וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד התירוצים: מה אמרו המפורסמים שהעסיקו עובדים זרים?

16.10.2016 / 14:56

בעוד הפסיקה של בית המשפט על העסקת עובדים זרים הולכת ומחמירה, הסלבס שנתפסים מתקשים לקבל את רוע הגזירה ומחפשים תירוצים מקוריים כדי להימלט מאחריות. רבים מנסים להפיל את האשמה על בת הזוג, אחרים טוענים שלא מכירים את החוק

מערכת וואלה!

בשנים האחרונות נתפסו והואשמו ידוענים רבים בהעסקת עובדים זרים ללא היתר בבתיהם. בעוד רבים מהם מנסים מנסים למלט את עצמם מן האחריות נראה שבית המשפט מקשיח את העמדות כלפי העוברים על החוק. בחודש ספטמבר דחה בית הדין את בקשתו של אילן בן דב לבטל את הראשעתו בהעסקת עובדת זרה, וכעת יצטרך לשאת באחריות ביחד עם אשתו, כאשר כל אחד מהם ישלם 13,000 אלף שקלים קנס למדינה.

להפיל את האחריות על בת הזוג הוא תירוץ מוכר של הסלבס הגברים. אז לאור ההחמרה בפסיקה של בית המשפט אספנו עבורכם את התירוצים המקוריים ביותר של המפורסמים החוטאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הוירוס שתקף את קובי מוסא

צוותי יחידת "עוז" של משטרת ההגירה והאוכלוסין עצרו עובדת זרה בביתו של מגנה הימני של הפועל אשקלון, קובי מוסא, באשמת שהייה בלתי חוקית כשאין ברשותה אישור עבודה.
מוסא אמר בתגובה על המקרה: "אני ואשתי נדבקנו מהילד בוירוס ובשל כך נעזרנו בשירותיה של עובדת זרה שהיתה מוכרת כאן בשכונה ועליה קיבלנו המלצות. לא היה לי מושג שאין ברשותה את האישורים הרלוונטיים ואני מבטיח שזה לא יחזור בשנית".

הכוונה של אלי יצפאן

במסגרת פעילות יזומה של משרד הפנים הגיע צוות של אגף האכיפה נגד מעסיקים ברשות למנהל אוכלוסין לביתו של אלי יצפאן ברמת השרון. יצפאן עצמו לא היה בבית, אולם הגיע לדירה בדיוק כשהצוות עמד לעזוב. לטענת אנשי משרד הפנים, הבדרן נראה מופתע ואמר להם: "אחרי הפרסומים על ברק, הייתה לי כוונה להטיס אותה הביתה בשבועיים הקרובים". כנראה שהכל בחיים זה עניין של טיימינג.

אבי נמני. אביב חופי
אבי נמני/אביב חופי

הבוקר המוזר של מלוי לוי

פקחים של רשות ההגירה הגיעו לבית של מלי לוי ושל בעלה שמעון גרשון בשכונת צהלה בתל אביב, במסגרת פעילות אכיפה של מרחב תל אביב ברשות האוכלוסין וההגירה, ומצאו במקום שוהה בלתי חוקית מאוזבקיסטן שהועסקה אצל בני הזוג. לדברי העובדת היא הועסקה אצל הזוג בחודשים האחרונים. "כן הבוקר היה בהחלט בוקר מוזר, החבר'ה היו כאן בזמן שהעוזרת ניקתה", אמרה לוי. "מדובר בבחורה שעובדת אצלנו כמה חודשים בניקיון בית כמה פעמים בשבוע, מדברת רוסית ועברית, ולא היה לנו מושג שהיא שוהה בלתי חוקית. בכל מקרה מדובר בבחורה מקסימה ואנחנו שולחים לה אהבה והצלחה".

נמני לא מטפל במשק הבית

פקחי רשות האוכלוסין וההגירה מצאו עובדת זרה בביתו של סוכן השחקנים, אבי נמני. הפקחים ממרחב תל אביב הגיעו לביתו של נמני, שם מצאו את הזרה שעובדת במשק הבית של כוכב העבר של מכבי תל אביב. במהלך חקירתו של נמני הוא אמר כי הוא "לא מטפל בענייני המשק ואין לי שום קשר למקרה. אשתי, מאיה, היא זו שמטפלת בנושא". אז אולי הגיעה העת שגם הוא יגלה יותר מעורבות בנעשה בבית?

אורח החיים של אלי טביב

עובדת זרה מהפיליפינים נתפסה בביתם של אלי טביב ודנה אשכנזי במהלך ביקור שנערך מטעם רשות האוכלוסין וההגירה. התברר כי היא ביצעה עבודות משק בבית וגם לנה בו. בני הזוג טביב טענו כי הם ידעו שפג תוקף אישור העבודה של הפיליפינית, אולם סברו כי היא בתהליך הסדרת מעמדה בארץ. במהלך הדיון טען טביב בין השאר כי "נוכח אורח חייו ועיסוקיו הרבים, הנאשם אינו מעורה כלל בענייני משק הבית, להם דואגת אשתו, והוא לא ידע דבר על העסקת העובדת, וסמך על אשתו בהקשר זה".

אהוד ברק, 23 במרץ 2016. ראובן קסטרו
אהוד ברק/ראובן קסטרו

מי ינקה את הבית של בוהדנא לקראת פסח?

במהלך ביקורת שערכו מפקחים מטעם רשות האוכלוסין וההגירה בבית הזוג מירי בוהדנה ובבו קובו נתפסה עובדת זרה, שהעידה בפני פקחי רשות ההגירה כי היא מועסקת אצל בני הזוג מזה שנתיים. הפקחים ערכו תצפיות על ביתם במשך ימים ספורים וכמה דקות אחרי שאתרו את העובדת כשהיא מסתתרת בסבך השיחים, כשהבינה בוהדנה כי העובדת נלקחת ממנה, היא שאלה: "מי ינקה עכשיו את הבית לקראת פסח?"

הפיליפינית של נילי פריאל ואהוד ברק נעלמה

במכתב ששלחה נילי פריאל, זוגתו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטין, היא לא חיפשה תירוצים אלא הודתה והביעה צער על העסקת עובדת זרה. פריאל אף ביקשה לשלם את הקנס המגיע לה. בקשתה לתשלום קנס בלבד נדחתה והולחט להגיש כתב אישום בפרשה. אלא שבאופן מסתורי העובדת "נעלמה" והחוקרים התקשו לאסוף ראיות כדי להעמיד לדין את פריאל. רק אחרי החשיפה של העיתונאית כרמלה מנשה ברשת ב' כי העובדת עדיין בישראל, היא נעצרה. פריאל הורשעה ושילמה קנס של 22,000 שקלים.

אשתו של וינשטיין לא ביקשה אישורים

אלא שגם היועץ שהעמיד את פריאל לדין, יהודה ויינשטיין אינו טלית שכולה תכלת. העובד הזר הועסק בביתו טרם כניסתו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה אלא בהיותו עו"ד פרטי. דובר משרד המשפטים הודיע אז כי " לפי בדיקתה של גברת וינשטיין בעת שקיבלה אותו לעבודה, העובד היה עובד חוקי השוהה בארץ כדין. מעבר לכך, לא התבקש על-ידה אישור נוסף".

לדברי עו"ד צבי קן תור, מומחה לדיני העסקת עובדים זרים וניוד מומחים ממשרד קן תור& עכו: "בשנים האחרונות אנו רואים עליה משמעותית בהיקף הפשיטות שמבוצעות ע"י רשות ההגירה והאוכלוסין. כבר מזמן שלא מדובר על איום בעלמה אלא על סיכון אמיתי שהולך וגובר אותו נוטל מעסיק עובד זר בניגוד לחוק, בין אם בבית ובין אם בבית העסק. המציאות מלמדת כי לעיתים תכופות נערכות ביקורות בכל ענפי המשק, לרבות במסעדות, אתרי בנייה, חברות היי-טק וכו', כאשר בין היתר הם בוחנים את חוקיות ההעסקה, תוך בירור של מספר היבטים ובכללם: העסקה שלא בענף שצוין בהיתר, תקינות חוזה ההעסקה, ניכוי יתר של מימון מגורים ואי החזקת מסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully