וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסר היציבות של דונלד טראמפ מפחיד את וול-סטריט"

שירה קרפיק ספיר

27.9.2016 / 9:19

"תעשיות כמו מזון וחקלאות מבוססות על הגירה, והן ייפגעו אנושות במידה וטראמפ יממש רק חלק מתוכניותיו", כך אומר יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס

צלם: אבי כהן, עריכה: ניר חן

"אם נצליח להתעלם לרגע מהרעשים שמייצר דונלד טראמפ, וננסה לטפל בתוכניות הכלכליות שהוא מנפנף בהן, ניתן היה לחשוב כי שוקי המניות אמורים לאהוב את המועמד הרפובליקאי, אולי אפילו לטפח אותו. אולם נראה כי חוסר היציבות של המועמד הרפובליקאי והקיצוניות שלו, הם אלה שמפחדים כל כך את וול-סטרייט". כך אומר הבוקר (ג') יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, שעות ספורות לאחר העימות הראשון מבין שלושה שנערך הלילה בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ, לקראת הבחירות בעוד 6 שבועות.

"ההיסטוריה מלמדת כי החלפת שלטון בארה"ב ועוד לרפובליקאי, מאופיינת בד"כ בירידות בשוק המניות בשנה הראשונה. בוש עם התפוצצות בועת הדוט קום, רייגן (השוק הצלל ב-10%) ב-1980, והנשיא ניקסון ב-1968 (השוק צלל ב-10%).

"הפחתת מיסי מרמה של 30% לרמה של 15%, אולי לא משפיעה על החברות הגדולות במשק האמריקאי שגם ככה משלמות פחות או אפס, אבל בהחלט אמור לעזור למאות אלפי עסקים בארה"ב, לעודד העסקת עובדים, לתמוך בשכר ולעודד צריכה וצמיחה.

"בנוסף, חלק גדול מהעסקים או החברות שעקרו מארה"ב בגין מדיניות המס הגבוהה אולי ישקלו לחזור וליהנות ממס מופחת, מה שרק יאיץ את שתי המגמות הקודמות. גם הפחתת מס היחידים אמורה להגביר את הצריכה הפרטית ולעזור לעסקים הקטנים כמו גם הוצאות ספציפיות על ילדים כהוצאה מוכרת – בישראל על הבטחות מאין אלו, היו ממליכים אותו."

הבטחותיו של טראמפ כוללות הקפאת יוזמות רגולטוריות, הגדלת ייצור מקומי וכיוצא בזה, והכל במטרה להוריד את הגירעון בחשבון השוטף. "אז למה בכל זאת כולם פוחדים?" מסביר חברון, "תעשיות כמו מזון וחקלאות מבוססות על הגירה, והן ייפגעו אנושות במידה וטראמפ יממש רק חלק מתוכניותיו לצמצום ההגירה. מלבד ידיים עובדות, צריך לזכור כי המהגרים בד"כ בעלי הכנסה נמוכה ולכן רוב הכסף שלהם הולך לצריכה מה שתורם כמובן לצמיחה הכלכלית באותו אזור.

"טראמפ מבטיח לשמר על הייצור המקומי, לפתח אותו ולתמוך בו כאשר מילת המפתח היא מכסים – אבל אלו בדיוק אמורים לפגוע בצרכן האמריקאי ולהוביל לפגיעה בקמעונאות ובצריכה.

"גם תעשיית הנשק והתעופה האמריקאית שהתבססו להן במדינות המפרץ, עשויות לקבל כתף קרה לאור המדיניות של טראמפ בהחלט עשויה לפגוע גם בסיוע האמקריאי שניתן לחלק ממדינות אלו. התקררות ביחסים עם העולם הערבי יעביר ביקושים לחברות למתחרות האירופאיות שמזמן הפכו זולות יותר בעקבות החולשה באירו ומחזרות אחרי הפוטנציאל במזרח התיכון."

חברון מתייחס בסקירתו השבועית גם להחלטת הריבית של הפד: "אנו ממשיכים להמליץ על החזקת תיק ההשקעות במח"מ קצר יחסית של 3.5-4 שנים. להערכתנו, אם בפד יהיו מעוניינים לדחוף להעלאת ריבית בחודש דצמבר, הם יהיו חייבים עוד לפני כן להביא את השוק לתמחר זאת.

"כלומר: הם יהיו מעוניינים לראות רמת תשואות גבוהה יותר מזו הנוכחית. בתקופה הקרובה צפויים מקבלי ההחלטות בבנק המרכזי האמריקאי לדחוף להעלאת ציפיות השוק בנוגע לנקיטה בפעולה. לאור הקורלציה הגבוהה יחסית בין התנהגות שוק האג"ח המקומי לזה האמריקאי אנו מעריכים כי במידה שבפד אכן יצליחו להשיג את מטרתם, גם שוק האג"ח המקומי צפוי להיות מושפע מכך".

חברון ממשיך בהמלצתו "להוריד מעט משקל בשוק האמריקאי, ואולי להגדיל מעט את החשיפה לשווקים מתעוררים לחודשיים הקרובים". חברון ממשיך להעריך כי "התנודתיות בשוקי המניות תימשך בתקופה הקרובה לצד חוסר הוודאות ותאפשר ניצול הזדמנויות לעשיית רווח מהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully