וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים חדות בבורסות אסיה

שירות גלובס

12.9.2016 / 6:50

הפחד הגיע לאירופה: מדד הדאקס נופל כ-1.8%. ירידות שערים בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. בשווקים מתחילים להפנים: ייתכן כי העלאת הריבית בארה"ב קרובה מאוד. נעילה שלילית בבורסות אסיה. נמשך משבר הגלקסי נוט 7 של סמסונג

בורסת סין. AP
בורסת סין/AP

הבהלה מהעלאת ריבית בארה"ב החודש מבהילה את המשקיעים בכל העולם ובורסות אירופה נפתחו היום (ב') בירידות שערים חדות, בהתאם למגמה בשוקי אסיה. החוזים העתידיים בניו-יורק מאותתים על פתיחה שלילית.

מדד הנייקי 1.73%, מדד הונג קונג נחתך ב-2.89%, מדד שנחאי יורד ב-1.85%. באירופה יורד מדד הפוסטי ב-1.27%, מדד הדאקס יורד ב-1.85% ומדד פריס קק יורד ב-1.8%.

הסוחרים באסיה, כעמיתיהם בעולם, מתחילים להפנים כי ייתכן והעלאת ריבית בארה"ב קרובה מתמיד, אפילו עוד החודש.

הטריגר העיקרי: נאומו של נשיא הפד בבוסטון אריק רוזנגרן, שהתבטא לא רק בדבר הצורך בהעלאת ריבית, אלא גם הזהיר מפני התחממות יתר של הכלכלה במקרה של השתהות מיותרת, לטעמו, בתהליך העלאת הריבית.

דבריו של רוזנגרן מצטרפים ממילא להתבטאויות של בכירים בפדרל ריזרב, כולל היו"ר ג'נט ילן וסגנה סטנלי פישר, בדבר הצורך להמשיך בתהליך הנורמליזציה של הריבית על רקע הדרך הארוכה שעשתה כלכלת ארה"ב מאז המשבר, כולל התאוששות שוק העבודה.

סמסונג  ממשיכה ליפול על רקע המשך משבר התפוצצויות סוללות מכשיר הגלקסי נוט 7. בארה"ב הגדילו לעשות, בעוד חברות תעופה הזהירו מפני העלאת המכשיר לגוף המטוס בכבודת היד.

ביפן דווח כי הזמנות המכונות (ליבה) בחודש יולי עלו ב-4.9% לעומת חודש יוני, מעל התחזיות המוקדמות.

סמסונג ממשיכה ליפול על רקע המשך משבר התפוצצויות סוללות מכשיר הגלקסי נוט 7. בארה"ב הגדילו לעשות, בעוד חברות תעופה הזהירו מפני העלאת המכשיר לגוף המטוס בכבודת היד.

ביפן דווח כי הזמנות המכונות (ליבה) בחודש יולי עלו ב-4.9% לעומת חודש יוני, מעל התחזיות המוקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully