וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת פישמן לגישור

6.9.2016 / 12:12

בית המשפט המליץ לנושים ולפישמן, שחייב 5 מיליארד שקל, ולנושים להגיע להסכמה על הסדר חובותיו עד 22 בספטמר ודחה את בקשת בנק הפועלים למנות כונס נכסים זמני

איש העסקים אליעזר פישמן בועידת ישראל לעסקים. אורי לנץ
אליעזר פישמן/אורי לנץ

בית המשפט דחה את בקשת בנק הפועלים למנות כונס נכסים זמני לאליעזר פישמן, החייב לבנקים כ-5 מיליארד שקל. כמו כן דחה השופט איתן אורנשטיין את בקשת פישמן למינוי מגשר בינו לבין בעלי החוב שלו. הוא המליץ לפישמן ולנושיו להגיע להסכמה על הסדר חובותיו ולהודיע עד 22 בחודש זה אם הצליחו להגיע להסדר כזה. ב-29 בספטמבר יתקיים בבית המשפט דיון על הליך כינוס הנכסים של פישמן. במסגרת ההליך שעליו יוחלט, צפוי מינויים של מנהלים מיוחדים קבועים לנכסי פישמן, שיפעלו עד להשלמת הליך מכירת הנכסים ומיצוי האפשרויות להחזר חובותיו של פישמן. על פי הערכות, נושים מכסים הנכסים והביטחונות שיש בידי הבנקים והנושים האחרים כמחצית מערך החוב.

פישמן ביקש למנות את השופטת בדימוס ורדה אלשיך כמגשרת. בנק הפועלים ביקש למנות את עו"ד פיני רובין כמנהל מיוחד לנכסיו. אורנשטיין קבע בהחלטתו כי על פי צו בית המשפט מנוע פישמן מלבצע כל פעולה של מכירה או שניה (דיספוזיציה) בנכסיו ללא אישור בית המשפט, ואין כל טענה שהוא הפר את הצו. לכן אין מקום למינוי כונס זמני.

באשר לבקשת פישמן לגישור קבע אורנשטיין כי לא ניתן לאשר את הבקשה כל עוד אין הסכמה בין כל הנושים על מינוי המגשר. פישמן השיג את הסכמת מרבית הנושים, למעט רשות המסים שהתנגדה בתוקף וטענה שהטיפול בפרשת החוב צריך להיות שקוף וגלוי לציבור.

אורנשטיין, שהביע ספק בתועלת שבהליך הגישור כבר במהלך הדין שהתקיים אתמול באולמו, אמר בהחלטתו שממילא הודיעו הנושים המובטחים של פישמן כי בכוונתם לממש את הבטחתו שבידיהם גם אם יתקיים הליך גישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully