תחילת שנת הלימודים. צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS

מערכת וואלה!

החופש הגדול כמעט מאחורינו, והורים לילדים יכולים לנשום לרווחה. בלא מעט מקומות טיפול בילדים שבא על חשבון זמן העבודה, מלווה מצד העובדים ברגשות אשמה עזים כלפי המעסיק. ואולם יש עובדים שמועסקים בבתי עסק שרואים במשפחה ערך חשוב לא פחות מערך העבודה, ותומכים בעובדים בעלי משפחה.

"חשוב לנו לאפשר לעובדים את השקט הנפשי הדרוש על מנת לעבוד בראש שקט ולדעת שכאשר יש צורך, החברה עוזרת ומעניקה סביבת עבודה תומכת", אומר אבי דנציגר , מנכ"ל חברת הביוטכנולוגיה רוש ישראל. כחלק מכך 1 בספטמבר הוא יום בחירה, כלומר יום חופש אופציונלי על חשבון המעסיק לעובדים המעוניינים בכך, וזאת נוסף על הימים המצוינים בחוק. כמו כן החברה מציידת את ילדי כל העובדים שעולים לכיתה א' - בערכת לימודים ומערכת שעות.

"העובדים הם הנכס הכי חשוב לשימור. ולכן חשוב לנו לייצר עבורם מקום עבודה יציב ובטוח שמעריך את העובדים. ההשקעה בעובד וברווחתו מוכיחה את עצמה ומתבטאת באפקטיביות ובהצלחת החברה. עובדים שבעי רצון הם התורמים הגדולים ביותר להחזר ההשקעה ולהצלחה ארוכת שנים", אומר דנציגר.

רוש ישראל אינה לבד. קבוצת שיכון ובינוי מאפשרת לעובדיה יום בחירה ב-1 בספטמבר, כלל העובדים מקבלים שוברי הנחה לציוד לבית ספר מדי שנה וילדי העובדים שעולים לכיתה א' מקבלים ילקוטים וציוד לבית הספר. בחברת הביטוח AIG הפכו גם את 5 בספטמבר, יום פתיחת שנת הלימודים במסגרות החינוך החרדיות, ליום בחירה, מכיוון שלא מעט מעובדי החברה הם מהמגזר החרדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אילוסטרציה. ShutterStock
קייטנות לילדי העובדים - אבל לא רק/ShutterStock

לצד הטבות נקודתיות אלה לקראת פתיחת שנת הלימודם יש לא מעט חברות שמעניקות תמיכה משמעותית לבעלי משפחה לאורך כל השנה. בחברת רוש, למשל, יש אפשרות לעבודה בשעות גמישות במהלך כל השנה; ההורים יכולים לבחור אם הם רוצים להתחיל את יום העבודה מוקדם יותר, כדי לסיים אותו בשעות מוקדמות יותר, ובנוסף ימי מחלה של העובדים ושל ילדיהם משולמים מהיום הראשון.

באינטל יכולים הורים טריים לצאת לחופשת הורות ארוכות, ובהמשך גם ניתן להם האפשרות לבחור יום שבו הם יעבדו מהבית . "אחת הטעויות הנפוצות בשוק העבודה היא להתייחס לעובדים כאל מכונות", מסבירה יהודית ימפולסקי, סמנכ"לית משאבי אנוש באינטל ישראל. "לצערי, התקבעה גישה שלפיה העובדים צריכים להישאר במשרד כמה שיותר זמן וככה הערך שלהם לחברה יהיה גבוה יותר. היום אנחנו יודעים שזו הנחה שגויה".

"הצורך באיזון בין עבודה ומשפחה היה מזוהה בעבר בעיקר עם עובדי ההיי-טק והעובדים במקצועות חופשיים שהלחץ עליהם גדול, והם נדרשים לעבוד במכסת שעות גדולה מהממוצע", טוען מומו מהדב, מנכ"ל מעלה, ארגון שפועל לאחריות תאגידים בחברות הגדולות במשק. "כיום עם העלייה במספר שעות העבודה, הצורך באיזון מקיף את כלל עובדי המשק. לכן בדירוג מעלה לאחריות תאגידית אנו כוללים בשנים האחרונות קריטריונים על הסיוע ותמיכה מצד חברות גדולות לילדי העובדים. מדובר בגישה הוליסטית המפנימה כי תמיכה בעובד במישורים המקבילים לעבודה, חיי המשפחה וגידול הילדים בהקשר הזה, תתרום לשביעות רצון ולתפקוד טוב יותר במקום העבודה. בין היתר בדקנו עד כמה חברות מאפשרות שעות עבודה גמישות להורים במשרה מלאה, גמישות באשר להסדרי עבודה מהבית, נכונות לאפשר להורים לצאת לחופשות במקביל למועדי החופשות בבתי הספר, וכן לממן או להפעיל קייטנות לילדי העובדים. הממצאים שאספנו מצביעים על כך שמרבית הקריטריונים אומצו, וקריטריונים אחרים נמצאים במגמת עלייה".

לא לקבוע פגישות אחרי השעה 15:00

פזית קליר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת הביטוח AIG, מציינת כי חשוב להבין שנוסף על צעדים פורמלךיים שנועדו להקל על ההורים, חשוב להתייחס גם לרבדים לא פורמליים, למשל לשאלה לאיזו שעה נקבעות הישיבות. "אנחנו מקפידים לא לתאם ישיבות בשעות מאוחרות שמכבידות על ההורים ומחייבת אותם להישאר עד מאוחר", אמרה.

בחברת רוש אף הפכו את תיאום הפגישות לנוהל מחייב כך שביומן הזימון ברירת המחדל לתיאום פגישה הין בין השעות 09:00-15:00. כדי לתאם פגישה בשעה מאוחרת יותר, נדרשים העובדים לציין את הסיבה למקרה החריג. כמו כן, קבע החברה כי עובד שאמור להשתתף בכנס בשעות הערב, משוחרר מהעבודה כמה שעות לפני הכנס כדי שיספיק לשהות בביתו.

הרצאות בנושא הורות ויעוץ פסיכולוגי לעובדים

הרוב יסכימו שהורות היא אחת המשימות הקשות שהאדם ממלא במהלך החיים. יש חברות שדואגות לכך שעובדיהן ישתתפו בהשתלמויות גם בנושאים האלה. למשל, בקבוצת שיכון ובינוי, למשל, מקיימים הרצאות בנושא הורות בשעות העבודה. "אנו מאפשרים הסעות ביום יום גם בבקרים וגם בסיום יום העבודה בהתאם לשעות הפתיחה והסיום של מסגרות החינוך", מוסיפה לימור שאקו סמנכ"ל משאבי אנוש ותפעול של הקבוצה. "כמו כן אנו מחלקים מתנות לילדי עובדים באירועים משמעותיים כגון בר או בת מצווה, גיוס וכדומה'".

גם חברת רוש מציעה לעובדים להשתתף במחיר מסובסד בקבוצת הנחיה להורים על פי שיטת אדלר. בנוסף, כשהעובדים, בני הזוג שלהם או ילדיהם זקוקים לסיוע פסיכולוגי ולייעוץ אישי או משפחתי, החברה מעמידה לרשותם את האפשרות להסתייע באנשי מקצוע מנוסים בפגישה פרונטלית או על ידי ייעוץ טלפוני. משפחות העובדים זכאיות ל-10 פגישות ייעוץ בשנה ללא תשלום ולפגישות נוספות, בהתאם לצורך, בתעריף מסובסד. הייעוץ מתקבל תוך שמירה על סודיות מוחלטת.

ההיבט המגדרי

להטבות שמעניקים הארגונים להורים יש היבט נוסף – שוויון מגדרי. "אחת הבעיות בשוק העבודה כיום, היא שכברירת מחדל האימהות הן אלה שנאלצות להתפשר על הקריירה שלהן", מציינת יהודית ימפולסקי מאינטל. "ההטבות שלנו ניתנות באופן שוויוני ומעודדות נשים לנהל קריירה בהיי-טק. לדוגמה, נשים יכולות לחזור בצורה מדורגת מחופשת הלידה, מה שמאפשר לעובדת לחזור לעבודה כשהיא מוכנה, מבלי להתפשר על זמן איכות עם התינוק".

ב-AIG קרוב למחצית מהעובדים הם הורים, ויותר ממחצית משדרת הסמנכ"לים בחברה הן נשים. נתונים אלה מסבירים כנראה את התרבות ארגונית של החברה שמאפשרת לעובדות במשרה מלאה שחוזרות מחופשת לידה שעת הנקה למשך 12 חודשים מיום הלידה - 3 חודשים יותר מכפי שמחייב החוק.

גם בחברת רוש נהנים העובדים מהטבות משופרות בעת חופשת הלידה - שימוש חופשי ברכב החברה ובטלפון החברה לאורך כל חופשת הלידה, כולל 12 השבועות אותם ניתן להוסיף לחופשה הקבועה בחוק. בנוסף, מקצה החברה חדר הנקה שזמין לנשים שחוזרות מחופשת לידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully