וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ישפיע המיצוב החדש של סוכני הביטוח על הכיס שלנו

28.9.2016 / 13:41

לפי כל המדדים, ענף הביטוח הולך לשנות את פניו בשנים הקרובות. התכנית למיצובו של סוכן הביטוח וגבולות תפקידיו עד 2030 כבר יצאה לדרך וכל מה שנותר למבוטחים הוא רק להיות עם היד על הדופק

סוכן ביטוח. ShutterStock
סוכני הביטוח יהפכו להיות ערוץ ההפצה של גופי הצלה ומניעת אסונות/ShutterStock

גם אם רק נדמה שכל מה שמשתנה זה רק התאריך, גלגל החיים ממשיך לרוץ. אמנם לשגרה יש את הקצב שלה, אבל רק מי שמסתובב עם עיניים פקוחות יוכל לראות את המתרחש לבוא. תהליכים מחלחלים, רעיונות נכנסים לשלבי ביצוע וטכנולוגיות מתפתחות.

והתוצאה? היא לא תשנה את עולמנו באחת אבל בהחלט תגרום לתחילתו של שינוי בתפישה. לפי כל המדדים, ענף הביטוח הולך לשנות את פניו בשנים הקרובות. התכנית למיצובו של סוכן הביטוח וגבולות תפקידיו עד 2030 כבר יצאה לדרך וכל מה שנותר למבוטחים הוא רק להיות עם היד על הדופק, ולהמשיך לקרוא את הדברים הבאים.

סוכן הביטוח יכיר טוב יותר את לקוחותיו

גם מי שבחר לעצום עיניו לא יוכל להתעלם ממהפכת המידע שמתרחשת בשנים האחרונות. הזיכרון הקולקטיבי האנושי נערם באפליקציות ושירותי ענן אבל לברור את המידע הנחוץ יעלה לא מעט זמן וכסף.

זה לא יקרה בין רגע, אבל בלי שתשימו לב סוכן הביטוח שלכם יהפוך ליועץ האולטימטיבי למניעת סיכונים ולמתווך בידע איכותי שתכליתו מניעת סיכונים ותאונות ולא רק שיווק פוליסות.

המשמעות ברורה: יתפתחו מוצרי ביטוח שאפשר לרכוש באינטרנט וכדי שלקוחות ימשיכו לרכוש פוליסות ביטוח ולראות ערך בסוכני הביטוח, הם צריכים להוכיח את תועלתם. במילים אחרות, סוכני הביטוח יהפכו להיות ערוץ ההפצה של גופי הצלה ומניעת אסונות ויעמידו שורה של אמצעים מונעי אסון.

מחירי הפוליסה אף עשויים לרדת מאחר וסוכן ביטוח מומחה במניעה יציע לעיתים פוליסות במחירים נמוכים יותר, אך חלק מהשרותים הייחודיים בעלי ערך המוסף שיציע יהיו בתשלום.

סוכן הביטוח יהיה בכל מקום

כיאה לקדמה הטכנולוגית, תוכלו למצוא את סוכנות הביטוח שלכם בכל מקום ברשת וכמובן בסמארטפון. גם אם זה נראה לכם מובן מאליו, זה לא.

ענף הביטוח, שבמשך המון שנים שמר על מסגרות נוקשות ששימרו את מעמדו איתן, הופך להיות דיגיטלי ויוצא ממעטה השמרנות אליו היה רגיל. המשמעות: ממשקי ניהול ורכישת פוליסות פשוטים יותר וזמינים יותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סוכן ביטוח. ShutterStock
יותר שירותים יהפכו בשנים הבאות למקוונים ואפליקטיביים/ShutterStock

מנעד השירותים יהיה יעיל ורחב יותר

גם אם יהיה קשה להבחין בכך בטווח המיידי, חברות הביטוח אף הן עוברות מהפכה ומתחילות להעלות את מאגרי המידע האדירים שלהן למחשוב ענן.

מדובר בחיסכון עצום בעלויות תפעול וכוח אדם אבל הכי חשוב, זה אומר שיותר ויותר שירותים יהפכו בשנים הבאות למקוונים ואפליקטיביים ולסוכן הביטוח שלכם יהיה הרבה יותר זמן להתעסק בדברים החשובים באמת: הצרכים שלכם.

דמי הניהול על מוצרים פנסיוניים יעלו פחות

ועדת הכספים אישרה בקיץ האחרון הצעת חוק שתפריד בין דמי הניהול שמשלם מבוטח לחברת הביטוח לבין גובה העמלה שמשלמת חברת הביטוח לסוכן המשווק את הפוליסות שלה.

ההצעה, אותה יזמה לשכת סוכני ביטוח והגישו חברי הכנסת מיקי זוהר מהליכוד ומיכל בירן מהמחנה הציוני, נועדה לטענת ח"כ בירן לתקן עיוות קריטי קיים לפיו חברות ביטוח מתגמלות סוכנים ויועצים פנסיוניים בהתאם לגובה דמי הניהול שייגבו מהמובטחים, מה שמעודד את הסוכנים לשווק פוליסות בהן דמי הניהול גבוהים במיוחד.

הזיקה של עמלת הסוכן לדמי הניהול עלולה לייצור ניגוד עניינים ולדברי ח"כ בירן, אישור הצעת החוק ימנע את התמריץ של סוכני הביטוח לשווק מוצרים פנסיוניים יקרים, בעלי רמות גבוהות של דמי ניהול, כיוון שהחוק יוביל לניתוק הקשר בין גובה העמלה שיקבלו לבין גובה דמי הניהול.

סוכן ביטוח. ShutterStock
הריבית הנמוכה שמעניקים הבנקים עבור חסכונות הובילה לצמיחתן של תכניות חיסכון חוץ בנקאיות/ShutterStock

ענף הביטוח יחסוך לכם כסף

עד לא מזמן, תכניות חיסכון היינו עושים בבנק וביטוח רוכשים בחברת ביטוח, אלא שכיום העולם מורכב יותר והגבולות היטשטשו. הריבית הנמוכה שמעניקים הבנקים עבור חסכונות הובילה לצמיחתן של תכניות חיסכון חוץ בנקאיות בחברות הביטוח ובתי ההשקעות.

היתרונות ברורים: החל מהאפשרות לפרוע את הכספים בכל עת, עלויות שקופות וברורות, דמי ניהול נקובים ללא עלות נוספת, גמישות במעבר בין מסלולי השקעות בהתאם למצב שווקי ההון ודחיית מס, מה שמסייע לצבירת הון. מיותר לציין שמגמה זאת תלך ותגדל עוד יותר ככל שהעתיד הפיננסי ימשיך להיות מעורפל.

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully