וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי שקר לבן: שאלות שכל גולש סקי חייב לשאול את עצמו

6.10.2016 / 9:05

עונת הסקי כבר בפתח והגולשים כבר מצטיידים בחבילות שלג מפנקות בפסגות אירופה וצפון אמריקה. אבל רגע לפני שרוכשים את חבילת הסקי המושלמת, יש להוציא מהרשימה את המוצר החשוב ביותר ולרכוש אותו דווקא במקום אחר

סקי בנסקו בולגריה. ShutterStock
כשלושה אחוזים מכלל הגולשים ייפגעו באיבר אחד בגופם במהלך חופשת סקי/ShutterStock

גם אם לא שמתם לב, בדיוק בימים אלה נפתחת עונת הסקי. נכון, השמש עדיין יוקדת בשמיים וכדי לחפש הר מושלג צריך לטפס גבוה רק כדי לגלות זקיקי קרח שלא יעמדו בלחץ המגלשיים או הסנובורד. אבל מיותר לציין שהמכורים לספורט הלבן כבר בוררים במרץ את מנעד חבילות הסקי בפסגות אירופה ואת חנויות הציוד המשוכללות.

ולא רק הם. גם מי שלא יודע מה ההבדל בין גופי לרגולר מוצא עצמו לא פעם נמרח על השלג האבקתי בניסיון לגלוש במורד ולו למשך כמה שניות.

הבעיה מתחילה כשאותם גולשים לא מחזיקים בפוליסת הביטוח המתאימה ולא מודעים לנתונים הבאים: כשלושה אחוזים מכלל הגולשים ייפגעו באיבר אחד בגופם במהלך החופשה ו-75 אחוזים מהנפגעים יהיו גברים מתחת לגיל שלושים. ואם זה לא מספיק: למעלה מ-40 אחוזים מהפגיעות בשימוש בסנובורד מסתיימות בשברים, לעומת 15% בסקי.

אותם גולשים סבורים בטעות שביטוח הנסיעות שלהם מכסה גם את נזקי הסקי, אבל לעתים המציאות הכואבת מתעוררת מאוחר מדי. תארו לכם ירידה במדרון שמסתיימת בהתרסקות שלא רק פוגעת בגולש עצמו אלא גורמת נזק פיזי לגולשים אחרים. ברוכים הבאים לעולם שלא כולו לבן.

בדקו את אפשרויות הפינוי

מה צריך לדעת? לפני הכל, שביטוח נסיעות לחו"ל אינו כולל כיסוי לסקי. לפני החופשה כדאי להתאים את הפוליסה הביטוחית שמציעה את מערך הכיסויים הרחב ביותר לנזקים וסיכונים ייעודיים לגלישה אתגרית על שלג.

מה גובה הכיסוי המקסימלי? ובכן, תאונות סקי רבות מסתיימות בצורך בטיפול רפואי של הגולש עצמו וההוצאות הרפואיות בחו"ל עשויות להגיע לסכומים גבוהים מאוד. ההמלצה היא לאתר את חברת הביטוח המתאימה שמציעה כיסוי הוצאות רפואיות שקשורות לתאונות מספורט חורף עד לסכום של מאה אלף שקל לפחות.

פציעה של גולשי סקי. ShutterStock
תאונות סקי רבות מסתיימות בצורך בטיפול רפואי/ShutterStock

מה אופי הטיפול? חלק מהפוליסות מגבילות את סכום הכיסוי לשכר מנתח וליום אשפוז. כדאי לבדוק לפני הנסיעה שהביטוח מעניק כיסוי לפינוי אווירי, יבשתי וימי בעת הצורך, ממקום האירוע לבית חולים קרוב בחו"ל, ולברר אם יש כיסוי מלא במקרה של הטסה רפואית לישראל, ללא כל תוספת תשלום.

האם יש החזר של דמי ביטול? בעת תכנון חופשת סקי יש להביא בחשבון אירועים לא צפויים, שעלולים לגרום לביטול הנסיעה. אתרו את הפוליסה שמעניקה כיסוי למקרה ומתעורר אילוץ לבטל את החופשה מסיבות בריאותיות כאלה ואחרות. הכיסויים המוצעים כיום הם בהיקף של עד 8,000 דולר.

החופשה מתקיימת, הסקי לא - במקרה של פציעה או מחלה שמונעת מהמבוטח לשוב לישראל במועד והוא נאלץ להישאר בבית המלון עד להתאוששות מוחלטת בשל סכנה לחייו, מומלץ לוודא שהכיסוי הביטוחי כולל הוצאות שהות נוספת במלון בחו"ל למבוטח ולמלווה שבוטח אף הוא, עד לגובה של שלושת אלפים דולר לכל אחד מהם, וזאת למקרה שבמהלך תקופה זו הסתיימה תקופת הביטוח.

אתר הסקי וויסלר, ונקובר, קנדה. ShutterStock
לא קשה למצוא ביטוח נסיעות אבל כדאי לבצע את ההתאמות הנכונות/ShutterStock

נוסעים עם הילדים? בטחו אותם גם – גם אם הילדים לא גולשים מקצועיים וההנאה שלהם מסתכמת בגלישה על קרטון, כללו אותם בפוליסה מתאימה וודאו שהפוליסה מכסה הוצאות החזרתם של הילדים לישראל, במקרה שבו המבוטח יאושפז או יוטס לישראל.

ומה עם הציוד? פוליסת ביטוח מתאימה מעניקה כיסוי למטען עד לגובה של אלפיים דולר, מתוכם דברי ערך עד לסכום של 750 דולר, כמו ציוד הסקי, מגלשיים, מצלמה ועוד.

לסיכום, לא קשה למצוא ביטוח נסיעות אבל כדאי לבצע את ההתאמות הנכונות. אלה דורשות יידע וניסיון שתתקשו לאתר בשיטוטים ברשת.

את האמת צריך לומר: גם אם זה נוח ומפתה לרכוש מסוכן הנסיעות את חבילת הסקי המושלמת, את פוליסת הביטוח תשאירו בצד ולפני החתימה חפשו להתייעץ עם מומחה או סוכן ביטוח שיבטיחו שם אם נהרסה לכם החופשה, עדיין תישאר לכם ההזדמנות לצאת לגלוש בפעם הבאה.

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully