וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: "לשלול קצבאות לבעלי הכנסה גבוהה"

11.9.2016 / 8:31

ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) בראיון מצולם לערוץ הכנסת: "אי אפשר להמשיך להתפנק ולתת לאנשים עם הכנסות ענקיות וגבוהות את מענקי הלידה, קצבת ילדים וקצבה לנינים שלהם...זה הצדק"

IFB עם אלי אלאלוף, יו"ר וועדת הרווחה על קריסת מגה. עומר מירון
אלי אלאלוף/עומר מירון

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), יוזם הצעת חוק פרטית לפיה קצבאות מסוימות של הביטוח הלאומי יוענקו באופן סלקטיבי - לפי רמת הכנסה. בראיון מצולם לערוץ הכנסת ח"כ אלאלוף טען, כי "אי אפשר להמשיך להתפנק ולתת לאנשים עם הכנסות ענקיות וגבוהות את מענקי הלידה, קצבת ילדים וקצבה לנינים שלהם. יש להם מספיק כסף כדי לממן זאת בעצמם".

ח"כ אלאלוף מעריך כי הוועדה תציג המלצות כבר בעוד מספר קטן של חודשים, והוא מקווה להצליח להעביר את הצעת החוק בכנסת. הוא מאמין כי בעוד מספר חודשים נעבור לקצבאות מיועדות בהתאם ליכולת הכלכלית של כל אזרח. "זה הצדק", אמר ח"כ אלאלוף בראיון.

באשר לרמת ההכנסה המשפחתית שמוגדרת "גבוהה", ח"כ אלאלוף אמר כי מדובר בהכנסה של 20,000 שקל ומעלה למשפחה, כששלילת הקצבאות מרמת הכנסה זו תהיה מדורגת ולא אבסולוטית לדבריו. הכוונה ככל הנראה שמ-20 אלף שקל בחודש יקבלו סכום נמוך יותר של קצבאות, וככל שההכנסה עולה הן יבוטלו לגמרי לפי הצעתו.

לשם גיבוש ההצעה, ח"כ אלאלוף הקים ועדה בראשותו, שבה משתתפים גם מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה, ועוד כלכלנים ופרופסורים. לדבריו, "המערכות של המדינה לא תמיד יעילות ולא מנצלות נכונה את התקציבים הממשלתיים מבחינה חברתית לסיוע לבעלי ההכנסה הנמוכה.

ח"כ אלאלוף אמר, כי יש ויכוחים בוועדה בראשותו כי יש בכלל חברים שמתנגדים לעיקרון של קצבאות סלקטיביות. בנוסף, לדבריו, הוועדה בוחנת איך לסייע לזכאים לממש בצורה הטובה ביותר את הקצבאות שהם כבר מקבלים מהמדינה, כי חלק מהאזרחים לא מנצלים נכונה את הכסף וכך לא מצליחים לשפר את מצבם הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully