וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עסקים קטנים יכולים לאפשר לעובדים גמישות בעבודה

מירי אשוח

14.9.2016 / 15:54

כאשר עובד מבקש להגמיש את שעות העבודה שלו כדאי להבין מה הצרכים שלו ולנסות לתפור פתרון שיאפשר את המשך העבודה התקין. שם המשחק הוא אמון ושיתוף פעולה

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
צעירים עובדים מול מחשב/ShutterStock

אינטגרציה בין חיי העבודה לבין החיים שמחוץ לעבודה היא אחת הסוגיות המשמעותיות בחיי עובדים ומנהלים והיא הופכת אפילו ליותר מאתגרת כאשר מדובר בעסק קטן. ההנחה המקובלת היא כי בניגוד לעסק גדול, שבו יש מספר רב של עובדים היכולים להעניק אחד לשני גיבוי במידת הצורך, בעסק קטן מרחב התמרון הוא הרבה יותר מצומצם. ניהול ותפעול העסק נופלים בדרך כלל על אדם אחד או על מספר קטן של אנשים. אם אחד מהם צריך להיעדר מהעבודה, אפילו לזמן קצר, זה יכול להשפיע משמעותית על פעילות הארגון.

העובדה שהעובד אינו חייב להיות פיזית במשרד, מאפשרת למעסיק לשכור כל עובד מכל מקום בארץ ואפילו בעולם, וכך להשיג את הטאלנט הכי טוב בתחומו

עם זאת במחקר שערכנו בשנת 2013 בסוגית איזון בית-עבודה נמצא כי דווקא בארגונים קטנים יותר, יש יותר התחשבות מצד מעסיקים והעובדים זוכים להבנה רבה יותר בכל הקשור לבעיות של איזון בית-עבודה.

מהמחקר עלה כי ככל שהארגון גדול יותר יורדת מידת הקבלה וההבנה של המנהלים הישירים כלפי בעיות בבית המונעות מהעובדים להיות במקום העבודה. 75% מהעובדים בחברה קטנה, עד 10 עובדים, ציינו כי המנהלים הישירים מגלים הבנה וקבלה כאשר הם לא נוכחים עקב בעיות בבית, ורק 4% ציינו כי המנהלים הישירים מגלים הבנה מועטה.

מנגד, בארגונים גדולים יותר, למשל חברה שבה בין 50 ל-100 עובדים, רק 59% מהנשאלים ציינו כי המנהלים מגלים הבנה רבה, לעומת 11% שדיווחו על הבנה מועטה.

כאשר עובד מבקש מהמעסיק שינוי במתכונת העבודה, כדאי להבין מה הצרכים שלו ולנסות לתפור פתרון שיאפשר את המשך העבודה התקין. שם המשחק הוא אמון ושיתוף פעולה. להלן כמה אמצעים שיכולים לנקוט בעלי עסקים קטנים כדי לעזור לעובדים לאזן בין בית לקריירה מבלי לפגוע בעסק שלהם:

התחילו בקטן: אפשרו לעובד לערוך "פיילוט" ולהתחיל לעבוד שעות ספורות או יום בשבוע מהבית. במהלך תקופת הניסיון, בחנו האם יש ביכולתו להגיע ליעילות מקסימלית גם כשהוא לא עובד מהמשרד ושהוא עומד בכל המשימות שהוטלו עליו בהצלחה.

להפוך את המחסור ליתרון: נסו להתייעל בעקבות אי הימצאות העובד במשרד, ולהפוך את היעדרו של העובד ליתרון שיאפשר לכם להשיג הכנסות נוספות או חיסכון בהוצאות העסק. האם אתם מסוגלים לחסוך במקום פיזי ולהשכיר את חדרו של אותו עובד לשימוש של מישהו אחר? האם אתם יכולים לחסוך בהוצאות נסיעה, מקומות חנייה, ציוד משרדי או כל דבר אחר?

מיקור חוץ: שיקלו לשכור, לתקופה מוגבלת, איש מקצוע חיצוני שימלא חלק מתפקידיו של העובד שנמצא בחופש. בדרך כלל, ניתן לנהל משא ומתן לגבי התשלום לספקי השירותים החיצוניים הללו, ובמקרים מסוימים אף לסכם על עסקת ברטר, שבה תהיו פטורים מתשלום תמורת הענקת שירותיכם לבעל המקצוע.

השתמשו בגמישות כיתרון: לא פעם, מעסיקים רואים בצורך להתגמש בשעות העבודה או לאשר עבודה מהבית כנטל. אולם, היא יכולה להיות יתרון עצום. העובדה שהעובד אינו חייב להיות פיזית במשרד, מאפשרת למעסיק לשכור כל עובד מכל מקום בארץ ואפילו בעולם, וכך להשיג את הטאלנט הכי טוב בתחומו. כך, גם אם העסק שלכם נמצא בטבריה, תוכלו להעסיק בעבודה מהבית גם עובד שנמצא בתל אביב והמרחק לא יהווה עבורכם מגבלה. יתרה מכך, עובדים שהם הורים ועובדים שמחפשים גמישות בשעות העבודה יעריכו מאוד את המדיניות הגמישה שלכם וזה יסייע לכם לגייס אותם לשורותיכם גם אם אתם לא החברה הגדולה בתחום.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לא רק עסקים קטנים יכולים למצוא את הדרך להתגמש. גם עסקים גדולים יכולים לעשות זאת, אם יחליטו לשנות מדיניות, לעשות מאמץ ולמצוא פתרונות יצירתיים שיתרמו משמעותית לרווחת העובדים ובהתאמה גם לארגון עצמו. חשוב לזכור, שההתפתחויות העדכניות בתחום הטכנולוגיה מאפשרות לבצע משימות רבות גם מהבית. מנהלים צריכים להיות מודעים לקושי של העובדים בכל הקשור לאיזון עבודה-בית, והנחת המוצא צריכה להיות שכל עוד העבודה מתבצעת, כדאי להתחשב בצרכי העובדים ככל שניתן.

הכותבת היא מנהלת פיתוח עסקי בנטע - המרכז לפיתוח קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully