וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי מוכר למנורה מבטחים משכנתאות ב-1.6 מיליארד שקל

יוסי ניסן

28.9.2016 / 9:49

לאומי ימשיך להחזיק ב-20% מהתיק בהיקף 2 מיליארד שקל. הבנק מוסר כי להשלמת העסקה לא צפויה להיות השפעה מהותית על התוצאות הכספיות

רקפת רוסק עמינח. תמר מצפי, גלובס
רקפת רוסק עמינח/גלובס, תמר מצפי

נמשך שיתוף הפעולה של הבנקים בישראל עם המוסדיים בתחום המשכנתאות. בנק לאומי מודיע הבוקר (ד') כי מכר למנורה מבטחים תיק משכנתאות ב-1.6 מיליארד שקל. סך תיק המשכנתאות של בנק לאומי עומד כיום על כ-70 מיליארד שקל.

הבנק מציין כי כניסתו לתוקף של הסכם המכר מותנה בהתקיימות תנאים מתלים, לרבות קבלת אישורים רגולטורים. הבנק מוסר כי להשלמת העסקה לא צפויה להיות השפעה מהותית על התוצאות הכספיות.

הלוואות הדיור שנמכרות מהוות כ-80% מתיק משכנתאות מסוים של בנק לאומי בהיקף 2 מיליארד שקל, שמתוכו הבנק מוכר כאמור נתח בהיקף 1.6 מיליארד שקל. לאומי ימשיך להחזיק ב-20% מהתיק הזה, כך שהזכויות והנטלים הנלווים שיימכרו למנורה מבטחים יהיו בדרגה שווה (פרי פסו) לאלה שיוותרו בידי הבנק. לאומי ינהל עבור מנורה מבטחים את חלקה בתיק ההלוואות הנרכש, וזאת כנגד תשלום שישולם לבנק.

נזכיר, כי לאומי דיווח מוקדם יותר החודש גם על חתימה עם חברת הראל שבמסגרתה שני הגופים ייתנו יחד משכנתאות בהיקף של עד 8 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. לאומי יחזיק לפחות 50% מהתיק המשותף וימשיך לנהל אותו.

העסקה של לאומי-מנורה מצטרפת למספר עסקאות שביצעו הבנקים עם המשקיעים המוסדיים בתחום המשכנתאות: הפועלים הודיע לאחרונה על מו"מ עם חברת הביטוח הראל למכירת 80% מתיק משכנתאות בהיקף של כ-870 מיליון שקל - גם כאן מדובר בחלוקה של 80%-20% מהתיק בין המוסדי לבנק.

לאחרונה ביצע גם מזרחי טפחות, השחקן הגדול ביותר בתחום המשכנתאות, שתי עסקאות להכנסת משקיע מוסדי - אחת עם מנורה מבטחים והשנייה עם מגדל, בהיקף כולל של 1.67 מיליארד שקל.

מבחינת המוסדיים, הכניסה לתחום המשכנתאות הוא אפיק השקעות חדש שמספק להם מענה לצורך במציאת השקעות עם ריבית נאה, במיוחד על רקע התשואות האפסיות ששוררות בשווקי הסולידיים יחסית. מנגד, לבנקים מדובר בעסקאות שמשחררות הון רב. הבנקים סובלים ממגבלות הון מחמירות והולכות אך למוסדיים אין מגבלות שכאלה, שכן הם מבצעים את ההשקעה מכספי עמיתים, ובסביבת הריבית הנמוכה הם רק מחפשים מקורות גיוון להכנסותיהם.

את מנורה מבטחים ייצגו עורכות הדין יונה גושן-גוטשטיין ועדי אייברמס ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'. את בנק לאומי ייצגו עורכות הדין יהודית גלאור וסיון אתירם ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully