וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליה בפרדס כץ? ילדי גנים ממלכתיים לא קיבלו ארוחה חמה

מתחילת שנת הלימודים ילדי הגנים בשכונת פרדס כץ בבני ברק לא קיבלו ארוחת צהריים חמה, להורים נמסר כי הבעיה בטיפול ואין צפי לפתרון. עיריית בני ברק: "המצב נוצר בגלל בעיה משפטית ", משרד החינוך מתחייב: "הילדים יקבלו ארוחה עוד היום"

גנים. אירה אימרגליק, ספק 500
השלט על שער הגן/ספק 500, אירה אימרגליק

"אין היום ארוחת צהריים חמה, עד להודעה חדשה" זה השלט שמקבל את פניהם של ילדי גן 217, גן ממלכתי דתי המכונה "גן איריס" בשכונת פרדס כץ בבני ברק כבר 5 ימים. ההורים מספרים שמתחילת השנה ילדי הגן שנמצאים במסגרת עד השעה 16:00, במסגרת "יום חינוך ארוך" לא מקבלים ארוחה חמה במהלך היום ונאלצים לאכול כריכים לצהריים כפי שאכלו גם בבוקר.

"החלטתי להוציא את הילד שלי מהגן יום אחד בשעה מוקדמת יותר ולפספס עבודה, כי רציתי לדאוג לו שיאכל משהו חם ולא רק לחם יבש מהבוקר", מספרת אמא לילד בגן, "אבל אין לי אפשרות להוציא אותו בצהריים בכל יום בגלל אילוצי העבודה, וכשאני חושבת על הילד שלי אוכל כל היום כריכים הלב שלי נקרע".

בעיה זהה קיימת גם בגן ממלכתי מספר 111 המכונה "גן אנג'לה" בשכונה: "דיברנו עם מחלקת החינוך של העירייה, עם המפקחת על הגנים מטעם משרד החינוך, כולם הפנו אותנו ללשכת ראש העיר – העניין בטיפולו", זועמים ההורים. "אחרי שרצנו ללשכתו, נאמר לנו שהעניין בבדיקה ובטיפול ואין להם צפי מתי תיפטר הבעיה".

מדובר בשכונה עם אוכלוסייה במצב סוציו אקונומי מעורב. "יש בגן שלנו הורים מעוטי יכולת, שארוחה חמה בגן היא הארוחה היחידה שהם מקבלים ביום, וצר לי מאוד שאלה פני העיר שלנו", אומרת אחת האימהות.

ההורים הבחינו בכך שבגן הסמוך (מסגרת חינוך חרדית) נושא ההזנה של הילדים מתנהל כהלכה, לפי קרטוני הקייטרינג הריקים שעמדו בחוץ בסוף יום הלימודים. ההורים מתקשים שלא להשוות את התנאים של ילדיהם לעומת התנאים של ילדי המסגרות החרדיות בעיר – וטוענים שהם חווים אפלייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרטוני הקייטרינג מהגן הסמוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אצלנו בעירייה יש סדר עדיפויות ברור. קודם החרדים, אחר כך אולי ממלכתי דתי, ואם נשאר עוד משהו אז החילוניים מקבלים. וזה לא רק בנושא ההזנה. אם נסתכל על שני גני שעשועים בשכונה – אז באזור שלנו יש מגרש מוזנח עם חול וצואת חתולים ובאזורים החרדיים יש גנים חדשים ששופצו לאחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גני השעשועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האזור שלנו בשכונה מאוד מוזנח, ואנחנו מבקשים מהעירייה לפחות את הסביבה של גני הילדים לנקות ולסדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזנחה בסביבת הגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית בני ברק נמסר כי בעיית ההזנה נוצרה בשל עיכוב משפטי בלתי צפוי לגבי הזכייה באספקת הארוחות לגני יום לימודים ארוך. לפי המחלקה המשפטית, הפתרון לבעיה זו צפוי להימצא בימים הקרובים. ממשרד החינוך נמסר כי הבעיה תיפתר בשעות הקרובות והתלמידים יקבלו ארוחה חמה עוד היום.

יש לציין שלמרות הודעת משרד החינוך עד לשעה זו לא התקבלו ארוחות בגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully