וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג: מי הנשיא העשיר ביותר בתולדות ארה"ב?

14.10.2016 / 7:10

אנחנו עדיין לא יודעים מי יהיה נשיאה הבא של ארצות הברית - הילרי קלינטון או דונאלד טראמפ, אבל דבר אחד בטוח הנשיא הבא יהיה עשיר. אבל מי הנשיא העשיר ביותר בתולדות ארה"ב ומי חי בדלות?

מערכת וואלה!

ב -8 בנובמבר, האמריקאים ילכו לקלפיות כדי לבחור את נשיאם ה-45. מסע הבחירות השנה הוא ללא ספק מהסוערים והסנסציוניים שידעה ארצות הברית, אבל מאפיין אחד בכל זאת משותף להילרי קלינטון ודונלד טראמפ עם נשיאים אמריקאיים אחרים – עושרם המופלג.

האתר "24/7 וול סטריט" פרסם את רשימת עשר הנשיאים העשירים ביותר בהיסטוריה האמריקאית. במקום הראשון מדורג נשיאה הראשון של ארצות הברית, "אבי האומה", ג'ורג' וושינגטון, שהיה בעליה של אדמות חקלאיות בשטח של כ-33,000 דונם והעסיק יותר מ-300 עבדים. הונו היה שווה ערך ל-2% מתקציב המדינה בשנת 1789.

חישוב העושר הפיננסי נמדד לפי השווי הנקי של הנשיאים ביחס לתקופה בה כיהנו. לכן אין זה מפתיע שהנשיאים הראשונים, שהיו בעלי חוות חקלאיות גדולות, מדורגים במקומות הגבוהים ביותר. נשיאים כמו וושינגטון, רוזוולט וג'פרסון, עשו את הונם בעיקר מיבולים וספקולציות בסחורות חקלאיות.

הנשיא החי היחיד ברשימה הוא ביל קלינטון, שמדורג במקום התשיעי ברשימה. בניגוד לנשיאים אחרים ברשימה, קלינטון הוא היחיד שלא ירש את הונו ואת רובו עשה לאחר שירותו הציבורי בכתיבת ספרים והרצאות. לפי ההערכות, השווי הנקי של הזוג קלינטון עומד על 75 מיליון דולר. כך שאם הילרי תבחר לנשיאות, היא תהיה בין הנשיאים האמריקאיים העשירים ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארצות הברית (1789–1797) ג'ורג' וושינגטון. AP, AP
ג'ורג' וושינגטון/AP, AP

ומה לגבי טראמפ? שווי הונו של המועמד הרפובליקני קשה להערכה בגלל הצהרות ההון הסותרות שלו. "24/7 וול סטריט" מעריך כי הונו המשוער נע בין 2.9 ל-10 מיליארד דולר.

האתר פרסם במקביל גם את רשימת הנשיאים האמריקאיים העניים ביותר; במקום הראשון מדורג נשיאה ה-33 של ארצות הברית, הארי טרומן, שחי בדלות רוב ימיו ונקלע לחובות גדולים בשל השקעות כושלות בתקופת המיתון בשנות השלושים.

וזאת רשימת עשר הנשיאים העשירים ביות (לפי השווי הנקי, ביחס לתקופה שבה כיהנו):

1. ג'ורג' וושינגטון - 580 מיליון דולר
2. תומאס ג'פרסון - 234 מיליון דולר
3. תיאודור רוזוולט - 138 מיליון דולר
4. אנדרו ג'קסון - 131 מיליון דולר
5. ג'יימס מדיסון - 112 מיליון דולר
6. לינדון ביינס ג'ונסון - 108 מיליון דולר
7. הרברט הובר - 82 מיליון דולר
8. פרנקלין רוזוולט - 66 מיליון דולר
9. ביל קלינטון – 75 מיליון דולר
10. ג'ון קנדי - 1.1 מיליארד דולר (הנתון הזה שנוי במחלוקת שכן את רוב הונו ירש קנדי מאביו ואשתו לאחר מותו, לכן הוא דורג במקום העשירי)

  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully